Part 20 (there is no way out)

25 3 0
                                    

"HEY!!! MWOHAE?!" Jerit Jeonghan apabila melihat rakan sekelasnya dibelasah.

"Wow.... Look who here... Hahaha!" Ujar lelaki itu sombong.

"Ndeo mwohae? Kenapa sentuh kawan² saya? Tak puas lagi ke Ren dan Minho mati kat tangan awak?! Huh?!!!" Jerit Jeonghan berdiri berdepan musuhnya.

"Wow... Jeonghan ssi, sabar.... Ini baru permulaan... Apa yang berlaku pada awak masih tak setara dengan apa yang dah jadi kat abang saya... Calm down pretty..." Ujar Junki.

"Lepaskan kawan² saya.. Orang yang awak mahukan adalah saya bukan mereka... Apa yang jadi disebabkan bukan mereka... Bunuh saya sekarang kalau betul saya yang awak mahukan." Ujar Jeonghan merampas pisau dari tangan pengawal Junki lalu memberinya sambil tersenyum miris.

"Yeopssi ndeo... Awak memang berani Yoon Jeonghan! Saya memang tak boleh menafikan keberanian awak... Tapi awak lupa Yoon! Yang saya memang nak bunuh awak!" Jerit Junki langsung mengambil pisau dari tangan Jeonghan dan mengarahkannya ke arah dada Jeonghan.

"Ap..appa..." Lirih Jeonghan apabioa melihat seseorang lelaki yang dikenalinya memeluk tubuhnya.

"Han.. Ah.." Ujar Jisook langsung rebah dipelukan anaknya.

"APPA!!!!" Jerit Jeonghan melihat ayahnya rebah lemah di pangkuannya.

Dengan sepantas kilat Jeonghan bangun lalu merampas pisau dari tangan Junki lalu menendangnya kuat.

"Saya bencikan kekerasan! Tapi macam mana dendam awak apabila kehilangan seorang abang,  macam tu jugaklah dendam saya apabila kehilangan dua orang kawan saya dan bila appa cedera!" Jerot Jeonghan langsung menumbuk kuat pipi Junki tanpa ampun.

"Nan! Nan! Ndeo arra?!!! Nan Yoon Jeonghan! The bad boy!!" Jerit Jeonghan langsung cuba mengarahkan pisau di tangannya ke arah muka Junki, namun niatnya tertahan di atas jeritan seseorang yang dikenalinya.

"Han!!! Hentikannya!" Jerit Minshik dari jauh.

"Hentikannya, Han... Bukan ini yang Ren dan Minho mahukan..." Ujar Minshik mendekati Jisook dan membantunya duduk, sambil memerhatikan Jeonghan yang semakin ber aura pemangsa.

" Han.... Appa taknak kamu jadi pembunuh... Hentikannya sayang..." Ujar Jisook membuatkan Jeonghan mencampakkan pisau di tanggannya jauh, lalu meraup wajahnya kasar.

"Hiks..." Pecah tangis yang ditahanya sedari tadi...

"APPA!! HAN AH/HAN HYUNG!!!" Jerit ahli keluarga Yoon.

"Jeonghan ah..." Panggil Sera melihat tangan puteranya yang mengeluarkan darah yang deras.

"Eomma..." Lirih Jeonghan melihat wajah wanita yang disayanginya itu.

"Kajja... Kajja chugeo!" Jerit Junki mengambil postol di belakang badannya lalu menembak leher Jeonghan dan kepalanya sendiri.

"HAN AHH!!!/ HAN HYUNG!!!" Jerit semua yang ada di situ sebaik sahaja tubuh itu rebah bersiraman darah.

"Han ah... Appa pabbwa.." Ujar Jinsook yang masih lemah kerana luka dibelakng badannya.

"Appa... Serahkan jantung Han kepada Mingyu dan paru- paru Han pada Jihoon... Mianhae... Mianhae..." Ujar Jeonghan lemah sambil seakan cuba meraup berat nafasnya.

Terlihat wajahnya semakin membiru dan mulutnya yang semakin laju mengeluarkan darah dengan deras.

"Andwae! Saya taknak jantung hyung! Bangun hyung! Saya dah cakap semua ni bukan salah hyung! Kenapa hyung masih nak salahkan diri hyung! Andwae! Hyung tak boleh tinggalkan kami! Irreonna!!!" Jerit Minggu histeris.

"Nado hyung! Macam mana saya nak hidup dengan merampas paru- paru hyung! Shirreo!" Jerit Jihoon tak terima.

"Han ah... Bernafas saeng... Ambulance dah otw saeng... Tolong bertahan untuk hyung... Eotheokae hyung nak terus hidup kalau kamu takde... Hyung dah takde sape² Han ah..." Rayu Minshik memeluk erat tubuh lemah Jeonghan.

Dapat dirasakan nafas Jeonghan semakin berat di telingnya...

"Mianhae..."

1  M' CHANCEWhere stories live. Discover now