Part 28

32 2 0
                                    

Jaena Pov

"Takpe auntie jaena ok je sorang - sorang. Ok auntie jaena ada hal" aku yang baru menuju ke tingkap ternampak hansol yang berdiri di luar rumahku dengan keadaan hujan masih lebat di luar.

"Ok bye.." payung di tepi pintu kucapai. Dan pintu kubuka dan aku keluar tapi masih berada dalam pagar. Hansol nampak sedikit terkejut setelah nampak aku keluar. Aku memandangnya dengan penuh kebencian. Ya dia berdiri di tengah hujan yang lebat tanpa memakai baju hujan ataupun payung.

Di hanya memakai baju sekolah dan mukanya muram. Aku membuka payung dan keluar untuk memayungi hansol untuk bercakap sesuatu.

"Awak balik! Hujan ni" teriakku didepannya.

"Aku..aku nak minta maaf tentang kejadian siang tadi." Aku melarikan mataku untuk berhadapan dengannya.

Tiba-tiba aku badanku ditarik untuk dipeluk dan dia menciumku lembut. Payung yang kupegang jatuh. Aku membalas ciumannya sebelum dia jatuh pengsan.

S

K

I

P

Hansol Pov.

Aku tiba - tiba terbangun. Aku memandang sekeliling. Ni macam bilik tetamu. Pintu dibuka dari luar.

Jaena membawa makanan dan letak di meja tepi katil.

"Awak pengsan. Jadi saya tiada pilihan untuk bawak awak masuk. Saya juga ganti baju awak. Jangan risau saya tak buat apa apa kat awak."

Suasana kembali sunyi.

Tak lama kemudian...

"Aku minta maaf-"

"Saya nak awak minta maaf dekat abang. Dia dekat ICU.."

"Awak makan pastu balik. Saya taknak tengok muka awak.."

Aku mencapai tangannya. Aku memandang matanya..

"Kenapa kau tak bagitau jaehyun tu abang kau jaena. Kau tipu aku jaena.  " Jaena yang berada di pintu menghela nafas berat. Matanya dipejam.

"I don't want to talk with you. Just eat and get out before my auntie reach here." Dan pintu dihempas kuat.

Aku terkedu.

Sara Pov

"Sara omma dengar hansol bergaduh? Betul kah?" Aku yg sedang mangikat tali kasut memandang kearah omma.

"Ya omma. Dia bergaduh dengan oppa jaena. Sebab dia nak ingat oppa jaena tu boyfriend dia" omma menepuk dahinya disitu..

"Anak muda zaman sekarang entah apa - apa ajelah" omma menggeleng kepala

"Ni kamu nak kemana" aduh omma nii pelupa agaknya..

"Pergi sekolah la omma aduii" aku pulak yang tepuk dahi kat situ..

"Oh alah maaflah omma lupa, faktor usia ni hish ni kamu naik apa pergi sekolah?"

"Jalan kaki jela kut. Ha omma petang nanti lepas balik sekolah sara terus pergi hospital ya nak tengok oppa jaena dah ok ke tidak."

"Haaa yelahhh"

Tbc

FLOWER BOYWhere stories live. Discover now