Di rumah Ali.........
Ali terbaring di ats katil biliknya slps makan malam. Memandangkan sekarang ini cuti sekolah jdi dia mempunyai byk masa lapang.
Ali : Nk buat apa ya ? Nk kluar jumpa Viktor, dia ada kt luar negara plk. Hmm apa kata aku ajak Jessica jln2.
Ali pun mengambil telefon bimbitnya lalu mndail nombor Jessica. Slps beberapa saat, panggilannya pun berjawab.
Dlm talian.......
Jessica : Hello Ali 😊😊
Ali : Hello, Jessica. Awk tgh buat apa tu ?
Jessica : Saya tgh main game. Ada apa awk call saya ni ?
Ali : Awk free tk esok pagi ? Saya igt nk ajak awk kluar jalan2 lah 😊😊
Jessica : Haa, awk nk ajak saya kluar. Mestilah nak 😀😀
Ali : Cunn, klu mcm tu esok saya jemput awk kt rumah ya 😊😊
Jessica : Ok, jumpa esok 😊😊
Talian ditamatkan.....
Ali : Cunn, aku kena tidur awl ni. Esok nk bangun awl.
Ali pun menutup lampu biliknya dn tidur.
Keesokkan harinya.......
Ali bangun pd awl pagi utk mandi. Stlh mandi dn sarapan, dia pun bertolak ke rumah Jessica dgn menaiki skuter. Slps beberapa minit, dia pun tiba di hdpn rumah Jessica yg besar seperti istana itu. Kelihatan seorang pengawal keselamatan yg juga seorang ejen NITRO sdg duduk di dlm pondok itu. Ali pun menegur org itu.
Ali : Selamat pagi Ejen Daud 😊😊
E. Daud : Selamat pagi. Nk jumpa Jessica ke ? 😊😊
Ali : Ha ah, mcm mana E. Daud tahu ?
E. Daud : Kamu kan kwn baik dia, mestilah saya tahu. Apapun, Jessica ada kt dlm tgh bersiap. Kamu masuklah dulu 😊😊
Ali : Baik, E. Daud 😊😊
E. Daud pun membuka pagar automatik rumah itu dn membiarkan Ali masuk ke dlm perkarangan rumah itu. Ali meletakkan skuternya di hdpn tangga itu lalu naik menuju ke pintu rumahnya. Kemudian, dia pun mengetuk pintu rumah yg besar itu. Slg beberapa saat, seseorang membuka pintu rumah itu. Ali melemparkan senyuman saat melihat org itu.
Ali : Selamat pagi, uncle 😊😊
Javier : Selamat pagi, Ali. Awl betul kamu smpi ya 😊😊
Ali : Hihihi
Javier : Jessica tgh sarapan tu. Mari kita masuk 😊😊
Ali : Baik uncle 😊😊
Ali pun masuk ke dlm rumah itu dn mengikut Javier ke dapur. Sesampainya di dapur, kelihatan Jessica sdg makan cereal bersama Dr. James. Jessica yg perasan dgn kehadiran Ali terus menyapanya.
Jessica : Hi Ali 😊😊
Ali : Hi, Jessica 😊😊
Dr. J : Ali, marilah sarapan sekali 😊😊
Ali : Ehh tkpe, saya dh sarapan tdi kt rumah
Dr. James hnya me'ohhkan shj kata2 Ali itu. Jessica terus menghabiskan sarapannya. Slps itu, dia pun berkata.....
Jessica : Daddy, atok, Jessica pergi dulu ya 😊😊
Dr. J : Ok, hati2 😊😊
Jessica membalasnya dgn senyuman. Kemudian, dia dn Ali pun kluar dri rumah itu. Mereka turun dn berjln ke arah skuter yg terletak di hdpn tangga itu.
YOU ARE READING
NITRO
FanfictionMengisahkan seorang ejen tekno bernama Ali yg merupakan seorang ejen yg sgt lemah. Dia sering dibuli, dihina dn dicaci olh rakannya termasuklah Alicia. Pd suatu hari, satu misi tlh dijalankan di mana Ali gagal dlm misi itu. Sjk dri itu, MATA tlh bua...