Part 17

117 11 0
                                    






























































"Stop!" Ujar Jeonghan bengang apabila telinganya kini dipekakkan oleh kedua adik bongsunya yang sedang bergaduh berebut selimut.

"Jangan sampai hyung koyakkan selimut tu!" Ugut Jeonghan.

"Ishh! Seungkwan hyung ni! Dengan Chan pun nak berebut!" Adu Chan.

"Eeehhh!!! Hyung pulak! Kamu yang sibuk amik selimut hyung ni kenapa?!" Ujar Seungkwan bengang sebab selimut yang sedang mereka rebutkan itu adalah selimutnya.

"Haih... Kan Chan cakap eomma basuh selimut Chan... Chan pinjamlah selimut hyung..." Ujar Chan.

"Dalam ramai² hyungdeul kamu, nape mesti hyung?!" Ujar Seungkwan tak puas hati.

"Sebab Chan paling sayang hyung..." Ujar Chan.

"Aish, arrasseo.." Ujar Seungkwan lalu memberikan selimutnya kepada Chan.

"Aish, pabbwo..." Lirih Jeonghan.

Kring... Kring...

Unknown number..

"Aish... Nuguji?" Gumam Jeonghan sendirian apabila dia menerima panggilan dari seseorang yang tidak dikenalinya.

"Kamu berdua tunggu sini.." Ujar Jeonghan.

"Nde.." Jawab keduanya serentak.

"Yeobeoseyeo?"

"Anyyeong... Haha..."

"Ndeo?"

"Nde majjoyeo Jeonghan ssi... It me Junki..."

"Wae?"

"Han..."

"Minho ah!"

"Pukul 12 tengah hari di tempat biasa..."

Tuttt... Tuttt...

"Hey! Hey!!" Jerit Jeonghan.

Jeonghan langsung mematikan panggilannya lalu memasuki biliknya dan mencapai jaket serta kunci motornya.

"Han hyung?" Panggil Chan pelik.

"Han... Kamu nak pergi mana sayang? Kejap lagi appa kamu kan nak balik.." Ujar Sera menahan anak lelakinya.

"Eomma hiks... Lepaskan Han... Hiks.. Minho..." Ujar Jeonghan menangis membuatkan Sera tergamam.

"Han... Nape ni? Nape awak nangis?" Tanya Seungcheol risau.

"Lepaskan!" Jerit Jeonghan menarik tangannya lalu berlari ke arah pintu.

Cklek!

"Min.. Minho ah.." Lirih Jeonghan terkejut kehadiran Minho di hadapan rumahnya.

"Han.. Wae?" Tanya Minho sebaik sahaja melihat wajah pucat dan sembab kawannya itu.

Sedangkan ahli keluarga Yoon yang lain juga tertanya² apa yang terjadi kepada Jeonghan itu.

Dengan sepantas kilat, Jeonghan langsung memeluk tubuh kawannya itu dan membuatkan Minho semakin tergamam.

"Jangan... Jangan pergi dari Han... Jangan pergi dari Han sama macam Ren... Hiks..." Tangis Jeonghan memeluk Minho semakin erat.

"Han... Wae?" Tanya Minho mengusap belakang Jeonghan, cuba menenangkannya.

"Hiks... Dia... Dia cuba rampas segalanya... Han takut..." Tangis Jeonghan lemah.

"Han... Min takkan tinggalkan Han... Min janji..." Ujar Minho mengelap air mata yang membasahi pipi Jeonghan.

"Hannie hyung... Huwaa..." Tangis Chan memeluk tubuh hyung nya itu.

"Janganlah menangis... Hiks... Mianhae... Hiks... Chan janji takkan bergaduh dengan Kwannie hyung lagi... Hiks..." Tangis Chan yang entah dari mana muncul berlari memeluk Jeonghan.

"Kwannie pun... Hiks... Hiks... Mianhae..." Tangis Seungkwan juga memeluk tubuh Jeonghan.

Ahli keluarga Yoon semakin bengong melihat sandiwara yang terpamir dihadapan mereka kini.

"Tak.. Kamu semua kenapa senarnya ni?" Tanya Sera hilang sabar melihat perangai anak²nya.

"Aniya... Hyung tak marah kamu berdua..." Ujar Jeonghan.

"Jeongmal?" Tanya kedua²nya serentak bersama muka sedih memasing.

"Oiii... Nape tu hyung?" Tanya Hansol berbisik kepada Jihoon.

"Molla... Giler mungkin.." Balas Jihoon balik berbisik.

"Ooh... Memang giler betul, Hansol tengok." Ujar Hansol.

"Diamlah... Nanti eomma dengar..." Ujar Wonwoo.

"Eommonim... Minho pinjam Jeonghan kejap." Ujar Minho menarik Jeonghan tanpa menunggu balasan daripada Sera.

"Apa dia ingat Jeonghan hyung tu barang ke nak pinjam².." Ujar Minghao.

"Biarlah... Dah memang hyung kamu tu sentiasa menjadi rebutan pun.." Ujar Sera lalu berlalu menuju ke dapur.



.

.

.

"Han... Dia telefon Han ke?" Tanya Minho.

"Macam mana Minho tahu?" Tanya Jeonghan.

"Daripada reaksi Han tadi pun Min tahu dia call Han... Dia gunakan nama Min kan?" Tanya Minho.

"Ohh..." Ujar Jeonghan membuatkan Minho mengepalkan tangannya marah.

"Han... Jangan dengar cakap dia! Walauapapun ugutannya! Min tak nak sesuatu jadi pada Han.." Ujar Minho.

"Tapi Han pun sama! Han taknak Min pergi dari Han! Min janji yang Min takkan tinggalkan Han sama macam Ren! Tapi Han dapat rasa Min tetap akan tinggalkan Han... Han takut... Han taknak hilang sesiapa..." Ujar Jeonghan bersama sedu tangisannya.

"Min janji... Min takkan tinggalkan Han.."

































.

.

.

"MINHO!!!"
























TBC

1  M' CHANCEWhere stories live. Discover now