🎬twenty:seven-Gelak ketawa mengisi suasana tengah hari di rumah Pakcik Yoon.
Setelah segala kekeliruan yang menjadi persoalan terjawab, mereka seakan terlupa tentang tujuan utama empat remaja itu dijemput ke rumah.
"Tak sangka Pakcik Yoon ni rupanya pakcik betul kepada Miyoung." Joshua berkata seraya menghirup air yang dihidangkan oleh Miyoung. Jeonghan pula mengangguk sambil matanya bersilih-ganti di antara Pakcik Yoon, Miyoung dan appa Miyoung.
"Adalah nampak iras bila tengok lama-lama."
Miyoung mengerling ke arah Jeonghan.
"Memanglah, dah nama keluarga."
Jisoo dan Joshua sudah berpandangan di antara satu sama lain. Dah mula dah gaduh dia.
"Alah, aku cakap aje. Nak ramah. Bukan macam kau, beku aje muka. Lepas tu, ayat semua macam nak bagi orang sendu tiga hari tiga malam." Jeonghan membalas sambil membetulkan kedudukannya di soda yang sama dengan Joshua. Joshua mengambil langkah awal untuk menahan tangan Jeonghan agar dia tidak bertindak berlebihan.
"Oh, nak ramah? Dengan aku aje dah takut. Tch." Miyoung berkata dengan nada yang sinis.
Jeonghan terus berdiri. Sekali-sekali Joshua terbangun.
"Aku tak takutlah!"
"Miyoung, kenapa cakap macam tu?" Appa Miyoung bersuara sambil Jeonghan merungut kepadanya. Miyoung ternganga mulutnya apabila melihat aksi Jeonghan.
"Jap jap, sekarang siapa anak siapa ni??" Jisoo berkata untuk memberhentikan pergaduhan dua rakannya itu. Joshua menarik Jeonghan untuk duduk kembali.
Pakcik Yoon menggeleng kepala melihat perangai remaja seperti mereka.
"Dah, Pakcik bawa kamu semua bukan untuk gaduh. Pakcik nak tolong kamu dapatkan siapa yang hantar kotak-kotak tu sebelum terlambat." Pakcik Yoon berdiri untuk ke biliknya di atas, diikuti oleh appa Miyoung.
Kini, tinggal lah mereka berempat.
.....
Laci demi laci dipunggah. Suasana di dalam bilik itu hanya ditemani bunyi buku-buku diselak serta kotak-kotak dipunggah.
"Hyung, Yoon dah jumpa!" Lelaki yang bergelar hyung itu menoleh dan bergegas ke adiknya di hadapan meja biliknya.
"Betullah dia yang buat semua ni. Tapi, kenapa dia tak berterus terang atau berdepan dengan kita?" Kiwoo, appa Miyoung bertanya sendirian.
Kiyoon selaku adik hanya berdiam untuk menyambung bukti dan teori di fikirannya.
Setelah semuanya masuk akal baginya, dia menepuk bahu hyungnya perlahan.
"Kiyoon rasa, Kiyoon dah faham situasi ni. Kita.. sambung dekat bawah lah. Terang semua sekali, apa yang Yoon faham." Kedua-dua beradik itu menuruni tangga ke ruang tamu semula.
Setibanya di bawah, keempat-empat sekawan itu masih menunggu sambil berbual.
"Kalau teori pakcik betul, maksudnya orang yang hantar kotak pada Jisoo tu, merupakan orang yang sama dah bunuh kawan pakcik." Mata-mata yang sedang memandang Kiyoon terus berubah riak dari gembira kepada suram.
- ᪥᪥᪥ -
YOU ARE READING
𝙏𝙃𝙀 𝘾𝘼𝙏 𒊹︎︎︎ 𝙅𝙞𝙨𝙤𝙤 𝘽𝙋𒊹︎︎
Bí ẩn / Giật gân✯ 𝕋ℍ𝔼 ℂ𝔸𝕋- 𝐽𝑖𝑠𝑜𝑜 𝑜𝑓 𝐵𝐿𝐴𝐶𝐾𝑃𝐼𝑁𝐾 ☾︎ 𝐒𝐭𝐚𝐫𝐭𝐞𝐝: 𝐃𝐞𝐜 8𝐭𝐡, 2020 𝐄𝐧𝐝𝐞𝐝: 𝐉𝐚𝐧 1𝐬𝐭, 2021 𝐏𝐮𝐛𝐥𝐢𝐬𝐡𝐞𝐝: 𝐉𝐚𝐧 3𝐫𝐝, 2021 (𝐀 𝐌𝐚𝐥𝐚𝐲 𝐅𝐚𝐧𝐟𝐢𝐜𝐭𝐢𝐨𝐧) ☾︎ ✯ ☾︎ ✯ ☾︎ ✯ ☾︎ ✯ ☾︎ ✯ ☾︎ ✯ ☾︎ ✯ ☾︎ ✯ ☾︎ 𝑺𝒆�...