3 HARI BERIKUT
"Kertas mahjong marker pen pensel nota kecik blablablabla" ha dah mula lah minah ni membebel cari barang dekat kedai alat tulis..
Sapa lagi kalau bukan jung jaena..
"Yeye aku dah list ni." haechan yang berdiri berhadapan dengan jaena disebelahnya guanlin dan aku...
"Jom berpecah...ikut kumpulan memasing.. dah siap cari barang tunggu kat sini kita bayar dan blah sama - sama.."
Skip
Masa tengah pilih kertas warna warni..
"Jaena..aku nak tumpang rumah kau boleh buat kerja ni..boleh kan.." pinta sara..
Hm..jaehyun takde seminggu okaylah tu.. - jaena..
"Boleh.. 5 hari je ok.." sara angguk lelaju..
Masa kitorang tengah khusyuk pilih kertas warna warni tiba - tiba jaena terjatuh sebab terlanggar seseorang.. Nasib barang dalam bakul aku yang pegang kalau tak dah terbang rasanya bakul sederhana kecil ni..
"Aku yang tinggi ni jugak nak dilanggar.." omel suara yang aku kenali. Aku toleh kepada empunya suara tersebut..
Mark dengan renjun
"Eh mark sunbae? Buat apa? Kat sini? Bukan ada camping addmath?" tanyaku...aku abaikan jaena yang jatuh tu hehe..
"Tu lagi 2 jam geraklah..ni nak cari barang jap..sekolah pun dekat je." jawap renjun di sebelah mark sebelum menghulurkan tangannya kepada jaena.
"Kau yang langgar aku nak kata aku langgar kau pulak mark tenuk?" marah jaena. Dikepal tangannya dan dihala pada mark. Renjun dan aku hanya ketawa melihat gelagat mereka berdua sebelum jaena terpandang renjun yang ketawa kecil...
"Ai renjun sunbae jarang nampak dia ketawa..kira mahal ni ketawa dia" jaena mengusik renjun.
Renjun hanya senyum kecil sahaja pada jaena begitu juga jaena.. Aku terasa ada seseorang memerhatikan mereka. Aku toleh kekanan terlihat guanlin sedang memandang renjun dengan tangan kirinya dikepal penumbuk..
Muka dia macam tak suka renjun bereye contact dengan jaena.....
Tbc..
YOU ARE READING
FLOWER BOY
Short StoryAku rasa tajuk takde kena mengena dengan story nya tapi aku peduli apa 😂