"Uwahhh!!!" Jerit Jeonghan gembira apabila merebahkan dirinya di atas rumput sekolah yang dirinduinya.
"Bogoshippeo..." Ujar Jeonghan seperti orang gila kepada rumput itu.
"Hyung sapelah tu?" Ujar Chan kepada hyungdeul nya yang lain..
"Molla... Kembar siapalah tukan Jisoo?" Ujar Seungcheol.
"Oh.. Aigoo... Perangai dia tak pernah berubah... Asyik nak baring je keje..." Ujar Jisoo.
"Nama pun Yoon Jeonghan..." Ujar Minho menyebabkan adikberadik Yoon memandangnya terkejut.
"Sejak bila awak kat sini?" Tanya Seungcheol.
"Sejak si angel tak guna tu wasap suruh hantarkan earphone dia." Ujar Minho bengang lalu meninggalkan mereka dan berjalan ke arah Jeonghan.
"Nah!" Ujar Minho lalu menghulurkan earphone di depan mata Jeonghan.
"Gomawo chinggu!" Ujar Jeonghan mengambil earphone nya.
"Ndeo moggoseo?" Tanya Minho.
"Aniyo... Saya tak lapar." Ujar Jeonghan.
"Nape tak makan lagi? Lepastu awak gastrik lepastu awak pingsan! Lepastu saya yang kena hmmm!!!" Ujar Minho lalu mulutnya dibekap oleh tangan Jeonghan.
"Kan saya kata saya tak lapar! Ish! Buka tak biasa pun!" Ujar Jeonghan.
"Aish! Awak takde duit lagi ke?" Tanya Minho.
"Aniya! Aopa dah bagi saya duit belanja!" Ujar Jeonghan.
"Lepastu?" Tanya Minho menahan bengang.
"Pastu apa? Saya tak lapar... Tak rasa pun macam nak makan.." Ujar Jeonghan lalu memakai earphonenya.
"Han..." Panggil Minho.
"Kenapa awak tak bencikan saya dan Minshik hyung?" Tanya Minho membuatkan Jeonghan mengetuk dahi kawannya itu.
"Appo!" Ujar Minho lagi.
"Bukan salah awak berdua pun! Dia yang kacau Minshik hyung dulu!" Ujar Jeonghan.
"Tapi kalau awak tak kenal kami, mesti semua ni takkan berlaku... Mesti Mingyu masih lagi boleh menari... Mesti mereka takkan pernah membenci awak... Dan mesti... Mesti awak takkan sakit macam sekarang ni..." Ujar Minho.
"Huh..." Dengkur Jeonghan.
"Hey! Awak boleh pulak tidur?!" Ujar Minho bengang.
"Hyung... Apa maksud Minho hyung dengan Hannie hyung sakit?" Tanya Wonwoo.
"Molla... Hyung akan cari kebenarannya!" Ujar Seungcheol.
.
.
.
"Mwo?" Tanya Jeonghan malas apabila melihat Seungcheol menekuk kan wajah dihadapannya.
"Han.." Panggil Seungcheol serious.
"Wae?" Tanya Jeonghan tanpa memandang Seungcheol.
"Ndeo gwenchana?" Tanya Seungcheol membuatkan Jeonghan mengerutkan dahinya.
"Ndeo gwenchana?" Tanya Jeonghan sambil menyentuh dahi Seungcheol.
"Han! Saya tanya bebetul ni!" Ujar Seungcheol bengang.
"Saya pun!" Ujar Jeonghan.
Seungcheol hanya menjeling tajam kembarnya itu.
"Cheol... Han ok je.." Ujar Jeonghan apabila merasakan kembarnya itu serious.
"Oh! Bye! Loceng dah bunyi!!" Ujar Jeonghan berlari ke kelasnya.
"Mianhae..."
.
.
.
Terdengar dentam dentum bunyi bingit muzik dimainkan dengan volume yang tinggi.
Terlihat seorang namja cantik sedang sibuk menyediakan air pesanan pelanggannya.
"Han!" Panggil seseorang.
"Seungcheol?" Ujar Jeonghan terkejut.
"Mwohae?" Tanya Jeonghan lagi apabila melihat dongsaengnya turut bersama Seungcheol.
"Macam mana korang boleh lepas?" Tanya Jeonghan.
"Hyung yang benarkan." Ujar Minshik berjalan ke arah Jeonghan.
"Hyung... Hey, Cheol! Jisoo! Eomma dan appa tahu ke?" Tanya Jeonghan risau.
"Molla... Senyap² Han..." Ujar Seungcheol menyebabkan Jeonghan menepuk dahinya.
"Hey! Nanti kalau eomma dan appa tahu mesti dorang bising!" Marah Jeonghan.
"Diam² jelah.." Ujar Jihoon selamba.
"Banyaklah kamu punya diam! Dah kamu bawak si Seungkwan ngan Seokmin ni, tak kecoh nanti??" Ujar Jeonghan.
"Apa pulak Kwan!" Ujar Seungkwan merajuk.
"Betul tu! Apa pulak Min?!" Ujar Seokmin tak kalah merajuk.
"Jeonghan.." Panggil seseorang datar membuatlan adik beradik Yoon itu melihat lelaki itu serious.
"Jin Hyung..." Ujar Jeonghan menundukkan kepalanya lalu berlalu dari situ membuatkan lelaki tadi atau yang dipanggil Jin menarik tangannya.
"Han!" Ujar Jin menarik tangan Jeonghan.
"Lepaslah! Hyung buat apa lagi kembali ke Korea ni?!" Jerit Jeonghan bengang menarik kembali tangannya.
Hyung cari kamu.." Ujar Jin.
"Cari Han? Lepas apa yang hyung dah buat kat Han? You're so selfish hyung!" Ujar Jeonghan bersama air matanya.
"Wait! Wait! Wait! Drama apa ni?" Tanya Seokmin blurr.
Buk!
"Kau pahal datang sini?!" Jerit Minshik sebaik sahaja menumbuk pipi Jin.
"Aku...
TBC
YOU ARE READING
1 M' CHANCE
FanfictionAdakah kehadiranku adalah bukan kemahuan korang? Lalu kenapa korang masih menyimpan diriku dan menyiksa perasaanku begini?! "Hiks...Appa mian... appo jaebal... hajima... hiks..hiks.." - "PERGI!!! HYUNG BUKAN LAGI HYUNG CHAN!" - "Cheol... Jaebal... D...