PART 54 - Pukau

1.2K 104 101
                                    

Di rumah Ali......

Ali duduk di beranda rumahnya smbil menikmati angin malam. Dia masih memikirkan apa yg John kata pdnya tempoh hari.

" Apapun....tahniah pd kau sbb kau dh musnahkan plan aku. Tpi kau jgn suka sgt, aku masih ada plan yg baik punya utk kau nnti cuma bkn sekarang. "

Ali : Knp aku rasa x sedap hati ya ?

Tiba2 seseorang memeluknya dri belakang.

Jessica : Hubby, fikir apa tu ? 😊😊

Ali tersenyum ke arah Jessica yg sdg memeluknya.

Ali : Tkde apa cuma......saya fikirkan pasal misi hri tu

Jessica : Misi kita menentang Sarah dn John ke ?

Ali tdk menjawab sebaliknya menganggukkan shj kepalanya. Kemudian, dia berkata.....

Ali : Entahlah sjk 2 menjak ni, saya mcm x sedap hati bila saya igtkan balik apa yg John katakan pd saya hri tu. Saya dpt rasakan yg dia nk kacau kluarga kita nnti.

Jessica : Knp awk kata mcm tu ? Entah2 mereka tu cuma nk takutkan awk je

Ali : Saya x rasa begitu Jessica. Klu awk tngok rekod jenayah lampau mereka, mereka selalu berjaya. Cuma misi hri tu je mereka gagal. Org mcm Sarah dn John tu akn cuba sedaya upaya utk kacau kita wlupun dgn cara kasar. Itu yg saya risau tu.

Jessica diam seketika. Dlm hatinya, dia bersetuju dgn kata2 suaminya itu.

Ali : Jessica, saya rasa saya mahu awk dgn Alif tinggal kt asrama NITRO buat sementara waktu. Blh ?

Jessica : Huh !! Knp plk ?

Ali : Ini utk keselamatan awk Jessica. Saya x nk apa2 jdi pd awk dgn anak kita. Pasal universiti....awk jgn risau, kita blh pergi sama2. Cuma saya mahu awk dgn anak kita tinggal di asrama NITRO.

Jessica : Awk plk mcm mana ?

Ali : Saya akn duduk di tmpt lain utk pantau pergerakan Sarah dn John. Nnti saya akn bawa Viktor, Sam dn Chris bersama saya. Awk jgn risau ya 😊😊

Jessica hnya diam. Dia berasa agak risau dgn keselamatan suaminya itu. Ali memegang bahu Jessica dn berkata.....

Ali : Percaya pd saya, ok ?

Jessica : Baiklah

Ali dn Jessica berbalas senyuman. Kemudian, mereka pun masuk ke dlm rumah utk tidur.

Di base Sarah dn John........

Sarah berada di hdpn komputer sdg mencari maklumat. Slps beberapa minit, dia berjaya mencari maklumat yg dia mahu. Dia tersenyum sinis melihat screen komputer itu.

John : Ada dpt apa2 maklumat ?

Sarah : Byk dn padat. Saya sdh menemui maklumat tntg bdk yg kamu kata tu.

Sarah menekan salah satu butang lalu terpapar lah gmbr Ali di screen komputer itu.

Sarah : Namanya adalah Ali Bin Ghazali. Anak kpd peneraju Cyberaya, Dr. Ghazali. Dahulunya bertugas sbg ejen MATA sblum dia dibuang olh Dato Othman, bekas Dato Bandar Cyberaya itu. Sdh berkahwin dn mempunyai seorang anak lelaki bernama Aliff. Sekarang ni, dia bertugas sbg ejen NITRO bersama2 isterinya, Siti Nur Jessica.

John : NITRO ? Apa bnda tu ? Aku x pernah dgr pun.

Sarah : NITRO adalah organisasi yg serupa dgn MATA, John. Ia ditubuhkan olh Dato Bandar kita yg terbaru, Tan Sri Dr. James Wong.

John : Hebat

Sarah : Ada yg lbh hebat, John. Klu awk nk tahu, anak kita dn ayah angkatnya pun bertugas di NITRO jgk

NITROWhere stories live. Discover now