Part 7

141 15 5
                                    

































"Uljima..." Uhar Jeonghan lalu menghulurkan sekotak susu kesukaan Mingyu dan Mingyu menolaknya kasar.

"Disebabkan kau, aku tak boleh lagi menari!!!" Jerit Mingyu melepaskan kekesalannya.

"Mianhae.." Ujar Jeonghan tetap dengan senyumannya walaupun kini dia mempamirkan senyuman kesakitan.

"Kau boleh lagi tersenyum! Impianku hancur! Aku tak boleh lagi jadi idol disebabkan jantung ni!" Jerit Mingyu lagi.

"Mahukah kamu mengambil ini dari hyung?" Tanya Jeonghan lalu menunjuk ke arah jantungnya.

Mingyu sedikit terkedu dengan sikap Jeonghan yang terlihat tenang menunjukkan bahagian jantungnya.

"Ambillah ia... Jika ianya boleh mengembalikan senyuman dan impianmu..." Ujar Jeonghan mengusap air mata Mingyu.

"Kamu tahu?... Hyung rindukan Mingyu hyung..." Ujar Jeonghan lalu berjalan meninggalkan Mingyu.

Mingyu mengepalkan tangannya. Kali ni bukan disebabkan marah, melainkan kesedihan yang muncul dihatinya.

"Aku membencimu..." Tipu Mingyu.

.

.

.

"Hey! Awak dah kenapa? Biul?" Tanya Minho seram sejuk apabila melihat Jeonghan yang kini tersenyum macam tak siuman.

"Mingyu dah mula bercakap dengan saya Minho!!!" Ujar Jeonghan gembira.

"Sebab tu je?" Tanya Minho.

"Ish! Awak tahukan betapa berharganya tu kepada saya..." Ujar Jeonghan.

"Han... Ianya cuma kebencian... Bukannya dia betul- betul bercakap bukan melainkan menjerit." Ujar Minho bengang.

"Minho... Jangan saya awak yang saya benci! Dia tetap salah seorang keluarga saya!" Ujar Jeonghan.

"Keluarga? Haha... Keluarga yang membuat mu kesakitan?" Ujar Minho sinis.

"Minho... Jaebal saya taknak bergaduh..." Ujar Jeonghan lemah.

"Bergaduh? Han... Saya cuma nak awak sedar! Takkan ada keluarga yang akan menyakiti keluarganya sendiri!" Ujar Minho emosi.

"Min..." Lirih Jeonghan sebelum jatuh pingsan.

"Han!" Jerit Minho cemas lalu membawa tubuh lemah itu ke bilik kesihatan.

"Minho... Apa yang terjadi?" Tanya Jisoo sebaik menghampiri Minho dan Jeonghan yang kini terbaring lemah.

"Buat apa awak ke sini?" Tanya Minho sinis.

"Dia kembar saya... Lagipun Lee saem yang bagitahu saya..." Ujar Jisoo.

"Haha... Hanya untuk menjaga nama bukan? Bukan sebab awak betul- betul risaukan Han..." Ujar Minho lalu beranjak keluar.

Meninggalkan Jisoo yang kini menatapnya marah.

"Eungh.."

"Han... Han awak okay?" Tanya Jisoo menggenggam tangan kembarnya itu.

"Jisoo.." Lirih Jeonghan lemah.

"Kan saya dah kata jangan ke sekolah! Awak degil! Tengoklah sekarang!" Marah Jisoo lembut.

"Hehe..." Tawa Jeonghan.

"Wae? Apa yang kelakarnya? Nampak cam saya buat lawak ke?" Tanya Jisoo.

"Kiyowo..." Ujar Jeonghan manja lalu mencubit pipi Jisoo.

"Han..." Lirih Jisoo pasrah.

"Han... Saya serious ni... Awak jangan main- main boleh tak.." Ujar Jisoo.

"Gomawo.." Ujar Jeonghan.

"Nde?"

"Sebab awak sudi risaukan saya..." Ujar Jeonghan.

"Han..."

"Jisoo... Saranghae..." Ujar Jeonghan lagi memeluk kembarnya.

Jisoo hanya membalas pelukan Jeonghan erat. Entah kenapa dia dapat rasakan yang kembarnya akan meninggalkannya.

"Han..." Panggil Jisoo mengangkat kepala Jeonghan yang menunduk ke bawah.

"Janji yang awak takkan pergi dari kami..." Ujar Jisoo.

"Hmm... Nde Soo ah..." Ujar Jeonghan.

"Hargailah dia.. Jangan sampai dia meninggalkanmu..."

Tringg... Tringg...

"Nde hyung?"

...

"Saya akan sentiasa memerhatikannya hyung.. Dont worry..."

..

"Nde hyung."


















TBC

1  M' CHANCEWhere stories live. Discover now