Di pagi yang indah, terdapat sebuah banglo yang didiami oleh sebuah keluarga besar.
Terlihat semuanya sentiasa tersenyum dan ketawa kecuali seseorang yang kini berada di dapur sambil menyiapkan sarapan pagi untuk keluarganya yang lain.
"Eomma... Channie lapar..." Rengek Chan.
"Aigoo... Anak eomma lapar ye... Hey! Anak sial! Kau dah siap belum masaknya?!" Jerit Sera mengusap kepala Chan.
"Nde eomma... Hampir siap..." Ujar Jeonghan bersama senyuman hangatnya.
"Lambat betul." Rutuk Sera.
"Tuan muda... Biar saya yang bantu..." Ujar pembantu Yu lalu mengambil mangkuk yang kini dengan nasi putih.
"Gomawo eommonim." Ujar Jeonghan tersenyum.
"Eomma, appa... Semuanya dah siap..." Ujar Jeonghan.
Mendengarkan itu, Jisook, Sera dan anak- anak mereka yang lain pun bergegas mengambil tempat mereka.
"Mingyu... Makan yang banyak ye sayang... Eomma takut tengok kamu yang semakin kurus sayang..." Ujar Sera lalu memberikan sup hangat kepada Mingyu yang kini hanya berdiam diri memandangi Jeonghan.
Perasan akan tatapan anaknya itu, Sera mula...
"Apa yang kau lakukan di sini?! Takde kerja lain?!" Jerit Sera bengang.
Mendengarkan itu, Jeonghan hanya tersenyum lalu melangkah menuju ke dapur dan mengambil makanannya untuk mengisi perut kosongnya.
"Boleh eommonim sertai kamu?" Tanya pembantu Yu.
"Hmm... Eommonim tak kisah ke makan ngan Han? Han kan pembawa sial..." Ujar Jeonghan tersenyum lemah.
Pembantu Yu mengikat rambut Jeonghan lalu mengambil tempat di hadapan anak itu.
"Ani... Kamu kan anak eommonim bukan?" Tanya pembantu Yu tersenyum hangat membuatkan Jeonghan selesa.
"Gomawo eommonim... Han gembira sangat." Ujar Jeonghan tersenyum mekar.
'Aigooo... Mudahnya kamu melupakan kekesalan kamu, Han... Eommonim sendiri pun takkan mampu menjadi kuat seperti kamu...' Lirih batin pembantu Yu.
Jeonghan kembali ketawa dan tersenyum mendengar cerita pembantunya itu sehinggalah...
"Kau masih boleh lagi ketawa selepas apa yang kau dah lakukan kepada adikku?" Tanya Seungcheol memandang Jeonghan benci.
"Tuan muda..." Lirih pembantu Yu cuba mencairkan suasana namun belum sempat dia berkata apa- apa, Jeonghan memegang tangannya lalu menggeleng perlahan.
"Eommonim... Gwenchana..." Ujar Jeonghan lalu menyuruh pembantu Yu meninggalkannya dan Seungcheol.
Seungcheol mengambil gelas yang berisi air itu, lalu menyimbah ke wajah Jeonghan.
Jeonghan hanya tersenyum sambil memejamkan matanya. Ingin sekali dia menangis dan memarahi kembarnya itu tetapi...
Dia adalah kembarnya.
"Mianhae Cheol ah..." Ujar Jsonghan menundukkan kepalanya.
"Mianhae? Haha pulangkan senyuman dan kesihatan adikku, Mingyu!" Jerit Seungcheol mencengkam tangan Jeonghan kuat membuatkan Jeonghan meringis kesakitan.
"Cheol... Appo..." Lirih Jeonghan.
"Appo? Tapi tak sesakit adikku bukan?!" Jerit Seungcheol lalu menolak sehingga kepalanya itu terbentur meja dan mengeluarkan darah.
YOU ARE READING
1 M' CHANCE
FanfictionAdakah kehadiranku adalah bukan kemahuan korang? Lalu kenapa korang masih menyimpan diriku dan menyiksa perasaanku begini?! "Hiks...Appa mian... appo jaebal... hajima... hiks..hiks.." - "PERGI!!! HYUNG BUKAN LAGI HYUNG CHAN!" - "Cheol... Jaebal... D...