Part 12

141 14 0
                                    

































"Han! Han! Bangunlah! Dah pukul berapa ni?!" Jerit Jisoo mengetuk pintu bilik Jeonghan.

"Han! Woiii! Bangunlah wahai angel pemalas sedunia!" Jerit Jisoo mulai bengang kerana risau dia akan lambat pergi ke sekolah.

"Han? Han? Han!!! Han buka pintu ni!!" Jerit Jisoo risau apabila kembarnya itu tak kunjung membuka pintu atau menyahut panggilannya.

Jeonghan memang tipe pemalas tapi dia senang dibangunkan.

Disebabkan terlalu risau, Jisoo berlari ke bawah mengambil kunci pendua bilik kembarnya itu.

"Han!" Jerit Jisoo sebaik sahaja membuka pintu bilik itu dan melihat Jeonghan terbaring lemah di lantai dengan darah yang sudah mengiring di celah bibirnya itu.

"Han!!! Han! Bangun!!!" Jerit Jisoo memangku kepala Jeonghan dan menepuk pelan pipi itu.

"Han... Hiks... Appa! Eomma! Aedera!!!" Jerit Jisoo ketakutan.

"Wae, Jisoo ah?" Tanya sang appa dalam nada risau.

"Omona! Hani ah...!" Jerit sang eomma apabila melihat suaminya menggendong puteranya yang kelihatan lemah itu.

"Chagi! Awak duduk di rumah bersama yang lain. Jisoo,  kamu ikut appa!" Ujar Jinsook setelah selesai membaringkan tubuh Jeonghan di tempat duduk sebelah pemandu.

"Nde, yeobo... Yeobo! Jangan luap bagitahu saya!" Ujar Sera tetap melihat pemergian suami dan anak- anaknya itu.

"Eomma.. Hani hyung wae?" Tanya Myungho risau.

"Myungho... Jangan risau... Hyung kamu akan ok..." Ujar Sera memeluk tubuh puteranya itu.















"Macam mana dengan anak saya?" Tanya Jinsook sebaik sahaja doktor keluar daripada ruang kecemasan itu.

"Jeonghan terkena demam panas... Menyebabkan tubuhnya lemah... Saya terpaksa menahan dia dalam tiga hari untuk memantau kesihatan dia.." Ujar Doktor Lee.

"Nde, uisa... Kamsahamnida..." Ujar Jinsook lalu doktor Lee meminta izin meninggalkan mereka.

"Jisoo... Kamu ok?" Tanya Jinsook apabila melihat anaknya itu hanya berdiam diri.

"Museoweo appa... Jisoo dah berapa kali tengok Han dalam keadaan macam ni... Jisoo takut appa..." Ujar Jisoo bersama tangisannya.

"Shushhh... Jisoo, uljima... Jeonghan takkan apa- apa. Appa janji..." Ujar Jinsook memeluk Jisoo.

"Nde, appa... Jeonghan mesti sembuh! Dia kena sembuh!" Ujar Jisoo.

"Nde, sayang..." Ujar Jinsook.



.

.

"Mwo? Nape pandang saya macam tu,  cheonsa? Jangan ingat saya akan cair dengan pandangan tu!" Ujar Jisoo lalu menyuapkan bubur yang dibuat eomma nya kepada Jeonghan.

"Jisoo..." Panggil Jeonghan manja.

Sementara keluarga Yoon yang lain hanya memandang sikap keras kepala dua kembar itu.

Yang sorang nak keluar,  yang sorang tak kasi...

"Han... Kamu baru dua hari... Esok kan boleh balik..." Ujar Jinsook.

"Shirreoyeo, appa... Han nak balik! Han tak suka duduk sini! Shirreo! Shirreo! Shir! Akh!" Rintih Jeonghan apabila Jisoo mengetuk dahinya.

"Makan jelah! Esok je tinggal pun,  nak degil lagi! Lepastu sakit balik!" Ujar Jisoo bengang.

"Ishh! Nampak cam Han sakit ke sekarang ni?!" Ujar Jeonghan memembuat muka malasnya.

"Buat muka! Buat muka! Jangan sampai Jisoo pukul muka tu pakai gitar pulak nanti!" Ugut Jisoo.

"Pukullah! Bukan Han tak biasa pun! Ops! Mian... Jisoo..." Ujar Jeonghan sedar dia terlepas cakap.

Melihat keluarganya seperti serba salah memandangnya mrmbuatkan Jeonghan semakin serba salah.

"Jisoo.." Panggil Jeonghan.

"Mian." Ujar Jisoo lalu berlalu meninggalkan keluarganya.

"Jisoo!" Ujar Jeonghan cuba mengejar kembarnya itu, namun ditahan terlebih dahulu oleh Seungcheol.

"Gwenchana... Biar saya yang cakap dengan Jisoo." Ujar Seungcheol berlari keluar.

"Han... Maafkan eomma..." Ujar Sera serba salah.

"Nado mianhae..." Ujar Jeonghan menundukkan wajahnya serba salah.

"Aniya... Kamu tak bersalah chagi... Eomma yang salah... Mianhae.." Ujar  Sera memeluk Jeonghan yang kini sedikit tersedu-sedu menahan tangisnya.

"Han.. Eomma sayangkan kamu... Maafkan eomma..." Ujar Sera lagi.

Keseluruh keluarga Yoon turut memeluk kedua insan itu sayang.

"Saranghae."

.

.

.

"Jisoo..." Panggil Seungcheol menyentuh bahu kembarnya itu.

"Cheol..." Lirih Jisoo.

"Uljima... Han bencikannya..." Ujar Seungcheol.

"Saya rasa bersalah sebab katakan macam tu tadi kepadanya sedangkan dia dah banyak kali menerima kekerasan." Ujar Jisoo.

"Tapi bukan awak yang lakukan, melainkan kami... Awak tak pernah membencinya..." Ujar Seungcheol.

"Tapi saya gagal melindunginya..." Ujar Jisoo.

"Ani... Awak melindunginya... Awak melindunginya selalu, Yoon Jisoo." Ujar Seungcheol.

"Saya bangga sebab ada adik kembar macam awak dan Jeonghan..." Ujar Seungcheol.

"Gomawo hyung!" Ujar Jisoo memeluk tubuh Seungcheol.

"Wow... Dah lama saya tak dengar awak panggil saya 'Hyung' Jisoo ah..." Ujar Seungcheol sedikit ketawa melihat perangai kembarnya itu.

"Diam!" Ujar Jisoo malu.

Kini kedua mereka hanya mampu ketawa melihat perangai masing- masing.





















TBC

1  M' CHANCEWhere stories live. Discover now