PART 34 - Kerja Amal

2.6K 149 212
                                    

Di rumah Ali.......

U. Bakar berada di dapur sdg menyediakan sarapan pagi utk Ali dn Dr. Ghazali. Selesainya memasak, dia pun meletakkan pinggan besar yg berisi mi goreng di ats meja. Secara kebetulan, Ali turun ke dapur. U. Bakar yg perasan kehadiran Ali itu terus berkata......

U. Bakar : Ali, mari sarapan sekali. Uncle ada masak mi goreng utk kamu 😊😊

Ali tdk mnjwb sebaliknya hnya mengambil mi goreng itu lalu letakkannya di ats pinggan kosong lalu memakannya. U. Bakar sekadar melihat shj Ali yg kelihatan dingin pdnya.

U. Bakar : Mcm mana ? Sedap tk uncle masak ? 😊😊

Ali : Blh lah 😒😒

Ali pun teruskan bersarapan. Slg beberapa saat, Dr. Ghazali turun ke bwh. Dia kelihatan terkejut melihat adik iparnya berada di rumah itu.

Dr. G : Ehh Bakar, bila kamu smpi sini ?

U. Bakar : Ptg smlm abang 😊😊

Dr. G : Ohh ye ke. Maaflah sbb abang x tahu pun yg kamu nk dtg sini.

U. Bakar : Tkpe abang. Bakar fhm yg abang sibuk dgn kerja abang.😊😊

Dr. Ghazali hnya senyum shj ke arah adik iparnya itu. Kemudian, U. Bakar pun berkata.....

U. Bakar : Abang, marilah sarapan sekali. Bakar ada buatkan mi goreng ni 😊😊

Dr. G : Haa blh jgk. Jimat sikit

Dr. Ghazali pun duduk di kerusi lalu menikmati mi goreng yg U. Bakar masak. Slps bersarapan, Dr. Ghazali pun mahu bertolak ke tmpt kerjanya.

Dr. G : Ali, hri ni kamu xde misi ke ?

Ali : Last misi kitorang minggu lps lah. Minggu ni cuma buat latihan shj. Klu ada misi pun, ejen2 senior shj yg buat 😊😊

Dr. Ghazali hnya me'ohhkan shj kata2 Ali itu. Kemudian, dia berkata.....

Dr. G : Klu mcm tu ayah pergi dulu lah ya. Jumpa malam nnti 😊😊

Ali : Ok ayah 😊😊

Dr. Ghazali pun masuk ke dlm keretanya lalu bertolak ke Bangunan CyberPerdana. U. Bakar yg dri tdi mndgr perbualan mereka terus bertnya.....

U. Bakar : Ayah kamu tahu yg kamu ni ejen ?

Ali : Ya, knp kau tnya ? 😒😒

U. Bakar : Bkn NITRO ni beroperasi secara rahsia jgk ke ? Mcm mana ayah kamu blh tahu plk ?

Ali : Dr. James yg pelawa aku utk sertai NITRO masa dia tawarkan ayah aku kerja.

U. Bakar hnya menganggukkan kepalanya shj. Kemudian, Ali menyambung.....

Ali : Bkn tu je, ayah aku pun sdh tahu kewujudan MATA

U. Bakar : Huh !! Abang dh tahu pasal MATA. Maknanya dia tahu jgk lah pasal mama kamu 😨😨

Ali : Tk, dia x tahu pun.

Tiba2 loceng rumahnya berbunyi. Ali pergi ke pintu lalu membukanya. Kelihatan Jessica berada di hdpn pintu rumahnya.

Jessica : Hi awk 😊😊

Ali : Hi Jessica. Awk smpi tepat pd waktunya 😊😊

Jessica : Saya kn mmg selalu dtg on time 😊😊.

Ali membalasnya dgn senyuman. Mata Jessica tertumpu ke arah U. Bakar yg sdg berdiri di belakangnya.

Jessica : Ehh tu bkn ke pakcik awk ?

Ali : Ya, dia tinggal kt sini sekarang 😒😒

Jessica : So awk dh berbaik dgn pakcik awk lah kan 😊😊

NITROWhere stories live. Discover now