Part 3

132 14 3
                                    

































"Jeonghan... Terima kasih sebab kamu sudi tolong cikgu ye..." Ujar Lee saem.

"Nde saem!" Ujar Jeonghan tersenyum hangat.

"Jeonghan... Kamu pergilah makan... Sekarang waktu rehat kamu kan?" Ujar saem.

"Nde saem... Kalau macam tu saya minta diri dulu..." Ujar Jeonghan melangkah keluar daripada bilik itu.

Jeonghan terus melangkahkan kakinya menuju ke suatu tempat. Tempat yang sunyi dan tiada sesiapa pun akan ke situ.

"Huh!" Keluh Jeonghan berat lalu membaringkan tubuhnya di ats rumput itu.

Dia memasangkan earpodnya lalu mencari lagu kegemarannya. Jeonghan melelapkan matanya, membiarkan suasana terus membuai dirinya.

"Hanie hyung..." Ujar Jun dari kejauhan.

Dia turut duduk dari kejauhan memerhatikan abangnya itu.

Setelah dipastikan abangnya terlelap,  Jun berjalan mendekati Jeonghan lalu meletakkan roti dan susu strawberry kegemaran abangnya itu dan berlallu pergi.

"Mani moggo hyung..." Ujar Jun.

"Uwahhh!!! Leganya dapat tidur!!!" Jerit Jeonghan selepas hampir 30 minit dia tertidur.

"Eoh? Mwoya?" Tanya Jeonghan sendiri apabila melihat roti dan susu kegemarannya di situ.

Tanpa menyentuhnya, Jeonghan menuliskan sekeping nota lalu berjalan pergi meninggalkan roti dan susu tersebut.

Jun berjalan ke situ lalu melihat susu dan roti yang diberinya masih tidak tersentuh.

Jun... Hyung gwenchana... Makanlah... Jika kerana kasihan kau memberinya kepada hyung.. Hyung tak perlukannya...
Apapun saranghae Jun ah.

"Mwoya? Dia pun tak de duit untuk makan... Sedangkan dah lama appa tidak memberikannya duit bulanan." Ujar Jun.

Jun hanya mampu mengeluh lalu berjalan menuju ke kelasnya.





.



.


.

"Kami dah balik!!!" Jerit kedua belas putera Yoon.

"Selamat pulang anak- anak eomma! Pergi mandi dulu n pastu makan!" Ujar sang eomma ceria.

"Nde.." Ujar mereka lalu berjalan ke bilik masing- masing.

"Mana lagi sorang tu?" Tanya Jinsook kepada isterinya.

"Mollayo yeobo... Mungkin dia ke sana lagi..." Ujar Sera tak acuh.

Dia malas ingin mengambil tahu mengenai salah seorang puteranya itu.

"Tak habis- habis dengan perangai degilnya lagi!" Ujar Jinsook geram.

"Saya dah balik..." Ujar seseorang di muka pintu membuatkan Jinsook menatapnya tajam.

"Kemana kau pergi?" Tanya Jinsook garang.

"Han... Han ada kelas tambahan appa..." Ujar Jeonghan menundukkan kepalanya,  tidak berani menatap mata ayahnya.

Jinsook berjalan ke arah Jeonghan lalu...

Plak!

"Jangan menipuku! Jujur kau masih ke sana lagi bukan?!" Jerit sang appa.

"Aniya appa... Akh! Appa... Appo... Jaebal hajima..." Ujar Jeonghan kesakitan apabila ayahnya menarik rambutnya kuat.

"Appa!" Jerit seseorang membuatkan sang appa berhenti.

"Hannie hyung...." Ujar Soonyoung lalu memeluk hyung nya itu yang kini hanya terduduk memegang kepalanya.

"Appa mwohae?" Ujar Soonyoung bengang.

"Ke sana! Jangan menghalangi appa!" Jerit sang appa bengang lalu menarik tubuh Jeonghan dan menarik rambutnya kembali.

"Appa!" Jerit Jisoo di tangga membuatkan sang appa menghentikan tindakannya.

"Appa mwohae?!" Jerit Jisoo bengang mendapatkan kembarnya yang kini terbatuk kesakitan.

"Yoon Jisoo! Appa cuma nak bagi pengajaran kepadanya!" Jerit sang appa mulai bengang.

"Dengan apa? Memukul kembarku? Appa hentikannya... Melihat kembarku kesakitan umpama appa memukulku diriku juga.." Ujar Jisoo memeluk Jeonghan yang kini terlihat lemah.

"Ji..ji..soo... Appo...ap..appo..." Ujar Jeonghan meremas rambutnya kuat lalu jatuh pingsan dipelukan Jisoo.

"Hannie!" Ujar Jisoo. Dengan segera dia mengangkat tubuh kembarnya itu,  berlalu meninggalkan sang appa yang kini terlihat tergamam.

"Soonyiung benci appa..." Ujar Soonyoung berlalu meninggalkan Jisook juga.

"Hannie..." Lirih Jisook melihat tangannya yang kini penuh dengan guguran rambut puteranya.














TBC

1  M' CHANCEWhere stories live. Discover now