Plak!
"Berapa kali ayah pesan jangan ke sana! Lihatlah apa yang terjadi kepada dongsaengmu!" Jerit Jinsook sebaik sahaja dia menampar puteranya itu.
Jeonghan hanya mampu memegang pipinya dan menatap tatapan kebencian keluarganya.
"Jika sesuatu terjadi kepada Gyu! Akan ku pastikan kau menyesal walaupun kau kembarku Han!" Jerit Seungcheol.
"Mingyu mempunyai kegagalan jantung." Ujar Jeonghan.
Duk!
"Tak guna! Apa yang kau cakap tadi?! Adikku apa?!" Jerit Seungcheol menumbuk wajah Jeonghan.
"Dia mempunyai kegagalan jantung.. Hikss.... Hiks... Maafkan aku... Semuanya keranaku..." Tangis Jeonghan.
"Hannie hyung..." Ujar Seokmin lalu memeluk tubuh lemah abangnya itu begitu juga Soonyoung.
"Kemari!" Tarik Jinsook menarik kedua puteranya itu menjauhi Jeonghan.
"Appa takkan sesekali memaafkan mu!" Jerit Jinsook lalu kembali menampar puteranya itu.
"Hiks... Appa... Hentikan... Hannie hyung tak bersalah... Hannie hyung..." Tangis Seokmin cuba mendekati sang ayah namun di tahan oleh sang eomma.
"Biarkan dia... Dia layak menerimanya." Ujar sang eomma.
"Eomma..." Lirih Seokmin.
"Akh..." Rintih Jihoon memegang dadanya.
"Jihoon hyung!" Jerit Myungho mendapatkan Woozi yang kini terduduk begitu juga yang lain.
"Kajja." Ujar sang ayah lalu mendukung puteranya utu berlalu meninggalkan Jeonghan begitu juga yang lain.
"Hiks... Hiks... Maafkan hyung Mingyu ah... Maafkan hyung..." Lirih Jeonghan.
Flashback end....
Jeonghan pov...
"Appo..." Rintihku sebaik sahaja mataku melihat cahaya.
"Han..." Panggil seseorang yang sangat ku kenali.
"Minshik hyung?" Ujarku.
"Eoh... Ini hyung... Ndeo gwenchana?" Tanya Minshik bimbang.
"Gwenchana... Han dekat mana?" Tanya ku.
"Hospital." Ujarnya ringkas membuatkan aku terus membangunkan tubuhku.
"Shirreo Han nak balik!" Ujarku.
"Han... Sudahlah... Kamu duduk sini, dua hari je..." Pujuk Minshik hyung.
"Shirreo! Hyung pun tahu kenapa Han tak suka duduk sini." Ujarku.
Ye... Semenjak kejadian Mingyu tahun lepas... Hospital ini bagaikan satu tempat yang membuatkan aku ketakutan.
"Sebab apa?! Mingyu atau penyakit sial tu!" Jerit Minshik hyung.
"Hyung..." Lirihku sedikit terkejut mendengar dia meninggikan suaranya kepadaku.
"Hyung dah tahu segalanya Han! Tak de apa lagi yang kamu perlu sorokkan!" Ujarnya lagi.
"Jadi? Hyung bersimpati kepadaku? Hyung kasihan padaku? Haha... Wae? Aku menyedihkan bukan hyung?" Ujarku membuatkan dia terdiam.
"Aku membuatkan Mingyu sakit dan memusnahkan impiannya dan dalam masa yang sama aku... Aku akan menghabiskan masa akhirku dengan penyakit ini dan kebencian keluargaku." Ujarku lagi.
"Han... Sejak bila?" Tanyanya.
"Dua bulan yang lepas..." Ujarku singkat.
"Dua bulan? Dua bulan kau menanggungnya sendiri saeng?" Tanyanya terdengar sayu.
"Maafkan hyung kerana tak pernah mengetahuinya..." Ujarnya.
"Gwenchana... Lagipun memang ini yang aku inginkan hyung... Aku ingin segera pergi mengikuti halmeoni... Halmeoni yang ku sayangi..." Ujarku memegang kepalaku yang kini berdenyut sakit.
"Han!" Jerit Minshik hyung yang dapat ku dengar samar- samr kerana telingaku semakin berdengung.
"Hyu..ng.."
.
.
.
"Jisoo hyung... Hannie hyung mana?" Tanya Soonyoung risau apabila hyung nya itu hampir dua hari tidak kelihatan.
"Molla Soonyoung ah... Hyung cuba call dia tapi tak angkat... Hyung mesej pun dia tak balas..." Ujar Jisoo turut merisaukan keselamatan kembarnya itu.
"Jangan- jangan dia ke sana lagi tak hyung?" Tanya Soonyoung.
"Hyung pun rasa macam tu Soonyoung ah... Tapi kamu tahu jelah... Appa takkan bagi kita ke sana." Ujar Jisoo.
Hoshi hanya mampu menundukkan wajahnya. Betul juga apa yang hyung dia katakan... Semenjak peristiwa tu mereka sama sekali tidak dibenarkan ke kelab itu walaupun mereka tak pernah pergi.
"Mwohae?" Tanya seseorang di muka pintu membuatkan Jisoo dan Soonyoung terkejut.
"Cheol hyung.." Ujar Soonyoung terkejut melihat kehadiran hyung nya itu.
"Ani... Tengah buat bodoh." Ujar Jisoo.
"Awak berdua dah cukup bodoh pun tak perlu buat!" Ujar Seungcheol gurau.
"Hey!" Jerit Jisoo dan Soonyoung bersamaan.
"Haha!!!" Tawa mereka bertiga berkejaran sekitar rumah.
Mengejar, melanggar sesiapa sahaja.
Terdengar gelak ketawa yang sangat menyenangkan dan membuatkan seseorsng yang kini berada di luar pintu hanya mengeluh berat menaham tangis.
Perlahan dia menarik pintu itu. Terlihat kehadirannya tidak diketahui oleh sesiapapun.
Jeonghan terus berjalan menuju ke biliknya lalu menenggelamkan kepalanya di bantalnya.
Melepaskan segala tangisan dan kesedihannya di situ.
"Pandangi aku sebelum aku benar- benar lelah." Ujar Jeonghan sebelum lewat di dalam lenanya.
TBC
YOU ARE READING
1 M' CHANCE
FanfictionAdakah kehadiranku adalah bukan kemahuan korang? Lalu kenapa korang masih menyimpan diriku dan menyiksa perasaanku begini?! "Hiks...Appa mian... appo jaebal... hajima... hiks..hiks.." - "PERGI!!! HYUNG BUKAN LAGI HYUNG CHAN!" - "Cheol... Jaebal... D...