PART 32 - Jatuh Miskin

3.8K 158 255
                                    

Alicia membuka matanya. Dia tersedar yg dia kini berada di bilik yg amat buruk sdg terbaring di ats tilam. Keadaan di bilik itu tdk begitu cerah. Hnya satu lampu mentol yg menyinari bilik itu. Badannya dibalut sementara mukanya ada plaster. Dia memandang sekelilingnya dn perasan rakan2 ejennya turut berada di ats tilam itu. Kesemua mereka sdh pun sedar kecuali Mika kerana kecederaannya agk parah akibat dibelasah. Alicia bangun dgn perlahan2 dn bertnya pd Roza yg berada di sblhnya.

Alicia : Roza, kita.....kt mana ni ?

Roza : Entahlah, aku pun baru je sedar dri pengsan satu jam lps. Yg lain pun sama.

Alicia hnya diam shj tnpa berkata apa2. Dia memandang sekeliling dn trnmpk Khai sdg memeluk lututnya smbil menangis. Dia kerap menyebut nama robot kesayangannya yg tlh musnah itu.

Khai : R.O hisk.....hisk.....R.O 😭😭

Alicia : * Khai 😢😢 * ( dlm hati )

Alicia yg merasa kasihan melihat Khai mahu bangun utk memujuknya tpi Iman menghalangnya.

Iman : Alicia, jgn ganggu dia. Khai tgh sedih tu

Alicia : Habis tu x kan kita nk tngok je dia menangis. Dia perlukan kita sekarang ni.

Iman : Saya tahu tpi sekarang ni bkn masa yg sesuai utk kita pujuk dia. Kita kena berikan dia ruang.

Alicia : Tpi........😟😟

E. Bakar : Kau duduk diam2 blh tk !!! Tk pyh nk tunjuk yg kau ni caring sgt !! Dh lah penipu 😡😡

Alicia terdiam saat mndgr kata2 E. Bakar itu. Dia sedar yg dia sgt marah pdnya slps mndpt tahu yg dia mnjdi punca Ali dibuang MATA. Dia menyandar pd dinding bilik itu. Tk lama slps itu, pintu bilik itu dibuka dn kelihatan seorang lelaki awl 60an masuk bersama E. Zain, Ali dn Jessica. G. Rama memandang ke arah lelaki itu dn berkata......

G. Rama : Dr. James 😧😧

Dr. J : Nmpknya kamu semua dh bangun

E. Dayang : Kami semua kt mana ni ?

E. Zain : Akademi NITRO

G. Rama : Akademi ? Kamu semua juga ada akademi sendiri.

Dr. J : Kamu fikir agensi x guna kamu tu shj ke ada akademi. NITRO pun ada.

G. Rama terdiam mndgr kata2 Dato Bandar yg baharu ni. Dr. James memandang ke arah semua ejen yg sdh cedera itu dn berkata......

Dr. J : Ini shj standard MATA ? Baru kena belasah sikit dh cedera teruk. Mcm ni dikatakan pelindung Cyberaya.

E. Ganz : Apa yg Tan Sri mahu sekarang ni ? Pasukan Tan Sri dh kalahkan kami semua dh pun. Ramai yg tercedera sbb pasukan Tan Sri sendiri.

Dr. J : Aku x nk apa2 dri kamu semua. Lagipun apa yg aku nk semua aku dh dpt. Aku dh tumbangkan kerajaan Dato Othman. NITRO pun dh musnahkan MATA. Cuma.....aku nk bagi kamu dokumen ni.

Dr. James mengeluarkan satu dokumen lalu campakkannya di ats lantai. E. Ganz mengambil dokumen itu lalu membacanya. Tiba2 matanya membulat dn berkata.......

E. Ganz : Tan Sri.....nk amik semua aset yg kami ada 😨😨 !!!

Semua : Apa !!! 😨😨

Semua ejen2 MATA terkejut dgn apa yg diperkatakan ketua teras kombat itu. G. Rama pun mula bersuara.....

G. Rama : Apa semua ni Tan Sri ?!! Knp Tan Sri begitu kejam dgn kami semua !!! 😨😨

E. Bakar : Betul tu !! Klu Tan Sri x suka pd kami pun, x perlu lah smpi nk tarik aset kami !! Kami perlukan semua tu utk sara hidup kami !!! 😟😟

NITROWhere stories live. Discover now