Part 10

153 13 0
                                    


























"Minho... Makanlah saeng..." Ujar Minshik menyuapkan makanan ke adiknya itu yang kini hanya termenung.

"Kenapa hyung? Walaupun Min dah cuba sedaya upaya untuk mengawasi dia... Tapi kenapa Minho tetap gagal?" Tanya Minho lemah.

"Han... Dia seorang yang baik... Dia tetap akan melindungi orang disekelilingnya berbanding dirinya Min..." Ujar Minshik.

"Kenapa Han tak nak bangun hyung? Dah hampir seminggu... Minho rindukan dia..." Ujar Minho bersama air matanya.

"Nado saeng... Nado..." Ujar Minshik memeluk Minho.

.

.

.

At Hospital...

"Han... Bangunlah... Bangunlah sayang... Bagi eomma peluang untuk berikan kamu kasih sayang yang selama ni kamu inginkan... Maafkan eomma kerana tidak menghargai kehadiranmu..." Ujar Sera.

"Han... Kamu ingat tak anting- anting ni?" Tanya Sera membawa tangan Jeonghan menyentuh anting- anting di telinganya.

"Kamu mesti fikir eomma membuangnya bukan? Tapi tak sayang... Eomma menyimpannya... Maafkan eomma kerana terlalu ego, membencimu." Ujar Sera memeluk tangan Jeonghan.

"Kamu tahu... Eomma dan appa tak pernah tahu pun kamu sakit... Wae? Kenapa kamu tak bagitahu kami yang kamu sakit?" Tanya Sera mengusap rambut Jeonghan.

"Huh.... Mesti sebab kami selalu menyakiti kamu bukan? Kamu cuba memberitahu kami... Tapi kami tak pernah memberikan kamu masa..."

"Mianhae... Kalaulah eomma bagi kamu masa walaupun cuma seminit... Mesti semua ni takkan terjadi kan? Han... Bangunlah sayang... Bangunlah... Eomma merinduimu wahai angel eomma..." Uhar Sera menangis.

"Eungh..."

"Han! Doktor!!!" Jerit Sra menekan tombol merah di tepi katil Jeonghan.

Tak lama kemudian tibalah  seorang doktor  lalu mengecek tubuh Jeonghan.

"Jeonghan dah sedar... Tapi tubuhnya masih lemah... Saya harap anda memberikan dia rehat terlebih dahulu..." Ujar sang doktor.

"Nde uisa... Kamsahamnida..." Ujar Sera.

"Han..." Panggil Sera.

"Nugu?" Tanya Jeonghan datar memandang Sera yang kini memandangnya terkejut.

"Nugu?" Tanya Jeonghan lagi dan kini air mata si ibu itu mengalir sekali lagi.

"Han..." Lirih Sera berlari memeluk puteranya itu.

"Han... Kamu ingat eomma?" Tanya Sera.

"Eomma? Nugu? Eommonim yeo?" Tanya Jeonghan.

"Nde, Han ah... Ini eomma..." Ujar Sera cuba memeluk Jeonghan tetapi Jeonghan menolaknya ketakutan.

Jeonghan hanya menepis kasar tangan Sera lalu menarik selimutnya menutupi tubuhnya.

Jeonghan menggigil ketakutan dan menangis semahunya.

"Nagga... Jaebal... Hiks... Appo... Hajima... Hiks..." Tangis Jeonghan takut.

"Han... Ini eomma... Ndeo eomma.." Ujar Sera cuba mendekati Jeonghan,  namun semakin dia mendekat semakin kuat tangisan anaknya itu.

"Chagi?" Ujar seseorang di muka pintu dengan wajah yang kelam kabut.

"Yeobeo... Uri Jeonghan nie..." Ujar Sera memeluk Jinsook.

Di belakang Jinsook terlihat beberapa putera Yoon yang lain turut mengikuti appa mereka.

Mereka melihat ke arah Jeonghan yang kini masih ditemani air matanya.

"Han.." Panggil Jisoo lembut.

"Hiks.." Tangis Jeonghan tanpa menjawab panggilan kembarnya itu.

"Han... Ini saya Jisoo... Kembar awak.." Ujar Jisoo sambil berjalan mendekati Jeonghan.

"Ji.. Soo?" Ujar Jeonghan bersama esakannya.

"Nde, Jeonghan ah... Ni Jisoo..." Ujar Jisoo kini memegang tangan Jeonghan...

"Jisoo suruh mereka keluar... Han takut..." Ujar Jeonghan ketakutan.

"Wae? Mereka kan keluarga Han... Keluarga kita..." Ujar Jisoo.

"Shirreo... Mereka pukul Han... Sakit... Hikss... Jisoo... Han takut..." Lirih Jeonghan ketakutan.

"Han... Janganlah takut.... Mereka sakiti awak..." Ujar Jisoo lagi.

"Jisoo... Jaebal... Han takut... HAN TAKUTTT!!!" Jerit Jeonghan meracau lalu menolak Jisoo sehingga jatuh.

"Jisoo!" Jerit Seungcheol mendapatkan kembarnya itu.

"Han!!! Hentikan Han... Jangan sakiti diri kamu sayang..." Ujar Jinsook menahan tangan Jeonghan yang memukul kepalanya.

"Han.. " Tangis si ibu.

"Eomma... Appa... Aedera... Saya rasa lebih baik kamu semua keluar dulu... Biar Jisoo yang jagakan Han..." Ujar Jisoo cuba meredakan suasana.

"Nde... Jisoo... Tengokkan Han ye.." Ujar Jinsook membawa Sera dan anak- anaknya yang lain meninggalkan Jisoo dan Jeonghan.

"Han... Gwenchana... Cuma kita sahaja kini..." Ujar Jisoo menarik perlahan tangan Jeonghan dan menyentuh pipi tirus itu.

"Jisoo!" Ujar Jeonghan memeluk tubuh Jisoo erat.

"Nde... Ini Jisoo, Han ah.." Ujar Jisoo membalas pelukan Jeonghan.
















TBC

1  M' CHANCEWhere stories live. Discover now