Pagi itu........
Ali bangun awl pd pagi hujung minggu. Slps selesai mandi, dia pun turun ke bwh utk bersarapan. Kelihatan ayahnya sdg menyiapkan sarapan utk mereka. Dr. Ghazali tersenyum saat melihat Ali yg sdh pun turun ke bwh.
Dr. G : Selamat pagi Ali 😊😊
Ali : Selamat pagi ayah 😊😊
Dr. G : Mari sarapan sama2. Ayah ada belikan roti canai kt gerai dpn.
Ali pun mengambil tmptnya lalu mengambil 2 keping roti canai dn mula memakannya. Masing2 tdk berkata apa2 sehinggalah Ali mulakan bicaranya.
Ali : Ayah
Dr. G : Ya
Ali : Blh x Ali nk kluar pergi jalan2 kt bandar ni ? Ali bosanlah duduk rumah
Dr. G : Jln2 kt bandar ? Kamu tahu ke jalan kt sini ?
Ali : Tahu sikit2. Itu sbb Ali nk kluar biasakan diri dgn kwsn ni dulu. Lagipun dekat je. X jauh pun. Pleasee
Dr. G : Hmm ye lah. Tpi hati2 tau. Jgn balik lmbt
Ali : Ok ayah 😊😊
Di rumah Jessica.........
Dr. James dn Javier duduk di meja utk sarapan bersama2. Kelihatan seorang pembantu rumah berbangsa Cina dtg membawa roti di ats meja.
Dr. J : Javier, mana Jessica ? Dia x turun sarapan sekali ke ?
Javier : Ohh Jessica tgh bersiap kt bilik 😊😊
Dr. J : Bersiap ? Dia ada nk pergi mana2 ke hri ni ?
Javier : Saya nk bawa dia tngok wayang. Dri hari tu lagi Jessica ajak tpi papa tahu kan yg saya sibuk kt akademi NITRO.
Dr. James menghirup sedikit kopinya lalu berkata.....
Dr. J : Elok sgt lah kamu bawa dia jalan2. Kesian papa tngok cucu papa tu. Duduk rumah asyik baca buku je. Klu x baca buku, main playstation. Kamu pun jgn lah asyik sibukkan diri kamu di Akademi. Anak kamu tu perlu diberi perhatian jgk.
Javier : Saya tahu papa. Itu sbb saya selalu suruh General Zain temankan dia spnjg saya jlnkan tugas. Sekurang2nya dia xde lah sunyi sgt.
Dr. J : Papa klu blh x nk lah kamu hrpkan General Zain sgt. Kamu tu ayah dia. Tugas kamu bkn shj cari rezeki utk kluarga tpi kamu pun perlu beri kasih sayang pd anak kamu. Papa blh je amik alih tugas kamu klu kamu mahu luangkan masa dgn Jessica. Papa x kisah. Asalkan cucu papa happy.
Javier : Hmm ye lah. Saya cuba 😊😊
Dr. J : Jgn cuba. Kamu kena buat. Itu tanggungjawab kamu
Javier hnya mengangguk shj smbil melemparkan senyumannya.
Di Southern Mall........
Ali memberhentikan skuternya di hdpn sebuah mall. Dia melihat bangunan mall itu dgn rasa teruja.
Ali : Besarnya mall ni. Jauh beza lah dgn mall kt kwsn tmpt tinggal aku dulu
Ali pun mengambil kptsn utk masuk ke dlm mall itu. Semasa berada di dlm, dia berasa teruja melihat keadaan persekitarannya yg serba mewah dn kemas itu.
Ali : Cantik jgk. Baik aku survey mall ni dulu. Blh lah ajak ayah dtg lain kali 😊😊
Sementara itu, Jessica dn ayahnya Javier berada di panggung wayang sdg memilih movie yg hndk ditonton.
Javier : Anak daddy nk tngok cerita apa hri ni 😊😊 ?
Jessica : Jom kita tngok " Rajesh The Roti Canai Man ". Kwn2 Jessica semua ckp yg cerita ni kelakar 😊😊
YOU ARE READING
NITRO
FanfictionMengisahkan seorang ejen tekno bernama Ali yg merupakan seorang ejen yg sgt lemah. Dia sering dibuli, dihina dn dicaci olh rakannya termasuklah Alicia. Pd suatu hari, satu misi tlh dijalankan di mana Ali gagal dlm misi itu. Sjk dri itu, MATA tlh bua...