Org itu pun masuk ke dlm arena. Ali terkejut saat melihat org itu adalah....
Ali : Chris 😧😧
Chris : Hi Ali 😊😊
Chris berjln ke arahnya lalu memeluk dgn erat. Ali membalas pelukkan Chris itu. Chris mlpskan pelukkannya dn berkata......
Chris : Lama kita x jumpa. Kau sihat Ali ? 😊😊
Ali : Aku.....sihat. Mcm mana kau blh ada kt sini ? Bkn ke kau.......
Chris meletakkan jari telunjuknya pd bibir Ali dn berkata.....
Chris : Sekarang ni kita fokus pd latihan dulu ya. Nnti lps latihan aku bagitahu kau 😊😊
Ali : Ohh ok
Rizwan : Baiklah, kita mulakan latihan sekarang.
Ali, Chris dn yg lain pun memulakan latihan mereka. Latihan itu memakan masa selama 2 jam disbbkan byk bnda yg mereka pelajari dlm latihan itu. Slps latihan, Ali dn Chris pun pergi ke cafe utk berehat. Mereka duduk di penjuru cafe itu utk berborak.
Ali : Aku x sangka yg kau pun ejen NITRO jgk. Mcm mana kau blh masuk NITRO ? Bkn ke kau ejen MATA ?
Chris menyedut sikit air milo aisnya sblum berkata.....
Chris : Sebenarnya, aku dh join NITRO ni hmpir 4 bln. Ayah aku baik dgn Tan Sri Dr. James Wong jdi Tan Sri tawarkan aku utk sertai NITRO. Aku pun terimalah sbb aku mmg dh xde hati dgn MATA lagi.
Ali : Huh !!! Knp ?
Chris diam seketika smbil memikirkan sesuatu. Slps beberapa saat, dia pun berkata......
Chris : Sbb aku.......berdendam dgn Rudy
Kata2 Chris itu jelas mengejutkan Ali. Dia pun berkata.....
Ali : Kau berdendam dgn dia ? Sjk bila kau bermusuh dgn Rudy ? Aku tngok korang berdua ok je.
Chris : Dri luar mmg kau akn nmpk yg aku dgn Rudy ni mcm baik. Hakikatnya, aku mmg benci dgn dia sjk satu kejadian ni.
Ali : Kejadian ?
Chris : Ya, sblum kau masuk ke akademi MATA dulu, aku pernah cedera. Masa kejadian tu............
Flashback on.......
Semua ejen2 muda MATA berada di arena utk jalani latihan obstacle course.
E. Leon : Baiklah, Chris. Giliran kamu !!
Chris pun turun ke bwh utk jalani latihannya. Slps itu, E. Leon pun berkata......
E. Leon : Baiklah dri kiraan 3....2.....1....Mula !!!
Chris pun mula berlari melepasi halangan itu. Dia melompat ke ats pagar dn lubang yg terdpt di situ. Kemudian, dia berlari ke ats tangga. Salah satu robot mula menembak Chris bertubi2 tetapi dia teruskan lariannya. Dia mula melompat dn menyerang robot2 itu dgn keris plasmanya. Dia mahu menyerang robot yg terakhir tpi secara tiba2 robot itu meletup. Chris tercampak akibat letupan itu.
Chris : Erghhhh !!!
Semua : Chris !!!
Kesemua ejen2 muda berlari ke arah Chris yg sdh tercedera itu.
Jet : Chris, kau ok 😧😧
Chris : Erghh, tangan aku.
E. Leon : Bawa Chris ke bilik rawatan sekarang.
Semua ejen muda lelaki pun menolong Chris yg cedera itu.
Di bilik rawatan.......
Chris terbaring di bilik rawatan dgn tangan yg berbalut. Jet duduk di kerusi utk menemaninya.
YOU ARE READING
NITRO
FanfictionMengisahkan seorang ejen tekno bernama Ali yg merupakan seorang ejen yg sgt lemah. Dia sering dibuli, dihina dn dicaci olh rakannya termasuklah Alicia. Pd suatu hari, satu misi tlh dijalankan di mana Ali gagal dlm misi itu. Sjk dri itu, MATA tlh bua...