🎬sixteen-"Miyoung. Aku nak tanya kau ni." Jisoo dan Miyoung sedang menuju ke cafe yang mereka janjikan sebelum ini. Perjalanan mereka hanya mengambil masa 5 minit dari rumah appa Miyoung.
"Apa?"
"Kau.. masih tulis ayat-ayat puitis lagi ke?"
"Maksud kau, puisi?" Miyoung menolak pintu cafe dan melangkah masuk.
"Haah." Jisoo berjalan ke kaunter bersama Miyoung di sebelahnya.
"Ada aje. Tapi, dah tukar jadi English. Saja, cuba benda baru."
Selesai memesan air, mereka duduk di salah sebuah meja yang berada di tepi tingkap.
"Aku nak kau baca ayat dalam kertas-kertas ni. Aku tak faham apa maksud tersiratnya, tapi aku jadi seram pula bila baca."
Jisoo mengeluarkan dua kotak yang berwarna kelabu dan putih dari beg silangnya dan meletakkannya di atas meja. Miyoung mengambil salah satu kotak, dan membukanya. Dengan pantas, dia membaca lipatan kertas yang terdapat di dalamnya.
Setelah selesai dia membaca dan memahami, dia terdiam. Suasana di dalam cafe itu masih riuh dengan pelanggan yang keluar dan masuk dengan pasangan, mahupun bersendirian.
Miyoung mendekatkan dirinya ke hadapan walaupun meja di antaranya, dia lebih rapat ke wajah Jisoo dengan riak muka yang risau serta pelik.
"Jisoo, mana kau dapat ayat-ayat ni semua?"
"Dua kali, ada orang letak kotak-kotak ni. Satu, masa aku seorang-seorang dekat rumah. Yang warna putih tu, Seungkwan junior kita tu bagi aku. Dia kata kotak tu memang dah ada atas locker aku, dengan nama sekali. Kenapa, Young? Kau ada dapat apa-apa clue ke?" Jisoo dapat merasakan situasi mereka menjadi lebih serius.
"Jisoo, ayat-ayat ni, yang ada dalam setiap kertas yang kau dapat ni, semuanya ayat yang aku baru buat tau. Mana kau dapat ni?"
Jisoo pula yang terdiam. Dia tidak tahu apa pun.
"Kalau tu ayat kau, kenapa kau nampak lagi takut dari aku?"
"Sebab aku tulis ayat-ayat tu dalam buku yang aku simpan dalam bilik aku tau. Aku tak pernah keluarkan buku tu dari bilik atau rumah aku. Dan tak ada sesiapa pun pernah baca, even eomma aku."
"Jadi, siapa yang baca dan tulis balik?" Jisoo bertanya.
"Dan siapa yang hantar kotak ni pada kau, Soo?" Miyoung menyedut airnya sebelum meraup wajahnya.
"Aku pasti, ni adalah sesuatu yang kita kena cari. Aku tak nak benda ni berlarutan. We never know, what will happen in next. " Miyoung berkata sebelum mereka mendiamkan diri, melayan perasaan yang mengelirukan.
- ᪥᪥᪥ -
YOU ARE READING
𝙏𝙃𝙀 𝘾𝘼𝙏 𒊹︎︎︎ 𝙅𝙞𝙨𝙤𝙤 𝘽𝙋𒊹︎︎
غموض / إثارة✯ 𝕋ℍ𝔼 ℂ𝔸𝕋- 𝐽𝑖𝑠𝑜𝑜 𝑜𝑓 𝐵𝐿𝐴𝐶𝐾𝑃𝐼𝑁𝐾 ☾︎ 𝐒𝐭𝐚𝐫𝐭𝐞𝐝: 𝐃𝐞𝐜 8𝐭𝐡, 2020 𝐄𝐧𝐝𝐞𝐝: 𝐉𝐚𝐧 1𝐬𝐭, 2021 𝐏𝐮𝐛𝐥𝐢𝐬𝐡𝐞𝐝: 𝐉𝐚𝐧 3𝐫𝐝, 2021 (𝐀 𝐌𝐚𝐥𝐚𝐲 𝐅𝐚𝐧𝐟𝐢𝐜𝐭𝐢𝐨𝐧) ☾︎ ✯ ☾︎ ✯ ☾︎ ✯ ☾︎ ✯ ☾︎ ✯ ☾︎ ✯ ☾︎ ✯ ☾︎ ✯ ☾︎ 𝑺𝒆�...