Part 9

160 13 7
                                    
























"Aedera?!!" Panggil Jinsook berlari diikuti isterinya, mendekati anak- anak mereka.

"Han?" Tanya Sera risau.

"Dia kritikal appa..." Ujar Jisoo.

Jisoo hanya terdiam sedari tadi menggenggam loket pemberian kembarnya itu.

"Mwo... Han ah..." Lirih Sera terduduk ke lantai.

"Chagi.." Ujar Jinsook memeluk tubuh isterinya.

"Kau! Berapa kali aku cakap jauhi putera- putera ku!" Jerit Jinsook menarik kolar Minshik membuatkan anak buah Minshik memegang tangan Jinsook.

"Gwenchana..." Ujar Minshik menyuruh anak buahnya undur.

"Putera? Pernahkah kau menganggap Jeonghan sebagai putera mu?" Tanya Minshik sinis.

"Bahkan dia sakit pun, kau tak pernah tahu?!" Jerit Minshik menarik tangan Jinsook kasar dari kolarnya.

"Pernah kau ambil tahu bila dia benar- benar ingin menamatkan riwayatnya? Pernahkah kau ambil tahu bila dia hampir setiap minggu memasuki hospital ini?" Tanya Minshik membuatkan Jinsook tergamam.

"Pernahkah kau tahu dia kenapa dia berhenti darioada olahraga sekolah? Bila dia hampir setiap masa menyalahkan dirinya kerana menyebabkan Mingyu tidak dapat mencapai cita- citanya?!" Tanya Minshik lagi.

"Bahkan setiap kali aku melihat air matanya... Mendengar esak tangisnya... Han... Adikku yang dulunya ceria kini selalu menjadi pendiam dan sentiasa disakiti..." Ujar Minshik lagi.

"Mianhae... Mianhae... Appa mianhae... Mianhae Han ah..." Ujar Jinsook sebak.

"Dia sentiasa tersenyum dengan korang... Tapi korang? Korang hanya mengabaikan senyumannya yang mungkin akan menjadi senyuman terakhir..." Ujar Minshik lagi.

Ting!

"Uri Jeonghannie?" Tanya Jinsook risau.

"Jeonghan dapat diselamatkan... Cuma..." Ujar sang doktor ragu.

"Cuma apa?" Tanya Sera takut.

"Jeonghan masih kritikal dan saya dapat pastikan yang kini dia koma..." Ujar sang doktor membuatkan semua yang ada di situ seakan kehilangan nafas mereka.

"Han..." Lirih Sra lagi memanggil nama puteranya itu.

"Jangan bergurau!" Jerit Seungcheol menumbuk dinding di belakangnya dan menyebabkan tangannya mengeluarkan darah.

"Cheol hyung..." Tangis Seungkwan memeluk hyung nya itu.

"Dia tipu kita... Dia tipu kita yang dia elok- elok sahaja..." Tangis Seungcheol meremas rambutnya.

"Han... Mianhae... Irreonna..." Ujar Seungcheol.

Sang doktor berjalan diikuti Minshik meninggalkan keluarga Yoon yang kini dipenuhi penyesalan.

"Sudah kubilang... Jangan biarkan penyesalan datang..." Ujar Jisoo yang kini hanya menatap datar keluarganya.

Jisoo bangun dari duduknya dan berjalan dari situ memegang dadanya yang kini terasa seakan semakin sesak.

"Han... Han... HANNNNN!!!!" Jerit Jisoo di rooftop hospital itu.

"Wae? Kenapa kau mebohongiku?!!" Jerit Jisoo.

"Aku adalah kembarmu bukan?! Adakah aku sebohmdoh itu kerana dengan mudahnya kau membohongiku?" Tanya Jisoo lagi.

"Tapi aku memang bodoh bukan? Aku tak pernah tahu bahawa kau sakit... Bahkan aku sempat membencimu..." Ujar Jisoo lagi, terduduk memegang loketnya.

"Hiks... Kumohon kembali... Kembali kepadaku dan yang lain... Berikan kami peluang untuk membahagiakanmu..." Rayu Jisoo.

"Soo hyung..." Tangis Hansol berlari memeluk hyung ketiganya itu.

"Soo hyung... Uljima... Saya tak suka tengok hyumg menangis...hiks..." Pujuk Hansol walaupun dia sendiri sedang menangis.

"Hansol... Hyung bodoh, Hansol ah... Hyung bodoh sebab hyung biarkan dia tanggung sendiri kesakitannya." Tangis Jisoo.

"Nado hyung... Saya pun bodoh... Kita semua bodoh..." Ujar Hansol.

Jisoo memeluk Hansol dan menangis bersama adiknya itu.

"Ul..ji..ma..." Ujar Jeonghan lemah bersama air mata yang kini mengalir di sebalik matanya yang kini sedikit ditutupi mask oksigen.




















TBC

1  M' CHANCEWhere stories live. Discover now