Part 4

135 14 1
                                    






































"Han hyung..." Panggil Soonyoung sebaik sahaja melihat abangnya menggalas beg sekolahnya keluar.

"Hyung tak sarapan?" Tanya Soonyoung.

Jeonghan hanya tersenyum lalu menggelengkan kepalanya perlahan lalu melangkah keluar.

Ttang!

Terdengar bunyi hentakan sudu.

"Mingyu..." Panggil sang eomma.

"Mingyu dah kenyang..." Ujar Mingyu lalu melangkah keluar meninggalkan keluarganya.

"Soonyoung? Apa yang kamu lakukan?" Tanya Seungcheol dingin.

"Dia juga hyungku, hyung... Asal hyung tahu." Ujar Soonyoung turut meninggalkan meja makan itu.

'Kalaulah korang tahu... Mesti korang akan menyesal nanti dan akan mula menghargai hyung ku itu...' Lirih batin Soonyoung.

.

.

"Han!!" Jerit seseorang membuatkan Jeonghan tersentak daripada lamunannya.

Jeonghan hanya memandang lelaki dihadapannya kini malas.

"Han..." Panggilnya lagi apabila melihat Jeonghan masih mengabaikannya.

"Mwo?" Tanya Jeonghan acuh tak acuh.

"Jom main bola..." Ajak Minho (lelaki tadi).

"Mian... Busy!" Ujar Jeonghan.

"Jaebal... Jomlah... Pasukan saya tak cukup orang... Pelease...." Rayu Minho.

"Please, Minho ah..." Ujar Jeonghan membetulkan sebutan kawannya itu.

"Ishh! Salah sikit jekut!" Ujar Minho.

"Sebab tulah awak selalu fail!" Ujar Jeonghan.

"Han!" Jerit Minho bengang.

"Yelah! Yelah!" Ujar Jeonghan mulai menyampah melayan rengekan kawannya itu.

"Gomawo! Saranghae!" Jerit Minho lalu berlari keluar kelas meninggalkan Jeonghan kembali sendirian.

Jeonghan kembali memandang keluar jendela dan termenung.


"Hannie hyung... Temankan Mingyu petang ni boleh?" Tanya Mingyu manja memaut lengan Jeonghan.

"Aishhh!!! Kamu tahukan hyung akan ke sana?" Ujar Jeonghan menarik lengannya semula.

"Aish! Hyung! Hyung jenis apa yang tak boleh spend kan masanya untuk adiknya sendiri walaupun satu jam?!" Ujar Mingyu merajuk.

"Ming! Hyung atas mu ada lagi 6 dan kembar mu ada 2! Dalam banyak- banyak tu... Nape mesti hyung?!" Tanya Jeonghan bengang.

"Sebab hyung... Hyung kesayanganku... Hyung yang paling jarang ada kat umah... Salu lawan cakap eomma appa... Tapi dalam masa yang sama hyung yang paling ambil berat tentang adik beradiknya." Ujar Mingyu.

"Kamu nak puji ke nak kutuk hyung ni?" Tanya Jeonghan.

"Dua²...hihihi... Hyung... Cepatlah temankanlah Mingyu mu yang comel lagi kacak ni..." Ujar Mingyu beraegyo.

"Euw... Buat lagi sekali muka tu dan hyung akan pastikan Coups hyung kamu tu buang semua koleksi one piece mu!" Ugut Jeonghan membuatkan Mingyu kembali membuat muka datarnya.

"Jeonghan...Mingyu..." Panggil seseorang dari belakang membuatkan Jeonghan lega.

"Jisoo ah! Baguslah awak muncul. Jja... Abang kamu dah muncul! Annyeong!" Ujar Jeonghan berlari laju meninggalkan Jisoo dan Mingyu.

Tes!

"Maafkan hyung,  Mingyu ah..." Ujar Jeonghan lalu mengelap air matanya sehinggalah...

Tes!

"Mwoya?!" Ujar Jeonghan lalu mengeluarkan sapu tangannya, mengelao darah yang kini mengalir keluar dari hidungnya.

Jeonghan mengambil botol ubat yang ada di jaketnya lalu menelan ubat itu 2 biji.





.




.




.

At Home...

"Hahaha!!! Appa!!!" Jerit Chan kegelian akibat digeletek ayahnya.

Treng...

"Saya dah balik..." Ujar Jeonghan sebaik sahaja membuka pintu rumah itu.

Dia melihat ke arah ruang tamu yang kini dipenuhi gelak ketawa tanpa dirinya di situ.

Jeonghan hanya mengeluh berat lalu berjalan menuju biliknya.

Tes...

"Hiks... Hiks..." Tangis Jeonghan sendu lalu membaling beg sekolahnya.

..

"Jeonghan... Lakukan pembedahan tu... Hyung jamin yang kamu akan kembali sembuh..." Ujar Doktor Jung.

"Saya datang bukan nak tahu itu hyung..." Ujar Jeonghan.

" Jadi apa?" Tanya Doktor Jung bingung.

"Macam mana kalau saya nak...."















TBC

1  M' CHANCEWhere stories live. Discover now