"Han... Jom sarapan nak? Jisoo masak tau hari ni." Ujar Jisoo bangga.
"Han busy... Han pergi dulu..." Ujar Jeonghan menggalas beg sekolahnya dan berjalan keluar dari biliknya.
"Hannie hyung! Hyung tak makan? Jisoo hyung yang masak tau hari ni..." Ujar Seungkwan memaut manja lengan Jeonghan.
"Hyung busy... Kamu makanlah dulu..." Ujar Jeonghan mengusap kepala Seungkwan lalu berlalu pergi.
"Kenapa tu?" Tanya Seungcheol.
"Molla... Saya cuma ajak Han hyung makan... Tapi dia tak nak... Katanya dia busy.." Ujar Seungkwan.
"Aish... Dah hampir sebulan tapi perangai masih sama..." Keluh Seungcheol yang sebenarnya sedikit kecewa dengan perubahan drastik kembarnya itu.
"Tak pelah hyung... Peristiwa tu pun memang berat untuk dilupakan." Ujar Seungkwan lalu menarik Seungcheol untuk bersarapan.
"Han hyung..." Panggil seseorang menyedarkan lamunan Jeonghan.
"Wonwoo.." Ujar Jeonghan mencabut earphone nya.
"Hyung gwenchana?" Tanya Wonwoo lalu duduk di sebelah Jeonghan.
"Hmm..." Dehem Jeonghan.
"Nan... Pabwo aniya hyung..." Ujar Wonwoo.
"Mian.." Ujar Jeonghan.
"Hyung masih fikirkan Dia ke?" Tanya Wonwoo tidak mahu menyebut nama yang mampu membuatkan Jeonghan kembali menangis.
"Hyung..." Lirih Wonwoo apabila melihat Jeonghan mengalirkan air matanya.
"Mian... Hyung masih perlukan waktu, Wonwoo ah.." Ujar Jeonghan.
"Gwenchana..." Ujar Wonwoo tersenyum sambil mengenggam tangan Jeonghan.
"Hyung tahu?" Tanya Wonwoo.
"Wae?" Tanya Jeonghan.
"Dulu sejujurnya saya cemburu tengok hyung bersama dengan Ren hyung dan Minho hyung... Hyung banyak habiskan masa dengan dorang sedangkan saya, adik hyung ni pun jarang dapat berjumpa dengan hyung kat rumah..." Ujar Wonwoo dengan sedikit nada kecewa di situ.
"Mianhae..." Ujar Jeonghan.
"Jadi... Boleh tak hyung bagi saya dan yang lain kesempatan untuk bersama dengan hyung? Buat hyung tersenyum dan ketawa macam dulu?" Tanya Wonwoo.
"Wonwoo..." Lirih Jeonghan langsung memeluk adiknya itu.
Dia tidak menyangka dalam diam, dia telah menyakiti hampir keseluruh hati yang ada di sisinya.
"Mianhae... Hyung akan cuba... Hyung akan cuba demi kamu dan yang lain², Wonwoo.." Ujar Jeonghan.
"Gomawo hyung... Hyung kena... Bukan cuba.." Ujar Wonwoo mengeratkan pelukan itu.
"Han!!!" Jerit seseorang membuatkan Jeonghan dan Wonwoo memandang ke arah panggilan tersebut.
"Ada orang cari awak! Habis semua budak² kita kena belasah." Ujar Hankyung.
"Mwo?!" Ujar Jeonghan tak percaya.
"Jeonghan hyung!" Ujar Wonwoo menahan Jeonghan yang ingin berlalu meninggalkannya.
"Lepaskan hyung, Wonwoo ah..." Ujar Jeonghan menarik kasar tangannya.
"Hannie hyung!" Jerit Wonwoo berlari mengikuti Jeonghan dan Hankyung.
YOU ARE READING
1 M' CHANCE
FanfictionAdakah kehadiranku adalah bukan kemahuan korang? Lalu kenapa korang masih menyimpan diriku dan menyiksa perasaanku begini?! "Hiks...Appa mian... appo jaebal... hajima... hiks..hiks.." - "PERGI!!! HYUNG BUKAN LAGI HYUNG CHAN!" - "Cheol... Jaebal... D...