PART 5 - Kekejaman Alicia

2.2K 122 228
                                    

Di pejabat Parti Democratic.........

Tan Sri Dr. James Wong sdg berdiri smbil melihat permandangan Cyberaya Selatan yg tersergam indah dgn bangunan tinggi2 melalui pejabatnya di tingkat 10 bangunan parti itu. Tk lama slps itu, pembantu peribadinya masuk dn berkata.......

P.A : Tan Sri, General Zain dh smpi

Dr. J : Suruh dia masuk

P. A : Baik Tan Sri

Pembantu peribadinya itu pun kluar. Seketika kemudian, E. Zain masuk ke dlm biliknya.

E. Zain : Tan Sri nk jumpa saya

Dr. James pun toleh ke arahnya dn lemparkan senyuman. Dia pun berkata....

Dr. J : Ya, sila duduk 😊😊

Mereka pun duduk secara bertentangan di meja itu. Kemudian, Dr. James pun mulakan bicaranya.

Dr. J : Kamu semestinya sdh tahu tujuan saya panggil kamu ke sini

E. Zain : Berkenaan dgn pilihan raya smlm ? Betul tk Tan Sri ?

Dr. James menganggukkan kepalanya sblum berkata.....

Dr. J : Kamu tahu kan yg Dato Othman main tipu dlm pilihan raya smlm ?

E. Zain : Saya tahu Tan Sri. Ejen2 kita tlh mengesan penyelewengan dlm sistem pilihan raya smlm. Sistem itu seperti digodam.

Dr. J : Saya pasti yg MATA dh berpakat utk bantu Dato Othman utk memenangi pilihan raya kali ini.

E. Zain : Bkn kali pertama Dato Othman guna taktik ni. Semasa saya berkhidmat di MATA pun, dia pun guna cara yg sama. Itu sbb dia asyik menang je.

Dr. J : Kita masih ada 5 tahun sblum pilihan raya akn dtg. Saya akn pastikan yg parti saya dpt menguasai seluruh Cyberaya.

E. Zain : Sementara tunggu 5 tahun ni, apa yg Tan Sri mahu saya buat ?

Dr. J : Saya nk kita upgrade kan sistem yg ada di markas NITRO. Klu blh jauh lbh baik dri sistem yg ada di MATA. Bila semua tu dh ada, kita dpt sekat apa2 sistem bkn shj di Cyberaya bahkan di base mereka jgk.

E. Zain : Saya setuju dgn Tan Sri. Dlm masa yg sama, kita hntr seorang pengintip utk rosakkan sistem sana.

Dr. J : Itu sdh tentu tpi buat masa ni, kita cuma upgrade sistem di NITRO dulu. Bila semuanya dh ok, kita hntr pengintip plk.

E. Zain : Baik Tan Sri

Di sekolah..........

Ali pergi ke kantin sekolah pagi itu utk membeli sarapan. Sdg dia berjln menuju ke meja, Alicia menolaknya sehingga nugget yg dibelinya jatuh ke lantai.

Ali : Alicia, knp kau tolak aku ? Habis makanan aku jatuh 😢😢

Alicia : Peduli apa aku !! Kau lapar ke tk ke !! Sekarang kau ikut aku !! 😡😡

Alicia pun menarik tangan Ali ke suatu tmpt. Tk lama slps itu, mereka pun tiba di tandas sekolah.

Alicia : Sekarang, aku nk kau cuci tandas lelaki dn perempuan 😏😏

Ali : Huh !! Tpi aku kn dtg awl ke sekolah. Lagipun lagi 5 minit, sesi pembelajaran nk mula. Klu aku x masuk kelas, habis lah aku tertinggal nnti 😢😢

Alicia : X pyh masuk kelas !! Kau masuk kelas pun still bengap, loser plk tu !! Lain lah mcm aku ni pndi !! Kau apa ada !! Sampah !!! 😡😡

Alicia pun pergi dri situ meninggalkan Ali. Ali pun mengeluarkan alatan lalu membersihkan tandas lelaki dn perempuan. Tnpa dia sedar, seseorang memerhatikan dia. Org itu pun berjln ke arah Ali lalu menegurnya.

NITROWhere stories live. Discover now