✯ 𝕋ℍℝ𝔼𝔼 ☾︎

101 7 0
                                    


🎬three-

"Good morning, Smokey!" Jisoo menyapa kucing yang baru diberi nama sementara menunggu tuannya mengambil ia kembali. Hari ini merupakan hari ketiga kucing itu di rumahnya.

Jisoo sibuk mengikat rambutnya di hadapan cermin sambil sesekali matanya menangkap pergerakan dari haiwan berbulu lebat tersebut melalui pantulan di cermin.

Kucing itu hanya menggeliatkan badannya kepada sapaan Jisoo.

"Hey, hari ni aku pergi sekolah. So, duduk senyap-senyap! Jangan buat sepah. Bye!" Jisoo mencubit perlahan pipi Smokey dan dibalas dengan bunyian manja darinya. Jisoo ketawa perlahan melihat reaksi kucing yang kembali tidur di katilnya.

Sambil merapikan blazer biru gelap sekolahnya, dia berjalan ke pintu rumah untuk memakai kasut sebelum berjalan ke sekolahnya.

"Jisoo! Ni bekal, makan masa rehat nanti. Belajar elok-elok, tau." Mama Jisoo menghulurkan bekas berwarna ungu lembut kepada Jisoo dan disambut dengan senyuman dari gadis muda itu.

"Hehe, okay Ma. Hari ni Soo balik awal. Takut nanti tuan kucing tu telefon Jisoo."

Jisoo menyudahkan ikatan tali kasutnya dan berdiri menghadap mamanya.

"Hati-hati nanti waktu balik, Mama keluar jumpa kawan Mama. Mungkin balik sebelum pukul 9 malam. Tak apa kan?" Wanita berusia di awal 40-an itu melihat wajah anaknya itu.

Mama Jisoo merupakan seorang ibu yang boleh bertolak ansur. Dia sentiasa menyokong keputusan anaknya yang dirasakan betul. Sikapnya tidak mengawal pergerakan anaknya secara berlebihan menjadikan Jisoo bersikap matang dan berfikiran terbuka. Jisoo bukanlah anak tunggal di dalam keluarganya; dia mempunyai seorang abang dan seorang kakak. Tetapi, kedua-duanya menyambung pelajaran ke luar negara. Maka, dia terbiasa menjaga dirinya sendiri.

"Tak apa, Ma. Ada apa-apa, telefon Soo. Bye, Mama!" Jisoo memeluk mamanya sebelum berjalan ke sekolahnya.

- ᪥᪥᪥ -


𝙏𝙃𝙀 𝘾𝘼𝙏 𒊹︎︎︎ 𝙅𝙞𝙨𝙤𝙤 𝘽𝙋𒊹︎︎ Where stories live. Discover now