PART 21 - Hadiah Terakhir

2.8K 134 137
                                    

Kini, sdh hmpir 6 bln Ali sertai latihan di NITRO. Spnjg tempoh itu, Ali berlatih dgn bersungguh2 utk mnjdi seorang ejen yg hebat setanding dgn rakan2nya di akademi. Berkat tunjuk ajar E. Zain dn E. Rizwan serta kesungguhannya, dia sdh pun berjaya mnjdi seorang ejen yg hebat. Bkn itu shj, prestasi akademiknya juga kian meningkat. Semuanya ats tunjuk ajar Jessica yg selalu bimbingnya dlm pelajarannya. Pd hri ini, Ali bangun awl memandangkan hri ini kptsn Ujian Penilaian Sekolah Rendah ( UPSR ) diumumkan. Slps mandi, dia pun turun ke bwh utk bersarapan bersama ayahnya. Kelihatan ayahnya sdh pun berada di meja sdg menunggunya.

Ali : Selamat pagi ayah 😊😊

Dr. G : Selamat pagi. Mari sarapan dulu lps tu kita gerak ke sekolah kamu 😊😊

Ali duduk di tmpt biasa dia duduk lalu mengambil roti dn jem lalu memakannya. Smbil makan, Dr. Ghazali pun berkata.....

Dr. G : Kamu dh sedia utk ambil kptsn ujian kamu Ali ?

Ali : Sedia....kot 😅😅

Dr. G : Haihh knp " kot " plk ? Hri tu kan kamu kata kamu blh jwb semua soalan exam.

Ali : Mmg lah tpi ayah tahu kan yg paper matematik hri tu susah. Ali jwb apa yg Ali mampu je.

Dr. G : Tkpelah, Ali dpt brp " A " ayah x kisah sbb ayah nmpk usaha kamu spnjg ujian kali ni.

Ali : Ayah rasa Ali blh dpt semua " A " ke ?

Dr. G : InshaAllah. Ali kena byk doa lah 😊😊

Ali membalasnya dgn senyuman. Slps sarapan, mereka pun bertolak ke sekolah. Sesampainya di sekolah, Dr. Ghazali segera meletakkan keretanya di tmpt letak kereta. Mereka turun dn terus berjln ke dewan sekolah itu. Di sana, mereka terserempak dgn Jessica yg sdg berdiri bersama Javier dn Tan Sri Dr. James Wong. Jessica melemparkan senyuman saat melihat kelibat Ali berjln ke arahnya.

Jessica : Hi Ali 😊😊

Ali : Hi Jessica. Awk dh sedia nk tahu kptsn ujian awk ? 😊😊

Jessica : Saya dh lama sedia. Awk dh sedia ke ? 😏😏

Ali : Hmm blh lah

Dr. Ghazali hnya tersenyum melihat gelagat anak lelakinya yg sdg berborak dgn Jessica. Dia kemudiannya pergi ke arah Dr. James dn Javier lalu menyapanya.....

Dr. G : Tan Sri, Dato, teman Jessica jgk ke ?

Dr. J : Ha ah. Kebetulan saya mmg tgh free sekarang ni jdi saya dtg lah sekolah 😊😊

Dr. Ghazali hnya tersenyum mndgr kata2 bosnya itu. Slps bebrapa minit, seorang guru wanita naik ke pentas lalu membuat pengumuman.

Guru : Baiklah, sekarang.....saya akn umumkan kptsn Ujian Penilaian Sekolah Rendah ( UPSR ) kamu semua. Pertama sekali........

Guru itu memanggil satu persatu nama pelajar yg mndpt semua " A " dlm ujian itu. Slps hmpir 20 org pelajar, nama Jessica pun dipanggil.

Guru : Seterusnya, Jessica Wong dri 6 April

Jessica gembira saat mndpt tahu namanya dipanggil. Dia pun terus brjln ke pentas lalu mengambil slip peperiksaannya itu. Guru besar itu melemparkan senyuman ke arahnya dn berkata.....

G. B : Tahniah Jessica 😊😊

Jessica : Terima kasih Tuan Pengetua 😊😊

Jessica pun turun dri pentas lalu berjln menuju ke arah ayah dn atoknya. Javier memeluk anak perempuannya itu lalu mencium pipinya

Javier : Congratulations my daughter. You did a great job. Im so proud of you 😊😊

Jessica : Thank you daddy 😊😊

NITROWhere stories live. Discover now