PART 24 - Siasat

2.4K 134 56
                                    

Di Akademi MATA.......

Alicia brjln ke briefing room memandangkan G. Rama mahu berjumpa dgnnya pd hri ini. Sesampainya di sana, dia berdiri di hdpn bulatan. Tk lama slps itu, hologram G. Rama pun kluar.

Alicia : Ada apa general panggil saya ?

G. Rama : Saya panggil kamu ni sbb saya mahu beri kamu misi

Alicia : Misi apa general ?

G. Rama : Kamu tahu bkn sejak 2 menjak ni misi2 di MATA tlh diselesaikan olh org lain jdi....saya mahu kamu dn Khai siasat tntg perkara ini.

Alicia : Saya dn Khai ? Blh saya tahu knp kami berdua dipilih utk misi ini ?

G. Rama : Saya pilih kamu berdua sbb kamu berdua pndi dlm hack sistem dn pakar dlm siasatan. Jdi kamu berdua antara org yg kami percaya utk jlnkan misi ini.

Alicia hnya diam x berkata apa2. Hakikatnya dia blh shj terima misi ini tetapi dia risau klu2 Khai tdk mahu bekerjasama dgnnya memandangkan Khai amat memusuhinya sjk Ali dibuang MATA.

G. Rama : Alicia ?

Alicia : Ya, general ?

G. Rama : Kamu sedia terima misi ini ?

Alicia : Saya sedia general

G. Rama : Baiklah, klu mcm tu, kamu blh jalankan misi ini bermula hri ini. Sila laporkan pd saya jika kamu dpt apa2 maklumat. Pasal latihan, kamu berdua akn jalankan secara berasingan dri ejen2 muda yg lain

Alicia : Baik general

G. Rama : Semoga berjaya

Hologram pun dipadamkan. Alicia pun berjln kluar dri briefing room itu smbil memikirkan tntg misi yg diberikan olh general.

Alicia : Khai mahu ke kerjasama dgn aku ? Tkpelah, aku cuba tnya dia dulu.

Di rumah Alicia.......

Alicia duduk di ats katil smbil melihat telefonnya. Dia mencari2 nombor Khai.

Alicia : Haa, jumpa pun

Alicia pun mendail nombor telefon Khai. Malangnya, panggilan itu tdk berjwb. Dia cuba menelefon Khai sekali lagi tpi hasilnya ttp sama.

Alicia : Khai, aku tahulah kau marahkan aku tpi tolonglah angkat.

Alicia cuba menelefon Khai.

Situasi Khai........

Khai duduk di mejanya smbil membuat kerja teknonya. Dia menjeling ke arah telefonnya yg dri tdi berbunyi.

Khai : Ishh, ni mesti dia nk tnya pasal misi ? Dh 3 kali dia call aku ni

Khai pun mengambil kptsn utk mnjwb panggilan Alicia.

Dlm talian.......

Khai : Kau nk apa call aku mlm2 ni !!! Aku sibuklah !!! 😡😡

Alicia : Khai, maaf sbb call kau. Tpi aku call ni sbb aku nk.......

Khai : Ckp pasal misi yg bapak kau bagi tu ?!! Klu kau nk ckp pasal tu, aku malas lah nk dgr !! Aku ada byk kerja nk kena buat selain dripd dgr misi yg aku benci !!! Dh lah aku kena buat dgn kau !! 😡😡

Alicia : Khai.....aku fhm kau masih marah dgn aku tpi.....ini semua utk MATA. Kita kena bekerjasama Khai. Pleasee.

Khai hnya diam shj tnpa berkata apa2. Dlm hatinya, dia berasa agk panas saat mndpt tahu yg dia kena jalankan misi dgn Alicia.

Khai : Ok fine !! Kita jumpa esok !!! Dh aku nk buat kerja ni !!! 😡😡😡

Talian ditamatkan.....

NITROWhere stories live. Discover now