Di rumah Ali........
Ali berada di dlm biliknya sdg mengemas pakaian dn barang utk dibawa ke rumah barunya. Semasa mengemas, dia trnmpk sekotak hadiah yg dia mahu berikan kpd Alicia dulu. Dia memandang kotak itu dgn perasaan sayu.
Ali : Knp lah Alicia bencikan aku ? Teruk sgt ke aku kt dia 😔😔
Tiba2 Dr. Ghazali masuk mengetuk pintu bilik Ali. Dia masuk dn berkata....
Dr. G : Ali, kamu dh siap kemas barang kamu ?
Ali : Err sdh ayah
Dr. G : Klu dh siap, jom kita gerak sekarang.
Ali : Ayah
Dr. G : Ya, Ali. Ada apa2 lagi ke ?
Ali : Sblum kita pergi jauh dri sini, blh x kita singgah satu tmpt ni ?
Dr. G : Kamu nk pergi mana ?
Di rumah Alicia........
Kereta Dr. Ghazali berhenti di hdpn rumah Alicia.
Ali : Ayah tunggu sini skjp ya
Dr. G : Ok, cpt sikit ya 😊😊
Ali pun turun dri kereta smbil membawa kotak hadiah. Dia berjln ke dlm perkarangan rumah Alicia yg besar itu lalu meletakkan kotak itu di hdpn pintu rumahnya.
Ali : Alicia, wlupun aku x dpt nk beri hadiah ni secara berdepan tpi aku hrp kau suka dgn hadiah pemberian aku ni 😢😢
Ali pun berjln pergi meninggalkan kotak itu. Dia memandang sekali imbas rumah Alicia sblum berkata....
Ali : Selamat tinggal Alicia. Klu ada rezeki, kita berjumpa lagi 😔😔
Ali pun masuk ke dlm kereta ayahnya dn berlalu pergi dri kwsn itu. Slg beberapa saat, kereta G. Rama masuk ke dlm tmpt parking keretanya. Alicia dn G. Rama turun dri kereta utk masuk ke dlm rumah. Tiba2 Alicia perasan trdpt satu kotak besar di hdpn pintu rumahnya.
Alicia : Ehh kotak apa ni ?
Alicia mengambil kotak itu dn membaca kad yg trtampal atas kotak itu. Wajahnya berubah saat mendpt tahu org yg memberi hadiah itu adalah Ali.
Alicia : Hmphh nk bagi hadiah konon. Igt aku hadap sgt ke dgn hadiah dia ni 😒😒
G. Rama yg perasan Alicia memegang kotak itu pun menegurnya.....
G. Rama : Kotak apa tu Icha ?
Alicia : Ejen lembik ni lah. Dia kasi hadiah kt Icha. Dh tahu Icha x suka kwn dgn dia, dia bagi jgk.
G. Rama hnya me'ohhkan shj kata2 Alicia itu.
G. Rama : Icha.....x nk bukak ke hadiah tu ?
Alicia : Buat apa Icha nk bukak hadiah dri ejen sampah tu. Baik Icha simpan dlm stor je.
G. Rama : Apa2 jelah. Jom kita masuk.
Alicia dn G. Rama pun masuk ke dlm rumah. Sementara itu, Ali dn Dr. Ghazali baru shj tiba di rumah baru mereka. Ali terpegun melihat rumah itu yg jauh lbh besar dri rumah sblumnya.
YOU ARE READING
NITRO
FanfictionMengisahkan seorang ejen tekno bernama Ali yg merupakan seorang ejen yg sgt lemah. Dia sering dibuli, dihina dn dicaci olh rakannya termasuklah Alicia. Pd suatu hari, satu misi tlh dijalankan di mana Ali gagal dlm misi itu. Sjk dri itu, MATA tlh bua...