Di HQ MATA........
Semua ejen2 MATA berada di briefing room utk mndgr taklimat dri Ketua Teras.
E. Dayang : Semua sdh ada di sini ?
Semua : Sdh puan
E. Dayang : Baiklah, tujuan saya panggil kamu semua ke sini sbb saya mahu beri tugasan utk kamu semua.
Alicia : Tugasan apa ?
E. Ganz : Saya nk kamu semua bantu Dato Othman menang dlm pilihan raya. Kamu tahu bkn yg pilihan raya akn diadakan pd bln dpn ?
Kesemua ejen menganggukkan kepala mereka.
E. Dayang : Jdi saya mahu kamu semua membantu Dato Othman kekalkan jawatannya. Misi ini agk penting utk kita semua.
E. Bakar : Knp penting plk puan ? Kita bkn ahli dlm parti dia pun.
G. Rama : Kami tahu tpi kamu semua sdh sedia maklum kan yg Dato Othman kini hilang sokongan dri rakyat Cyberaya. Pilihan raya yg lps Dato Othman sdh pun kalah tpi dgn bantuan MATA, dia berjaya kekalkan kuasanya.
Rudy : Jdi....general nk kami bantu dia main tipu ke ?
General, E. Dayang dn E. Ganz memandang sesama sendiri. Kemudian, G. Rama menghela nafas berat dn berkata......
G. Rama : Lbh kurang mcm tu lah
Semua ejen terkejut dgn jwpn G. Rama itu. Alicia pun berkata.....
Alicia : Tpi.....bkn ke cara itu salah ?
Iman : Betul tu. Klu nk menang, kita kena lah menang secara adil.
E. Ganz : Kami tahu semua tu tpi kami tdk ada pilihan lain lagi. Lagipun, pesaing Dato Othman ni agak hebat jgk orgnya.
E. Leon : Tuan....maksudkan Tan Sri Dr. James Wong ke ? Presiden Parti Democratic ?
E. Dayang : Ya, dia ni bkn calang2 org. Dia seorang yg hebat. Klu kamu pergi Cyberaya Selatan, kwsn itu jauh lbh maju dri kwsn kita. Dia pun byk membantu org2 susah di Cyberaya ni. Itu sbb ramai penyokong Dato Othman beralih sokongan kpd dia.
E. Ganz : Ada satu bnda lagi yg kamu semua perlu tahu.
E. Geetha : Tahu apa ?
G. Rama : Dr. Ghazali......bekerja di bwh Tan Sri Dr. James Wong.
Kata2 itu jelas mengejutkan semua ejen MATA lbh2 lagi Alicia.
Alicia : Dr. Ghazali bekerja dgn dia. Maknanya, Ali tinggal di Cyberaya Selatan ? 😧😧
Rudy : Cehh, dh lah pengkhianat, lps tu bapak dia kerja dgn musuh Dato Othman plk tu. Mesti Tan Sri rasuah Dr. Ghazali tu.
Khai yg mndgr kata2 Rudy itu mula berkata.......
Khai : Mana kau tahu Tan Sri Dr. James Wong tu rasuah Dr. Ghazali ? Kau tahu ke cerita sebenar 😒😒
Jet : Tk perlu nk tahu cerita sebenar. Dr. Ghazali kan terkenal. Mesti Tan Sri Dr. James Wong beri habuan yg byk pd dia. Ye lah billionaire lah kata kan. Dia blh buat apa shj demi nk tarik Dr. Ghazali utk bekerja dgn dia.
Roza : Betul tu. Lagipun, elok jgk klu kita tolong Dato Othman menang pilihan raya kali ni. Sekurang2nya, kita dpt sekat plan Ali utk jatuhkan MATA.
Moon : Knp kau ckp mcm tu ? Ali bkn ada kena mengena pun dgn kita ?
Jet : Kau ni mmg lembab lah Moon. Cuba kau fikir klu Parti Democratic kuasai satu Cyberaya, mesti Ali akn ceritakan keburukan MATA pd Dr. James. Lps tu, dia akn hasut supaya Dr. James bubarkan MATA. Kau nk jdi mcm tu ?
YOU ARE READING
NITRO
FanfictionMengisahkan seorang ejen tekno bernama Ali yg merupakan seorang ejen yg sgt lemah. Dia sering dibuli, dihina dn dicaci olh rakannya termasuklah Alicia. Pd suatu hari, satu misi tlh dijalankan di mana Ali gagal dlm misi itu. Sjk dri itu, MATA tlh bua...