Part 14

136 13 0
                                    
































"Aku... Aku... Aku..."

"Oi! Dari tadi aku! Aku! Bila awak nak cakap ni?!" Tanya Srokmin mula bengang.

"Apa?" Tanya Seokmin lagi apabila melihat yang lain melihat ke arahnya annoying..

"Aku sebenarnya nak tebus kesalahan aku,  Minshik..." Ujar Jin.

"Hahaha... Kau fikir semudah tu jeke lepas apa yang kau dah buat dekat Han dan Ren?" Ujar Minshik bengang.

"Tapi aku betul- betul tak berniat nak lakukan semua tu..." Ujar Jin dengan nada serba salah.

"Tak berniat?! Betul ke? Disebabkan kau, Ren mati!" Ujar Minshik.

"Ren tu kawan Han! Kalaulah kau tak jual budak tu kat laki tak guna tu! Mesti semua ni takkan berlaku!" Ujar Minshik lagi.

"Aku betul² perlukan duit masa tu, Minshik ah.." Ujar Jin.

"Dengan menjual orang?!" Tanya Minshik bengang.

"Disebabkan kau! Laki tak guna tu hampir bunuh Han dan sekarang dia masih memerhatikan Han sebagai mangsanya!" Ujar Minshik.

"Kau pun tahu kenapa kami membencimu, Kim Seokjin!" Jerit Minshik tidak dapat mengawal emosinya.

"Kajja!" Ujar Jeonghan menarik tangan Seungcheol dan diikuti oleh adik beradiknya yang lain.

"Han?!" Jerit Jin.

"Jangan dekati dia!" Ujar Minshik menarik tangan Jin.

"Jangan dekati dia, jika kau tidak mahu dibenci olehnya..." Ujar Minshik lalu berlalu meninggalkan Jin.

.

.

.

"Mind to explain?" Tanya Jisoo sebaik sahaja menghampiri Jeonghan yang kini hanya terdiam membisu.

"Mwo?" Tanya Jeonghan.

"Han... Kita kembar... Awak nak tipu camne pun, saya dan Seungcheol tetap boleh nampak..." Ujar Jisoo.

"Mian saya belum ready." Ujar Jeonghan lalu meninggalkan Jisoo.

"Wae?" Tanya Sera apabila melihat Jisoo yang terdiam melihat ke arah Jeonghan yang kini sedang menaiki tangga menuju ke biliknya.

"Tak ada apa, eomma..." Ujar Jisoo.

.

.

.

Flashback...

"Han!!!" Jerit Ren berlari memeluk bahu kawannya itu.

"Ren... Janganlah lari ngan menjerit cam tu! Nanti kita yang kena marah!" Ujar Jeonghan bengang kerana Ren berlari dan menjerit namanya di dalam perpustakaan.

"Aish! Abistu dari tadi Ren panggil Han! Han buat bodoh je!" Ujar Ren bengang plus merajuk.

"Mian... Han leka baca buku ni..." Ujar Jeonghan sambil menunjukkan buku novelnya.

"Tak abis²! Apapun Ren nak ajak Han pergi jumpa Jin hyung petang ni.. Han ikut Ren tau!" Ujar Ren.

"Han busylah Ren... Han kan keje dekat club Minshik hyung..." Ujar Jeonghan.

"Alaa... Sekejap je... Jin hyung baru balik dari Jepun so dia nak bagi kita hadiah dari sana... Jom lah!" Ajak Ren bersungguh.

"Han... Han..." Panggil Ren manja memaut lengan kawannya itu.

"Aish... Arrasseo! Tapi kejap je eh?!" Ujar Jeonghan pasrah.

"Nde! Gomawo!" Ujar Ren.


...

"Jin hyung!" Jerit Ren dari kejauhan.

"Ren! Han! Sampai pun kamu berdua!" Ujar Jin.

"So, where?" Tanya Ren.

"Masuklah kete dulu.." Ujar Jin.

"Hyung... Han nak cepat sebenarnya... Kejap lagi Han dah nak kena masuk keje dah..." Ujar Jeonghan.

Dia sebenarnya tidak berapa menggemari Seokjin. Dikeranakan, pada dia Jin berpewatakan seperti orang jahat dan kurang menyenangkan kepadanya.

"Han... Hyung baru berapa kali je jumpa kamu... Masuklah... Hyung nak bukan nak buat apa² pun..." Ujar Jin.

"Nde.." Ujar Han pasrah apabila tangannya ditarik oleh Ren.

"Ren.." Lirih Han lemah sebaik sahaja dia menghidu sesuatu yang membuatkan dirinya mengantuk.

Ditolehnya ke sebelah untuk melihat Ren dan kini terlihat kawannya itu telah pun memejamkan matanya.

"Ren.." Lirih Jeonghan sebelun akhirnya pandangannya mulai gelap.

Bush!




















TBC

1  M' CHANCEWhere stories live. Discover now