Part 11

153 13 0
                                    





















"Masuklah Han..." Ujar Jisoo menarik tangan Jeonghan memasuki rumah agam itu.

"Han.." Panggil pembantu Yu membuatkan Jeonghan lantas berlari memeluk tubuh yang dirinduinya itu.

"Eomma.." Ujar Jeonghan mencium pipi pembantu Yu sayang.

"Kamu dah makan sayang?" Tanya pembantu Yu.

"Hmm! Jisoo yang bawa!" Ujar Jeonghan semangat sambil tersenyum mekar.

Tanpa disedari ada 13 orang sedang memerhatikannya dari jauh. Mereka seakan iri melihat pembantu Yu yang langsung mendapatkan senyuman dari orang yang mereka rindui itu.

"Han..." Panggil Sera.

"Eomma.." Lirih Jeonghan berlari memeluk Sera.

Sera seakan terkedu dengan tindakam anaknya itu.

"Han... Kamu dah maafkan eomma?" Tanya Sera.

"Eomma tak pernah salah... Han tak pernah salahkan sesiapa... Mian sebab Han jerit pada eomma hari tu.. Han rindukan eomma..." Ujar Jeonghan memeluk erat tubuh itu.

"Nado... Eomma juga merindui mu..." Ujar Sera.

Melihat itu,  yang lain mulai mendekati kedua insan tersebut.

"Han/Han hyung.." Panggil yang lain.

Han merentangkan tangannya.

"Han/Han hyung!" Ujar yang lain langsung memeluk tubuh itu.

"Akhirnya kamu merasakan kembali kebahagiaan sayang..." Ujar pembantu Yu apabila melihat keluarga itu kembali seperti dulu.

.

.

.

"Mingyu... Gwenchana?" Tanya Jeonghan apabila melihat hanya termenung menatap langit.

"Ohh... Hyung?" Panggil Mingyu.

"Hmm?"

"Mianhae..." Ujar Mingyu.

"Wae?" Tanya Jeonghan.

Jeonghan berjalan ke arah dongsaengnya itu apabila melihat Mingyu hanya menundukkan wajahnya.

"Kamu tahu... Waktu kamu kena tembak depan mata hyung hari tu, hyung rasa yang hyung memang dah gagal menjadi hyung yang boleh melindungi saeng nya... Mianhae... Mianhae sebab hyung tak mampu melindungi kamu..." Ujar Jeonghan menyeka air mata Mingyu.

"Hyung tak bersalah... Mingyu yang masa ru memang nak lindungi hyung... Mianhae sebab Mingyu salahkan hyung..." Ujar Mingyu.

"Arrasseo... Kita berdua bersalah, ok? Mulai hari ni hyung akan sentiasa menjaga kamu... Dan kamu akan sentiasa menjadi dongsaeng hyung..." Ujar Jeonghan.

"Nde, hyung..." Ujar Mingyu memeluk Jeonghan.






.


.


.

"TAK GUNA!!" Jerit Junki menghentak mejanya kuat.

"AKU NAK KAU DAPATKAN BUDAK TU DAN BUNUH SAHAJA DIA! AKU NAK MINSHIK RASAKAN APA YANG AKU RASA!" Jerit Junki bengang.

"NDE!" Jawab budak-budaknya.

"Kau ingat kau dapat tersenyum Minshik?! Apa yang kau dah lakukan padaku dan hyungku, akan ku tuntut!" Ujar Junki membaling pisau ke arah gambar Minshik lalu berjalan mendekati gambar Jeonghan.

"Hahaha... Kau adalah sasaran ku cantik..." Ujar Junki memegang gambar itu.

























































































































































































































"Han... Racun tu dah semakin merebak... Lakukan pembedahan tu, Han ah.." Ujar Doktor Lee.

"Shirreo... Kalau Han lakukannya kemungkinan untuk Han bertahan adalah 20% bukan? Lebih baik Han habiskan masa Han bersama mereka hyung... Han taknak sia- sia kan kebahagiaan yang Han rasa sekarang..." Ujar Jeonghan.

"Kadang- kadang 20% untuk hidup tulah yang membawa kepada kebahagiaan kamu..." Ujar Doktor Lee.

"Mianhae... Han tetap dengan keputusan Han... Han taknak lakukan pembedahan tu..." Ujar Jeonghan lagi.

"Kamu tahu Han? Semakin lama, hyung semakin kecewa dengan kamu..."
















TBC

1  M' CHANCEWhere stories live. Discover now