PART 57 - Kemaafan

1.6K 128 116
                                    

Di Base Sarah dn John.........

Sarah duduk di sofa smbil menyusukan Aliff dgn botol susu. John pula sdg mengasah pedangnya.

Sarah : John, kita nk buat apa je dgn bdk ni ?

John : Kau ni, umur baru 42 tahun dh lupa. Kau x igt ke apa kita buat pd bayi2 yg kita culik sblum ni ?

Sarah : Maksud kau.....kau nk buat kerja jual bayi lagi ?

John : Pndi pun kau. Kita kekurangan wang sekarang ni jdi kita perlukan bdk ni utk misi kita seterusnya.

Sarah : Tpi smpi bila kita nk jaga bdk ni ? Dh lah aku kena cuci berak dia semua. Klu wangi tkpelah, ni busuk kot.

John : Taik kau mcm lah x busuk. Buat lah kerja kau tu. Dulu kau rajin je buat kerja mcm ni

Sarah : Itu dulu sekarang lain 😑😑

John : Apa2 je lah. Sekarang ni kau buat kerja kau. Aku buat kerja aku. Nnti bila dh smpi masa, kita plan apa yg kita perlu buat nnti

Di NITRO Medical Centre.......

Ali berjln seorang diri ke wad Jessica. Tiba2 seseorang memanggilnya.

?? : Ejen Ali

Ali toleh ke belakang dn kelihatan seorang doktor lelaki berjln ke arahnya.

Ali : Ya, doktor. Ada apa ni ?

Doktor : Saya ada bnda nk bincang dgn kamu. Sila ikut saya skjp

Ali : Baiklah

Ali pun berjln di belakang doktor sehinggalah dia tiba di pejabat doktor itu. Dia duduk di hdpn doktor itu dn berkata.....

Ali : Jdi.....doktor nk bincang pasal apa ?

Doktor : Saya ada berita baik utk kamu

Ali : Berita apa doktor ?

Doktor : Jessica sdh kluar dri zon kritikal dn dia berada dlm keadaan stabil sekarang ni 😊😊

Ali : Huh !! Ye ke doktor 😀😀

Doktor : Ya, kami berjaya kluarkan azurium itu dri badannya dn dia juga akn dipindahkan ke wad biasa 😊😊

Berita itu cukup mengembirakan Ali kerana Jessica sdh pun selamat dri azurium bahaya itu.

Ali : Jdi.....doktor tahu tk bila isteri saya akan sedar ?

Doktor : Yg tu saya kurang pasti cuma apa yg blh saya katakan dia sdh kluar dri zon kritikal shj. Kamu berdoalah semoga isteri kamu sedar dgn cepat.

Ali : Baiklah, terima kasih doktor 😊😊

Doktor : Sama2. Apapun saya akn bawa isteri kamu ke wad biasa sekarang 😊😊

Ali : Baik doktor 😊😊

Ali dn doktor itu pun bangun lalu berjln ke wad Jessica utk membawanya ke wad biasa.

Sementara itu, seorang lelaki bermisai lentik sdg duduk di cafe Akademi NITRO sdg minum kopi slps seharian bertugas di pejabat NITRO. Dia mengeluarkan telefonnya dn melihat gmbr dia dn Alicia. Satu2nya gmbr yg dia blum delete lagi dri telefonnya. Dia menghela nafas berat dn berkata......

G. Rama : Betul ke apa yg aku buat ni ?

?? : Klu kamu rasa x betul, ubahlah selagi ada masa

G. Rama toleh ke arah suara itu. Kelihatan Dr. Ghazali sdg berdiri di hdpnnya smbil tersenyum.

G. Rama : Dr......Ghazali 😧😧

Dr. Ghazali tdk berkata apa2 sebaliknya hnya lemparkan shj senyuman ke arah bekas general MATA itu.

NITROWhere stories live. Discover now