PART 50 - Gadget

1.6K 110 101
                                    

Ali berada di biliknya sdg bersiap2 utk ke Akademi NITRO. Tiba2 seseorang memeluknya dri belakang. Ali memandang ke arah org itu lalu tersenyum ke arahnya.

Ali : Morning Jessica, pagi2 dh peluk saya ni 😊😊

Jessica : Awk kan suami saya. Mestilah saya nk peluk awk 😊😊

Ali hnya tersenyum shj melihat gelagat isterinya itu.

Jessica : Jom sarapan. Saya ada buat english breakfast utk awk

Ali : Ok jom 😊😊

Ali dn Jessica pun turun bersama2 lalu menuju ke dapur utk bersarapan. Semasa sarapan, mereka berdua hnya diam shj tnpa berkata apa2. Jessica perasan yg wajah Ali tdk seceria seperti sblumnya. Dia pun berkata.....

Jessica : Ali

Ali : Ya ?

Jessica : Awk.....marahkan saya ke ?

Ali : Knp saya nk marah awk plk ?

Jessica : Sbb saya tolong bekas ejen2 MATA sertai NITRO 😕😕

Ali berhenti makan makanannya. Dia lemparkan senyuman nipis kpd isterinya.

Ali : Saya x marah awk Jessica. Bahkan saya bangga yg saya dpt isteri mcm awk yg baik hati dn suka tolong org cuma.....awk tahukan yg saya masih blum bersedia utk terima mereka.

Jessica : Saya fhm. Saya pun x blh nk paksa awk utk terima mereka sekarang sbb awk dh byk lalui detik perit masa awk di MATA dulu.

Ali : Thanks sbb fhm saya 😊😊

Jessica : Welcome 😊😊

Ali : Dh makan cpt. Lps tu kita gerak ke Akademi

Ali dn Jessica pun bersarapan di dapur.

Di Akademi NITRO.........

Semua ejen2 NITRO berada di ruang legar sdg berbual2.

Viktor : Korang suka ke bekas ejen2 MATA sertai NITRO.

Mereka semua berpndgn sesama sendiri. Slps itu, salah seorang dri mereka berkata......

Yvone : Entahlah, aku kt tgh2. Suka dn x suka. Suka sbb kita blh tmbh lagi jumlah ejen di sini. X suka sbb risau yg mereka bawa perangai lama mereka ke NITRO.

Aina : Berani ke diorang nk bawa perangai lama mereka ke sini ? Mereka kena igt yg disiplin kt sini jauh lbh bagus dri di MATA. Buat silap sikit, mmg kena hukum.

Nadia : Aku x rasa yg diorang akn jdi mcm dulu. Sbb aku tngok diorang tu baik je. Hnya segelintir shj yg mcm tu.

Chris : Sbb segelintir tu lah kita kena berjaga2. Mana lah tahu mereka talam dua muka je.

Sam : Apa susah, klu mereka buat hal, aku blh ajar diorang cukup2. Diorang bkn kuat mana pun. Baru kena belasah sikit dh kalah 😏😏

Raju : You gila ke ? Klu kau buat hal, kau kena hukum.

Sam : Aku bkn suka2 nk belasah mereka tnpa sbb cuma....aku hrp yg mentor dpt beri peluang pd kita semua utk lawan bekas2 ejen MATA sekali lagi. Aku x sabar nk tunjuk kehebatan aku terutamanya kt Rudy tu.

Shafiq : Aihh x puas lagi ke kau dgn Rudy tu ? Bkn kau dh belasah cukup2 ke hri tu ? 🤔🤔

Sam : Aku x puas lagi lah. Hri tu lawan secara beramai2, bkn 1 to 1.

Sarah : Kita tngok shj lah. Kau berhrp je lah yg nnti mentor akan adakan perlawanan dgn mereka semua.

Kesemua mereka menganggukkan kepala mereka.

NITROWhere stories live. Discover now