Part 18

172 13 2
                                    




















































"Minshik ah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Minshik ah..." Lirih Jinsook  lemah memeluk tubuh Minshik yang kini hanya termenung kosong melihat makam adiknya itu.

"Minshik... Samchoon tumpang simpati atas kehilangan kamu..." Ujar Jinsook.

"Apa salah Minho? Kenapa mesti dia yang dibunuh?" Tanya Minshik dengan perasaan kosong bersama air mata dipipinya.

"Samchoon akan hantarkan orang untuk mencari pembunuh tu, Minshik ah.." Ujar Jinsook.

"Han.." Panggil Sera apabila melihat Jeonghan hanya melutut dihadapan makam Minho itu.

"Han..." Panggil Seungcheol dan Jisoo bersamaan, namun tetap tidak dihiraukan oleh Jeonghan.

"Hannie hyung..." Ujar Chan memeluk Jeonghan.

"Min... Bangun... Min janji takkan tinggalkan Han kan? Nape Min tinggalkan Han macam Ren?" Tanya Jeonghan menyentuh gambar itu.

"Han.." Tangis sang eomma langsung memeluk anaknya itu.

"Eomma... Sepatutnya Han yang pergi... Bukannya Minho... Minho dah janji yang dia akan sentiasa ada untuk Han.... Tapi nape dia takde sekarang ni..." Ujar Jeonghan memeluk Sera erat.

"Han... Hiks... Uljima chagiya.." Ujar Sera cuba menenangkan Jeonghan.

"Nagga!!!! Eomma takkan faham!" Jerit Jeonghan menolak Sera.

"Chagi!" Ujar Jinsook mendapatkan Sera.

"Han nie hyung... Mwohae?" Tanya Chan terkejut melihat tindakan hyung nya itu.

"Han/ Han hyung..." Panggil ahli keluarga Yoon yang lain.

"Awak semua takkan faham... Awak takkan faham betapa berharganya Ren dan Minho dalam hidup Han! Dorang... Hiks... Dorang kawan Han yang akan sentiasa ada untuk Han..." Tangis Jeonghan menangis.

"Han..." Lirih Minshik menghampiri Jeonghan lalu memeluk tubuh itu.

"Nape Min tipu? Min dah janji hyung!!! Dia dah janji akan sentiasa ada untuk Han.. Tapi kenapa? Kenapa dia mesti ikut Ren..." Ujar Jeonghan lemah lalu pingsan di pelukan itu.

"Han/ Han hyung!" Jerit Kesemua yang ada di situ.

"Biar Cheol dukung Han." Ujar Seungcheol lalu mengangkat tubuh Jeonghan.





Flashback...

"Hey! Ndeo eodiga?!" Jerit Jeonghan bengang sebaik sahaja Minho mengangkat panggilannya.

"Han... Min pergi dulu tau... Han jaga diri ok?" Ujar Minho membuatkan Jeonghan bengong.

"Apa yang Min cakap ni? Min nak pergi mana?" Tanya Jeonghan.

"Nanti Han tahu... Min pergi dulu tau..." Ujar Minho langsung mematikan panggilan itu.

"Hello? Min! Hey, Min ah?!" Ujar Jeonghan bersama air matanya...

Entah kenapa, dia dapat merasakan yang kawannya itu akan pergi jauh daripadanya.

"Min..." Ujar Jeonghan langsung keluar daripada kelasnya berlari menuju ke tempat yang selalu dia pergi bersama Minho.

"Min!" Ujar Jeonghan membuka pintu bilik muzik itu.

"Opseo..." Lirih Jeonghan menutup pintu itu lalu menuju ke tempat lain.

"Min?!" Panggil Jeonghan lagi menuju ke gudang sunyi tempat dia, Minho dan Ren akan pergi bila habis sekolah.

"Min..." Lirih Jeonghan lemah apabila melihat tubuh Minho yang kini terbaring kaku dipenuhi darah dan kesan tikaman.

"MINHO!!!!" Jerit Jeonghan berlari memeluk tubuh itu berharap ianya masih bernafas.

"Min... Cakap dengan Han, Min... Jangan buat Han takut... Min ah..." Ujar Jeonghan menggoncang tubuh itu,
namun sekuat mana pun digoncangnya, tubuh itu tetap kaku tidak bernyawa.

"Min...hiks... Min... Bangun... Min ....hiks..." Tangis Jeonghan.

Jeonghan mengeluarkan telefonnya dan mendail nombor itu.

"Minshik hyung... Min... Min...hiks... Tolong..." Ujar Jeonghan sebelum rebah bersama Minho di pelukannya.

Flashback end...











"Han... Berhentilah menangis sayang... Jangan seksa eomma macam ni..." Ujar Sera menggenggam tangan puteranya itu.

"Kamu makanlah sayang... Eomma dah masakkan bubur... Kamu tak makan dah hampir seminggu... Eomma taknak sesuatu terjadi kat kamu..." Ujar Sera lagi.

Namun, Jeonghan tetap berdiam diri dan terus memandang kehadapan kosong. Fikirannya kosong setelah kehilangan lagi seorang kawan baikmya.

Tiada lagi yang akan menyakatnya, membuat dirinya marah dan membebel.

Tes...

Lagi sekali... Lagi sekali air jernih itu mengalir keluar membasahi pipinya.

"Han... Uljima..." Ujar Sera mengelap air mata itu.

"Eomma pabbwa... Sayang... Eomma janji... Eomma akan sentiasa  ada untuk kamu..." Ujar Sera.

"Keluar..." Ujar Jeonghan dingin menarik tangannya daripada genggaman Sera lalu mengurungkan dirinya di balik selimut.

"Arrasseo... Eomma takkan paksa kamu, sayang... Tapi eomma tinggalkan bubur ni ye... Kamu makan tau." Ujar Sera lalu melangkah keluar.

Sebaik sahaja Sera meninggalkan Jeonghan, Jeonghan terus berjalan menuju ke meja komputernya lalu mengambil kamera milik kawannya Minho.

Jeonghan menekan satu video yang ada di situ. Video yang mempunyai dirinya, Ren dan Minho.

"Hiks...hiks... Bogoshippeo... Hiks... Bawaklah Han sekali... Kenapa tinggalkan Han... Hiks..." Tangis Jeonghan memeluk kamera itu.





















TBC

1  M' CHANCEWhere stories live. Discover now