Di Akademi NITRO......
Kesemua ejen NITRO berkumpul di briefing room bagi mndgr taklimat yg ingin disampaikan olh E. Zain.
E. Zain : Semua sdh ada di sini ?
Semua : Sdh, general !!
E. Zain kemudiannya mengeluarkan hologram lalu paparkan pd semua org. Hologram itu memaparkan satu rompakan bersenjata di sebuah bank.
E. Zain : Baru2 ini kami tlh mndpt maklumat yg trdpt satu rompakan berlaku di tgh bandar Cyberaya. Rompakan ini tlh dilakukan olh beberapa buah robot.
Aaron : Sjk bila plk robot pndi merompak ?
Viktor : Robot ni bkn buatan Cyberaya. Mungkin ada seseorang tlh cipta robot ni utk tujuan yg tdk baik.
E. Zain : Saya pun rasa begitu. Dlm masa 2 hri ni, hmpir 5 buah bank tlh dirompak jdi saya dpt agak yg sasaran mereka seterusnya adalah International Bank of Cyberaya ( IBC ). Satu2nya bank yg blum dirompak di Cyberaya. Jdi saya mahu Ali, Jessica, Sam dn E. Bakar turut serta dlm misi kali ini. Laporkan pd saya jika perlu.
A / J / S / B : Baik general !!
E. Zain : Itu shj. Yg lain blh teruskan latihan kamu
Mereka semua pun bergerak utk jlnkan misi dn latihan mereka. E. Zain hnya memandang shj Alicia yg sdg brjln kluar dri briefing room itu. Tiba2 E. Dayang berkata....
E. Dayang : Zain
E. Zain : Ya, knp ?
E. Dayang : Knp kamu x pilih Alicia dlm misi kali ni ? Dia kan pndi dlm hack sistem
E. Zain : Saya x perlukan dia. Lagipun cukuplah Ali dn Jessica dlm pasukan tu. Mereka berdua pun mahir dlm hack sistem jgk.
Dos : Tpi knp ya general ?
E. Zain : Sbb.....saya syak yg kejadian rompakan ni ada kena mengena dgn Sarah dn John.
Kata2 general NITRO itu jelas mengejutkan mereka.
G. Rama : Mcm mana general tahu ?
E. Zain : Salah satunya dri segi pergerakan robot2 itu. Sblum ni, mereka pernah buat robot mcm ni jgk tpi dpt dimusnahkan dgn senang. Cuma....utk kali ni agk susah saya rasa.
E. Rizwan : Knp susah plk ?
E. Zain : Sbb.....robot kali ni menggunakan sumber azurium yg mereka curi masa Alicia, Rudy dn Mika sabotaj Ali dahulu.
Semua : Apa !!! 😨😨
G. Rama : Maknanya misi kali ni agk berbahaya jgk lah kan
E. Zain : Sgt bahaya tpi tk mengapa sbb gadget2 mereka sdh pun diupgrade. Saya hrp mereka mampu tumpaskan robot2 tu.
E. Zain kemudiannya mahu kluar dri situ tpi G. Rama berkata.....
G. Rama : General.....saya minta maaf. Sbb saya.....Sarah dn John dpt azurium paling bahaya tu 😔😔
E. Zain : Tk perlu kamu nk minta maaf, Rama. Bnda dh jdi pun cuma saya hrp.....kamu dpt belajar mcm mana mahu jdi general yg sebenar. Tk guna kamu garang mcm singa tpi gagal nk didik ejen2 kamu ( dingin )
G. Rama trdiam saat mndgr kata2 pedas E. Zain itu.
G. Rama : Baik....saya akn belajar 😔😔
E. Zain kemudiannya melangkah kluar dri briefing room bersama Rizwan dn Dos.
Di International Bank of Cyberaya ( IBC )..........
Ali, Jessica, Sam dn E. Bakar berkumpul di salah satu bangunan berdekatan dgn kwsn bank itu. Dri ats mereka dpt melihat robot2 itu sdg merompak bank. Ramai org lari bertempiaran meninggalkan kwsn itu.
YOU ARE READING
NITRO
FanfictionMengisahkan seorang ejen tekno bernama Ali yg merupakan seorang ejen yg sgt lemah. Dia sering dibuli, dihina dn dicaci olh rakannya termasuklah Alicia. Pd suatu hari, satu misi tlh dijalankan di mana Ali gagal dlm misi itu. Sjk dri itu, MATA tlh bua...