✯ 𝔼𝕀𝔾ℍ𝕋𝔼𝔼ℕ ☾︎

46 3 0
                                    


🎬eighteen-

Waktu rehat telah tiba dan kesemua pelajar bergegas ke kantin untuk membeli makanan. Tetapi, tidak bagi empat orang pelajar di dalam kelas 5A1.

Sedang Jisoo dan Miyoung mengemas beg mereka dan memasukkan kerusi ke dalam meja, Joshua dan Jeonghan menunggu mereka di pintu kelas.

"Dah kenapa diri macam model dekat pintu?" Miyoung bertanya, tetapi nadanya seakan memerli.

Jeonghan hanya menunjukkan muka bosan.

"Dah Joshua suruh aku tunggu sekali, aku ikut jelah."

"Okay, aku rasa kalau Joshua dengan Jeonghan tahu, mungkin diorang boleh berfungsi. Kan?" Miyoung bertanya kepada Jisoo.

"Hm, aku setuju. Tapi, kita nak bincang benda ni dekat mana? Jangan sunyi, dan jangan bising." Jisoo berkata sambil mereka berjalan keluar kelas. Joshua dan Jeonghan hanya mengekori mereka dari belakang, dengan wajah yang keliru.

"Taman sebelah kantin." Jeonghan bersuara.

Ketiga-tiga yang lain berhenti dan menoleh ke empunya suara itu.

"See? Jeonghan dah berfungsi, seperti yang aku sangka." Miyoung berkata sambil smirk.

Joshua dan Jisoo terketawa melihat reaksi Jeonghan yang cemberut. Bukannya mereka tak kenal dua orang tu. Musuh di dalam dan luar kelas. Mereka tidak bergaduh secara fizikal, tetapi lain ceritanya bila tiba masa subjek matematik. Seakan ada tembok peperangan di antara mereka berdua.

- ᪥᪥᪥ -

𝙏𝙃𝙀 𝘾𝘼𝙏 𒊹︎︎︎ 𝙅𝙞𝙨𝙤𝙤 𝘽𝙋𒊹︎︎ Where stories live. Discover now