PART 2

46 4 0
                                    

Aku mengetap bibirku menahan sakit..

"Auchh sakitlah naa.." adunya..

Na hanya menjeling..

"Degil kan..abang degil sangat kan..biar jelah na bagitau oppa ni abang na biar hansol tak buli abang lagi!" marahku..

"Biarlah..abang nak dia sedar sendiri.." katanya.. Dia berdecit..

"Abang. Kita tinggal berdua je sekarang ni. Na tak nak hilang oppa." katanya sayu..

Kepalanya aku usap perlahan oleh aku. Aku senyum kecil..

"Abang takkan tinggalkan na. Abang janji.." dia terus memeluk aku..

"Adudui sakitlah tenuk." marahku.

"Sapa suruh kena buli" katanya..

"Pakwe na lah.." dalihku.. Dia buat muka tenuk dia..

"Abang.." aku melepaskan pelukan..

"Hmm apadia?" sahutku sambil membetulkan cermin mata harry potterku.

"Kalau abang tanggalkan cermin mata tu..konfem hot" katanya..

"Aku rabun lah pandai.." ujarku.

"Pakai lense.."

"Sekolah tak bagi pakai lense"

"Orang rabun boleh tapir"

"Eh budak ni..aku geletek karang"

"Ok surrender"

Skip

Macam biasalah aku pergi loker pepagi masa sampai sekolah. Jaena tu lambat sikit sebab pergi siram air kat bunga dekat kedai bunga kami. Aku bukak loker aku je dah semerbak bau hanyir..

"Dara..darah?" aku mengerutkan dahiku..

Yelah.. Darah merata kat loker ni ha. Dengan buku aku sekali kene. Bapak dia lah. Aku dah mengeluh.

"Abis buku fizik dengan kesusasteraan ni kena darah semua. Dahlah satgi ada fizik.." keluhku..

Tiba - tiba bahuku ditepuk mark..

"Eh jaehyun? Kenapa? Eh darah?" mark menutup hidungnya..

Mark.. Marklee antara pengawas hot kat sekolah ni..

"Abis buku aku mark..buku fizik aku. Satgi ada masa fizik.."ujarku.. Mark berdiam..

Bukan diam biasa - biasa.. Ni diam berfikir..

"Apa kata pinjam taeyong ataupun kun? Dorang aku rasa takde fizik harini" ujar mark..

"Hmm..segan takpelah.." nafiku

"Ah takde takde..jum jumpa taeyong kejap.." mark menutup loker ku dan tarikku ke kantin untuk berjumpa dengan taeyong. Biasanya taeyong sarapan dekat sekolah terus. Yelah budak asrama. Kantin sediakan rmt untuk budak asrama.

"Weh taeyong ada subjek fizik tak nanti?" tanya mark

"Eo? Ada..lepas rehat..wae?" kata taeyong..

Taeyong.. Dia ni head prefect sekolah ni.. Huehuee..

Korang bayang jelah deme sekolah pakai baju sekolah kita.. Pengawas baju biru.. Pustakawan baju purple.

Cuma taeyong ni ada tambah blazer sebab ketua pengawas katakan.

"Ni..buku jaehyun habis kene darah kat loker tu..satgi ada fizik..kau taulah..mr kang tu garang namampus.." kata mark..

"Oh..hmm nah buku fizik..rehat nanti nak pulang jumpa aku dekat blok B aku jaga sana.." ty menghulur bukunya..

"Thanks!" ucap mark

Dia pulak melebih.. Mentang - mentang dia suka kawan dengan jae.. Hmm siap duduk sebelah jae lagi kat kelas.

"Terima kasih..taeyong" ucap jaehyun..

"Alah..takde hallah!" sahut taeyong..

"Jom masuk kelas!" mark menarik jaehyun sekali lagi naik ke kelas..

Tbc

FLOWER BOYWhere stories live. Discover now