Di Akademi MATA........
Alicia, Rudy, Mika dn Bulat baru shj selesai jalankan misi mereka. Rudy tlh mengalami kecederaan pd tangannya dlm misi itu.
Alicia : Mika, Bulat, korang pergi laporkan misi dulu. Aku teman Rudy pergi bilik rawatan
M / B : Ok
Mika dn Bulat pun pergi ke briefing room utk membuat laporan sementara Alicia menemani Rudy ke bilik rawatan. Sesampainya di bilik rawatan, Rudy pun baring di ats katil sementara menunggu seseorang dtg merawatnya.
Alicia : Kau tunggu sini kjp. Aku amik ubat utk rawat tangan kau 😊😊
Rudy : Ehh tkpelah Alicia. Susahkan kau je
Alicia : Apa yg susahnya ? Kita kan bestfriend. Tk kan lah aku x nk tolong kwn baik aku sendiri.
Rudy : Sbb bestfriend lah aku x nk susahkan kau. Kau balik lah dulu. Kau temankan aku smpi ke sini pun dh cukup 😊😊
Alicia : Kau pasti ?
Rudy : Pasti 😊😊
Alicia : Klu kau dh ckp mcm tu, tkpelah. Aku balik dulu ya. Take care 😊😊
Rudy : Ok, take care.
Alicia pun melangkah kluar dri bilik rawatan itu. Slg beberapa saat, seseorang masuk ke dlm bilik itu dn trnmpk Rudy yg sdg terbaring. Rudy yg perasan org itu terus berkata.....
Rudy : Hi Iman 😊😊
Iman : Rudy, knp dgn awk ? Awk cedera lagi ke ?
Rudy : Ya, tdi Komeng serang saya dgn pisau. Tu tangan saya cedera tu.
Iman menganggukkan kepalanya. Kemudian, dia berkata.....
Iman : Klu mcm tu biar saya rawat awk ya 😊😊
Rudy : Blh 😊😊
Iman pun pergi ke salah satu almari lalu mengeluarkan satu kotak yg mempunyai ubat. Iman pun membersihkan luka pd tangan Rudy itu dn menyapukan ubat di atsnya. Rudy hnya memandang shj Iman dgn hati yg berdegup kencang.
Rudy : * Cantiknya awk Iman. Rasanya, dia sudi tk kluar dgn aku ya.* ( dlm hati )
Iman yg perasan Rudy asyik memandangnya terus menegur......
Iman : Rudy......Rudy.....
Rudy : Haa ya Iman ?
Iman : Awk ok ? Knp awk pandang saya mcm tu ? 😅😅
Rudy : Ohh maaf. Saya....nk ckp yg awk...ni.....awk ni.....
Iman : Saya ni ?
Rudy : Awk ni cantik sgt. Saya suka tngok muka awk 😊😊
Iman menjdi blushing saat Rudy berkata begitu. Dia pun berkata.....
Iman : Te.....terima kasih. Awk pun....hensem jgk 😳😳
Rudy : Thanks 😳😳
Iman pun sambung merawat tangan Rudy yg cedera itu. Slps selesai merawat, dia pun kembali menyimpan alatan ke dlm almari. Iman pergi ke katil Rudy kembali dn berkata.......
Iman : Saya.....balik dulu ya 😊😊
Rudy : Baiklah. Jaga diri 😊😊
Iman pun mahu kluar dri situ. Tiba2 Rudy berkata.....
Rudy : Iman
Iman : Ya, Rudy ?
Rudy : Saya igt nk ajak awk kluar pergi jalan2. Awk nk tk ? 😊😊
YOU ARE READING
NITRO
FanfictionMengisahkan seorang ejen tekno bernama Ali yg merupakan seorang ejen yg sgt lemah. Dia sering dibuli, dihina dn dicaci olh rakannya termasuklah Alicia. Pd suatu hari, satu misi tlh dijalankan di mana Ali gagal dlm misi itu. Sjk dri itu, MATA tlh bua...