PART 35 - Kesal

2.5K 137 133
                                    

Di rumah Ali......

Ali berada di ruang tamu rumahnya sdg menonton tv. Tk lama slps itu, U. Bakar pun turun ke bwh. Dia pergi ke arah Ali dn berkata......

U. Bakar : Ali

Ali : Nk apa ? ( dingin )

U. Bakar : Uncle nk kluar pergi bandar skjp. Uncle nk pergi jumpa......

Ali : Bekas mentor MATA ?

U. Bakar terdiam dn sedikit terkejut dgn kata2 Ali. Hakikatnya, dia mmg mahu kluar utk berjumpa dgn bekas mentor MATA.

U. Bakar : Mcm mana......Ali blh tahu yg uncle nk jumpa mentor2 MATA ?

Ali : Kau igt aku x dgr perbualan kau dgn E. Karya smlm 😒😒

Flashback on........

Ali naik ke atas menuju ke bilik tidurnya. Secara kebetulan, dia lalu di hdpn bilik U. Bakar dn terdgr dia sdg berckp dgn seseorang. Dia pun berdiri di sblh pintu bilik pakciknya itu lalu mndgr perbualan mereka.

Dlm talian.......

U. Bakar : Nk jumpa ? Buat apa ? Kita bkn ejen MATA lagi

Karya : Ini bkn pasal misi pun. Cuma nk tahu perkembangan shj. Ye lah sjk MATA dh dibubarkan, semua dh berpecah ikut haluan masing2.

U. Bakar : Aku bknnya apa, aku sekarang tinggal dgn Ali. Dia mesti x kasi klu dia dpt tahu aku nk jumpa dgn kamu semua.

Karya : Tkpe...aku fhm. Bnda ni pun bkn satu paksaan. Kita cuma lepak2 je.

U. Bakar : Biar aku fikir dulu lah ya. Klu apa, aku akn maklum kt kau.

Talian ditamatkan.......

Flashback off.......

U. Bakar : Tk salah kan uncle....nk jumpa dgn mereka. Lagipun dh nk 3 bln kami x jumpa. Uncle jnji lps jumpa dgn mereka, uncle terus balik. Blh ya Ali.

Ali : Pergi lah klu kau nk. Aku x kan halang. Lagipun aku bkn penting pun dlm hidup kau.

Ali pun menutup tv lalu bangun dri sofa yg dia duduk utk naik ke biliknya.

U. Bakar : Ali

Ali menghentikan langkahnya dn berkata......

Ali : Nk apa lagi ? ( dingin )

U. Bakar : Ali.....masih x blh nk terima uncle lagi ke ? 😕😕

Ali terdiam seketika. Slps itu, dia menghela nafas berat dn berkata......

Ali : Kau fikir senang aku nk terima kau semula lps apa yg jdi pd aku sblum ni. Luka dlm hati aku ni masih ada lagi Bakar. Kau dgn kwn2 kau dh siat2 kan hati aku smpi aku hilang rasa hormat pd kau. Aku benarkam kau tinggal dgn aku pun sbb aku fikir kau adik mama aku je. Klu bkn sbb tu, aku pun x ingin lah nk tngok muka kau kt sini ( dingin )

Ali pun naik ke biliknya meninggalkan U. Bakar yg masih lagi berdiri di situ. U. Bakar hnya melihat shj Ali. Sungguh dia berasa kesal kerana tdk percaya kata2 Ali dahulu

" Uncle malu sbb kamu x dpt nk jdi hebat mcm mama, mcm uncle !!! Kamu dgr sini Ali !! Mulai sekarang, kamu jgn panggil uncle lagi !! Uncle xde anak saudara yg jahat mcm kamu !!! 😡😡😡 "

U. Bakar : Klu lah aku blh putarkan masa semula, mesti semua ni x kan terjdi. Maafkan uncle, Ali 😔😔

Kemudian, U. Bakar pun kluar dri rumah itu utk berjumpa dgn semua bekas mentor MATA.

Di Akademi NITRO........

Chris dn Sam duduk di ruang legar Akademi NITRO smbil berbual kosong slps penat berlatih.

NITROWhere stories live. Discover now