Part 5

142 14 0
                                    



























"Jeonghan... Hyung tak nak kamu lakukan perkara tu! Hyung tak setuju!" Jerit Minshik bengang apabila Jeonghan menyatakan hasratnya.

"Hyung... Daripada jantung dan hati saya ni mati begitu sahaja bukankah lebih baik jika saya memberikannya kepada Mingyu dan Jihoon?" Ujar Jeonghan mengeluh berat.

"Kamu jangan cabar hyung, Han!" Ugut Minshik mulai bengang.

"Jadi apa hyung! Han dah tetapkan keputusan Han! Tak de sesiapa yang layak menghentikan Han!" Jerit Jeonghan kini bersama air matanya.

Melihat itu, Minshik hanya mampu terdiam lalu kembali mendudukkan dirinya.

"Kamu cuma fikirkan mereka yang tak menghargaimu... Jadi bagaimana dengan orang yang memerlukanmu?" Tanya Minshik sambil berlalu pergi meninggalkan Jeomghan yang kini melihat ke arahnya.

"Mianhae... Han... Han cuma nak lakulan apa yang sepatutnya Han lakukan dari dulu...."


.

.

.

At Home

"Huk! Huk!" Batuk Jeonghan memegang kepalanya yang berdenyut hebat.

"Hyung..." Panggil seseorang membuatkan Jeonghan mengangkat kepalanya untuk melihat orang itu.

"Jihoon?" Ujar Jeonghan.

"Oh... Hyung gwencahana? Tanya Jihoon apabila melihat hyungnya itu kelihatan lemas.

"Gwenchana... Mian hyung cuma demam sikit..." Ujar Jeonghan.

"Iggeo..." Ujar Jihoon lalu menghulurkan sebiji ubat yang dia ambil di dalam peti ais.

"Gomawo Jihoon ah..." Ujar Jeonghan.

"Akh!" Ujar Jihoon memegang dadanya.

"Jihoon ah!" Jerit Jeonghan berlari mendapatakan adiknya yang kini lemas tak berdaya.

"Ji... Jihoon ah... Andwae..." Ujar Jeonghan memeluk adiknya itu ketakutan.

"Ul..ulj..jima... Jih..jihoon Gwen..gwenchana..." Ujar Jihoon lemah.

"Jihoon!!!" Jerit seseorang di muka pintu dapur.

"Mwoya ndeo?!" Jerit sang appa, menolak Jeonghan ke tepi sehingga kepalanya terhantuk di bucu meja dapur.

"Jihoon ah... Ndeo gwencahana?... wae?" Tanya sang appa risau.

"Gwe..ah.." Belum sempat Jihoon menghabiskan kata- katanya, dia kembali lemas di pangkuan ayahnya.

"Seungcheol!!!" Jerit sang appa.

"Wae? Ommo!" Jeri Seungcheol terkejut melihat appa nya yang kiniemangku Jihoon yang terkulai lemas.

Sepantas kilat,  dia berlari lalu mendukung tubuh ringan adiknya itu.

Kedua-duanya berlalu pergi meninggalkan seseorang yang kini terbaring dengan hidung yang mengeluarkan darah dan nafasnya mulai tidak teratur.

"Hannie hyung..." Panggil seseorang sedih memeluk tubuh hyungnya itu.

"Chan?" Panggil seseorang.

"Wonwoo hyung... Jeonghan hyung..." Ujar Chan menangis memeluk tubuh hyung nya itu.

"Jeonghan hyung!" Jerit Wonwoo lalu mendukung tubuh hyung nya itu lalu membawa tubuh lemah itu ke rumah sakit.

"Hannie hyung..." Tangis Chan melihat bajunya yang kini dipenuhi noda merah darah.

"Gwenchana..." Pujuk Wonwoo memeluk maknaenya itu.

"Uri hyung?" Tanya Wonwoo sebaik sahaja seorang doktor lelaki kacak keluar daripada ruang kecemasan itu.

"Kami sempat kehilangan nadi dan detak jantungnya... Tetapi nasib baiklah pesakit adalah seorang yang kuat... Jadi kami berjaya menyelamatkannya." Ujar Doktor Jung.

"Nde?" Tanya Wonwoo seakan tak percaya dengan kenyataan yang didengarinya.

Benarkah dia hampir kehilangan hyungnya? Benarkah hyungnya hampir mengalah?

"Senang untuk memahami.. Kita hampir kehilangannya." Ujar Doktor Jung dingin.

"Jadi macam mana hyung saya sekarang?" Tanya Chan sedu.

"Dia masih lagi kritikal dan memerlukan pemantauan." Ujar sang doktor lalu berlalu pergi.

"Hiks... Hiks... Hannie hyung... Huwaa!!! Nak Hannie hyung!" Tangis Chan takut.

"Uljima, Chan ah... Shushhh.... Gwencahana..." Pujuk Wonwoo memeluk tubuh adiknya itu.

"Aedera!!" Jerit seseorang sambil berlari dengan wajah cemas ke arah mereka.

"Jisoo hyung..." Ujar Wonwoo.

"Ndeo Hannie hyung?" Tanya Jisoo cemas.

"Dia kritikal hyung... Doktor tu kata kita hampir kehilangannya." Ujar Wonwoo membuatkan Jisoo terduduk.

"Jisoo hyung..." Lirih kedua adiknya itu mendapatkan hyung mereka.

"Hannie... Hyung dah cakap jangan sampai penyesalan tiba..." Ujar Jisoo memeluk loket pemberian kembarnya.

"Soo ah... Cheol ah... Jan!" Ujar Jeonghan menunjukkan dua utas loket dihadapan kedua kembarnya itu.

"Mwoji?" Tanya Seungcheol mengambil loket itu lalu melihat isi dalamnya.

Terlihat gambar mereka bertiga sewaktu kecil bersama ukiran nama mereka.

"Jja... Han ada buatakan loket... Eotthae?" Tanya Jeonghan ber aegyo.

"Yeppeo..." Ujar Jisoo langsung menyarungkan loket pemberian kembarnya itu ke lehernya.

"Saya buatnya sendiri tau!" Ujar Jeonghan bangga.

"Gomawo Han ah..." Ujar Seungcheol dan Jisoo bersamaan.

"Kalau suatu saat, awak bencikan saya... Awak boleh tanggalkannya..." Ujar Jeonghan.

"Han..." Lirih Seungcheol dan Jisoo.

"Hehe... Gurau... Awak takkan bencikan saya! Kita akan tetap bersama dan memakai loket ni!" Ujar Jeonghan.

.

.

Tes...

"Han... Bogoshippeo... Mianhae..."



















TBC




















1  M' CHANCEWhere stories live. Discover now