Sara pov
Aku hempas telefon di dinding bilik sebaik sahaja aku mendapat panggilan daripada hansol..
Aku sedang mendapatkan pakaian untuk diletakkan ke dalam beg kerana hari ini aku akan tumpang di rumah jaena sambil menyiapkan tugasan yamg diberi oleh teacher..
Aku mengalihkan padangannku kepada telefon bimbutku di atas meja belajar yang sedang bergetar minta diangkat..
"Hansol?" aku menipiskan bibir lalu menekan punat answer..
"Minggu depan kita kahwin..thats it. Aku dah terima.." dan dia terus matikan panggilan..
"Takguna kau hansol.." aku capai kembali telefon tersebut dan blah dari rumah tu...
"Omma! Sara tidur rumah jaena!"
Skip
4 HARI KEMUDIAN
Aku dan jaena menikmati sarapan pagi yang disediakan oleh kami berdua. Tiba - tiba kami terdengar hempasan kecil pintu rumah..
"Jaena! Abang dah balik!" jaena membuntangkan matanya..lalu melirik matanya kearah aku sebelum aku terdengar..
"Haih budak ni...jaena! Jae...eh?" aku melirikkan mataku kearah kanan which means pintu dapur tu..
Jaehyun?
Skip
"Jadi korang adik beradik? Patutlah jaena rapat semacam dengan awak.." tanyaku.. Mereka mengangguk..
"Selain guru - guru..awak dan guanlin sahaja tahu tentang perkara ni jadi memandangkan awak dah tertahu perkara ni tolong.."
"Rahsiakan?" pintasku..
Jaehyun menganggukkan kepalanya...
"Abang ni kenapa balik awal? Bukan esok malam ke?" tanya jaena..
"Cadangnya macam tu jaena..tapi tiba - tiba ada budak kena histeria malam tadi..terus batalkan..nasib pembelajaran dah habis tinggal game - game sukaneka untuk raikan hari-hari last.." ucap jaehyun panjang...
Jaehyun mula bangun... Aku dengan jaena memandangnya dengan pertanyaan..
Nak pergi mana?
"Nak bukak kedai bunga la..lagipun kak yomi cuti dua hari ni..ada hal katanya..lagipun dapat tempahan penghantaran bunga dekat gangnam.."
"Tak nak sarapan dulu?" tanyaku.. Jaehyun sunbae menggeleng..
"Dah makan tadi dalam bass..ni jaena dengan sara ade kerja lagi ke? Kalau takde jum tolong kat kedai tu pun kalau sudi lah.." pelawanya..
Eh crush pelawa ni peluang ni peluang...
Jangan dilepaskan kerana datang hanya beberapa kali dalam seumur hidup..
"Hmm abang pergilah dulu dengan sara..jaena kemas rumah dulu them otw ke sana ok.." jaena kenyitkan matanya padaku sebelum masuk kedapur..
Jaena bagi chance aku dengan jaehyun berduaan ke?
Yesh!
Tapi kenapa aku terasa serbasalah dengan jaena? :(
Tbc
YOU ARE READING
FLOWER BOY
Short StoryAku rasa tajuk takde kena mengena dengan story nya tapi aku peduli apa 😂