PART 8 - Ugutan Rudy

1.7K 111 134
                                    

Di atas bangunan........

Sarah dn John berada di situ smbil memerhatikan bank dri ats bangunan yg tinggi itu. Di tangan mereka, trdpt pistol plasma.

John : Sarah, kamu dh sedia 😈😈

Sarah : Sedia !! 😈😈

John : Kita gerak sekarang !! 😈😈

John dn Sarah pun turun dri bangunan itu lalu merompak bank tersebut.

Di HQ MATA.......

G. Rama sdg memeriksa laporan berkenaan satu kes rompakan di bank tempoh hari. E. Fit dn E. Bobby berdiri di hdpnnya smbil memerhatikan G. Rama. Slps itu, dia pun berkata......

G. Rama : Tk sangka yg Sarah dn John sdh kembali. Saya igtkan mereka dh berhenti dri buat kerja gila ni. Rupanya ada lagi bahkan lbh teruk !!

E. Fit : Mereka x pernah berhenti general. Sblum ni mereka buat kerja gila kt luar negara. Cuma lps pulang ke sini shj mereka jdi perompak.

G. Rama : Saya akn arahkan ejen2 muda utk hentikan mereka nnti. Kamu berdua tolong perhatikan mereka. Pastikan segala aktiviti mereka kita akn dpt tahu.

F / B : Baik general

Bobby : Err general

G. Rama : Ya

Bobby : Patut ke.....kita beritahu dia pasal ni ?

G. Rama hnya diam shj dn berfikir sesuatu. Slps beberapa saat, dia pun berkata......

G. Rama : Tk perlu. Kita rahsiakan shj perkara ni. Saya akn beritahu dia bila tiba waktunya. Fhm kamu berdua ?

F / B : Fhm general !!!

Di Akademi MATA.......

Ali berada di makmal tekno smbil mengubahsuai yoyonya. Dia tdk menggunakan irisnya saat membuat tugasannya. Tk lama slps itu, pintu makmal itu pun dibuka dn seorang ejen yg memakai cermin mata masuk ke dlm. Ali melemparkan senyuman saat melihat org itu.

Ali : Hi Khai 😊😊

Khai : Hi, kau tgh buat apa tu ? 😊😊

Ali : Aku tgh ubah suai yoyo aku. Yoyo aku ada masalah sikit

Khai hnya me'ohhkan shj. Kemudian, dia perasan yg iris Ali berada di ats meja.

Khai : Ali, knp kau x pakai iris ? Bkn selalunya kau guna ke bnda ni klu buat tugasan

Ali berhenti lakukan tugasnya saat rakan baiknya itu bertnya soalan itu. Dia pun berkata......

Ali : Aku.....x nk hrpkan iris lagi Khai 😔😔

Khai : Huh !! Knp plk ? Itu kan iris ciptaan mak kau. Tk kan lah kau x nk guna lagi 😕😕

Ali : Apa gunanya aku pakai iris......klu org lain pndg serong pd aku. Kau tahu kan yg semua org di akademi ni pndg rendah kt aku sbb aku ni hrpkan iris je.

Khai : Tpi kau pun byk berjasa pd MATA kan. Bkn kau xde jasa pun kt sini.

Ali : Ya.....tpi jasa aku hnya trletak pd iris shj. Klu bkn sbb iris, aku mmg x layak berada kt sini 😔😔

Khai hnya memandang shj Ali dgn rasa simpati. Kemudian, dia pun memegang bahu Ali dn berkata......

Khai : Tkpelah Ali. Kau biarkan je lah mereka nk ckp apapun. Mereka ckp mcm tu sbb mereka fikir mereka dh hebat. Tpi sebenarnya x pun. Betul tk ? 😊😊

Ali membalasnya dgn senyuman. Khai pun menyambung......

Khai : Kita x blh nk dgr sgt ckp2 org Ali. Yg penting, diri kita sendiri Ali. Niat mesti baik 😊😊

NITROWhere stories live. Discover now