"Han... Mari makan... Eomma ada masakkan makanan kegemaran kamu..." Ujar Sera menunjuk kepada japchae bulgogi kegemaran Jeonghan.
"Han ada study group pagi ni eomma... Mianhae.. Han pergi dulu.." Ujar Jeonghan berlalu menuju ke motorbike nya.
"Kenapa dengan Jeonghan tu?" Tanya Jinsook kepada Seungcheol.
"Mollayeo appa... Semenjak pagi tadi dia asyik termenung je.." Ujar Seungcheol.
"Jisoo, kamu tahu sesuatu ke?" Tanya Jinsook.
"Nde? Mollayeo appa..." Ujar Jisoo berdalih.
"Jeongmal?" Tanya Jinsook curiga.
"Nde appa... Jisoo tak tahu apa²... Dari tadi Jisoo pun cuba tanya, tapi Han taknak cakap apa²." Ujar Jisoo.
"Tak pelah... Nanti appa sendiri yang akan tanya kepadanya... Makan dulu anak²." Ujar Jinsook.
"Chan... Nape termenung ni?" Tanya Sera.
"Chan risaukan Han hyung..." Ujar Chan.
"Gwenchana... Kamu makanlah... Eomma dan appa akan selesaikannya nanti.." Ujar Sera.
"Nde eomma.." Ujar Chan.
.
.
.
"Han.." Panggil Minshik.
"Hmm?" Tanya Jeonghan.
"Kamu ok?" Tanya Minshik.
"Ok." Ujar Jeonghan.
"Han... Kalau kamu risaukan pasal Jin... Hyung akan hantarkan orang untuk awasi dia daripada mendekati kamu.." Ujar Minshik.
"Tak perlu." Jawab Jeonghan.
"Tapi Han.."
"Han kata tak perlu! Susah sangat ke nak faham?!" Jerit Jeonghan menghempas gelas yang dipegangnya sehingga pecah.
"Han.." Lirih Minshik.
"Han... Han masih tak boleh lupakan apa yang dia dah buat pada Han dan Ren... Tapi Han takkan biarkan dia apa² kan Han... Kalau betul dia nak lukakan Han... Dia silap besar hyung..." Ujar Jeonghan.
"Han... Tapi kamu pun tahu, Jin tu cam mana orangnya... Dia takkan pernah insaf..." Ujar Minshik.
"Macam mana Ren percaya pada Jin hyung dulu... Han akan cuba percayakan dia.." Ujar Jeonghan menghela nafasnya berat.
"Arraseo.." Ujar Minshik meninggalkan Jeonghan.
.
"Ren... Bogoshippeo.." Ujar Jeonghan sebaik sahaja meletakkan bunga ros putih di makam sahabatnya itu."Ren... Hiks... Mianhae.." Tangis Jeonghan mengelap air matanya.
"Ren cakap yang Han kena kuat tanpa Ren... Tapi hakikatnya, Han masih lemah..." Ujar Jeonghan menyentuh gambar Ren.
"Ren.. Jin hyung dah kembali Ren... Han tak tahu apa yang dia mahukan... Tapi Han takut... Han takut kalau dia inginkan ini.." Ujar Jeonghan menunjuk ke arah jantungnya."Ren... Han dah penat... Boleh tak Han ikut Ren?" Tanya Jeonghan lemah.
Hug..
"Kajima.."
"Minho ah.." Lirih Jeonghan.
"Awak boleh menangis... Awak boleh membenci... Tapi jangan pergi sama seperti Ren... Awak kena ingat yang awak masih ada saya dan keluarga awak, Han..." Ujar Minho berdiri berhadapan Jeonghan.
"Min ah.." Lirih Han menangis di pelukan Minho.
"Han... Saya akan sentiasa ada untuk awak seperti mana Ren dulu... Walaupun saya tahu saya tak boleh gantikan tempat Ren, tapi saya nak awak tahu awak ada seseorang yang awak boleh harapkan di sisi." Ujar Minho.
"Mianhae, Min ah..." Ujar Jeonghan yang kini turut merasa kecewa akan dirinya.
"Han... Gwenchana... Saya akan sentiasa lindungi awak..." Ujar Minho.
.
.
.
"Gwenchana?" Tanya Minho sebaik sahaja menghulurkan air kepada Jeonghan.
"Oh... Gwenchana... Gomawo sebab buatkan saya rasa tenang.." Ujar Jeonghan.
"Nde... Han... Jangan cuba fikirkan benda macam tadi tu lagi.. Min tak nak hilang Han.." Ujar Minho menundukkan wajahnya kerana ingin menyembunyikan air matanya yang kini mengalir deras membasahi pipi.
"Nde Min ah... Mianhae.." Ujar Jeonghan lagi lalu memandang ke arah permadangan sungai Han di hadapannya.
"Han..."
'Ren?'
TBC
YOU ARE READING
1 M' CHANCE
FanfictionAdakah kehadiranku adalah bukan kemahuan korang? Lalu kenapa korang masih menyimpan diriku dan menyiksa perasaanku begini?! "Hiks...Appa mian... appo jaebal... hajima... hiks..hiks.." - "PERGI!!! HYUNG BUKAN LAGI HYUNG CHAN!" - "Cheol... Jaebal... D...