PART 15 - Welcome to NITRO Agency

2.8K 136 135
                                    

Di ruang tamu........

Ali dn Dr. Ghazali duduk menghadap Tan Sri Dr. James Wong, Javier dn Jessica. Mereka tdk berkata apa2 kerana masih terkejut melihat kedatangan pemimpin pembangkang yg paling berpengaruh itu. Suasana mnjdi sunyi sehinggalah Dr. James memulakan bicaranya.

Dr. J : Ali, saya nk ucapkan terima kasih sbb selamatkan cucu saya hri tu. Klu bkn sbb kamu, saya x tahulah apa akn jdi nnti. Jessica lah satu2nya cucu yg saya ada 😊😊

Ali : Sama2 Tan Sri 😊😊

Dr. J : Kamu mcm mana Ghazali ? Saya ada dgr melalui berita yg kamu tlh dipecat olh Dato Othman. Betul ke ?

Dr. Ghazali senyum tawar sblum berkata.......

Dr. G : Klu x betul, xde lah kluar berita. Tpi.....itulah Tan Sri, saya pun x tahu knp dia buang saya. Dia buang saya sbb dia kata saya beritahu Tan Sri yg dia main tipu masa pilihan raya hri tu.

Javier : Dato Othman kata mcm tu pd kamu ?

Dr. G : Ya, Dato. Sejujurnya mmg lah saya terlibat dlm kempen Dato Othman tpi klu pasal pengiraan undi, saya x masuk campur pun. Saya pun x tahulah knp dia tuduh saya smpi mcm tu sekali 😔😔

Dr. James memandangnya dgn rasa simpati. Dia amat memahami apa yg dia rasa.

Dr. G : Tpi kan saya tertnya jgk....ada berlaku penipuan ke spnjg pilihan raya hri tu ?

Dr. J : Kamu....x tahu ?

Dr. G : Tahu apa Tan Sri ?

Javier : Sebenarnya, Dato Othman tu menang sbb dia main kotor

Kata2 Javier itu jelaskan mengejutkan Ali dn Dr. Ghazali.

Dr. G : Huh !! Biar betul. Tpi.....knp ? 😧😧

Dr. J : Semuanya sbb kuasa dn pangkat Ghazali. Dia akan lakukan apa shj asalkan dia menang dlm pilihan raya. Sebenarnya, Dato Othman sdh hilang majoriti tpi disbbkan dia ada org di belakangnya, dia mampu menang dgn mudah.

Dr. G : Org......belakang ? Maksudnya...pengundi hantu ke Tan Sri ?

Javier : Bukan. Dia menggunakan kuasa teknologi utk hack sistem pilihan raya hri tu. Itu sbb dia blh menang.

Dr. Ghazali me'ohhkan shj kata2 Javier itu. Kemudian, Dr. James berkata.....

Dr. J : Apapun tujuan saya dtg ke sini sbb nk berikan kamu tawaran

Dr. G : Tawaran apa Tan Sri ?

Dr. J : Saya mahu tawarkan kamu utk bekerja dgn saya sbg peneraju teknologi dn kemajuan di Cyberaya Selatan 😊😊

Dr. G : Peneraju ? Betul ke Tan Sri ?

Javier : Ya, Ghazali. Memandangkan kamu ada pengalaman dlm membangunkan teknologi di Cyberaya jdi kami fikir kamu juga dpt membantu ayah saya dlm memajukan kwsn ini jgk.

Dr. Ghazali hnya menganggukkan kepalanya. Kemudian, Dr. James berkata.....

Dr. J : Mcm mana ? Kamu setuju 😊😊

Dr. G : Blh jgk. Saya pun mmg tgh cari kerja utk tanggung anak saya.

Dr. J : Baiklah, saya terima. Tpi.....dgn satu syarat

Dr. G : Syarat apa Tan Sri ?

Dr. James, Javier dn Jessica memandang ke arah Ali. Kemudian, Dr. James pun berkata......

Dr. J : Saya mahu anak kamu sertai NITRO

Syarat itu membuatkan Ali dn Dr. Ghazali tertnya2. Dr. Ghazali pun berkata.......

NITROWhere stories live. Discover now