Di SMT Cyberaya........
Alicia tiba di sekolah dn terus masuk ke dlm kelasnya. Sesampainya di sana, kelihatan Mia berada di tmpt duduknya. Dia pun brjln ke tmpt duduk rakan baiknya itu.
Alicia : Hi, Mia 😊😊
Mia : Hi, Alicia 😊😊
Alicia pun duduk di sblh Mia yg sdg melihat telefonnya itu.
Alicia : Mia, aku nk tnya kau something ni ?
Mia : Awk nk tnya apa ?
Alicia : Kau tahu tk mana Viktor sekolah mana ?
Mia berhenti melihat telefonnya. Dia menundukkan kepalanya dn berkata....
Mia : Entahlah Alicia, saya pun x tahu. Dh nk 5 bln saya x jumpa dia. Rindulah saya dgn crush saya tu 😔😔
Alicia : Masa kali terakhir kau jumpa dia, dia x ckp apa2 ke ? Misalnya, dia tinggal kt mana ke ?
Mia pun brfikir seketika. Slps lama berfikir, dia pun teringatkan sesuatu.
Mia : Ohh ye lah. Dia ada ckp yg dia dh pindah rumah
Alicia : Dia pindah mana ?
Mia : Dia kata dia pindah Cyberaya Barat
Alicia : Cyberaya Barat ?
Mia : Ya, Cyberaya Barat tpi tulah aku x tahu plk mana kwsn mana dia tinggal.
Alicia hnya diam shj mndgr pnjelasan rakan baiknya itu.
Mia : Knp awk tnya ? X pernah2 pun awk amik berat pasal Viktor.
Alicia : Saja je tnya. Yelah sbb dia dgn Ali kan satu kelas dgn kita sjk darjah satu lagi so bila diorang xde ni rasa lain lah 😅😅
Mia hnya me'ohhkan shj kata2 Alicia itu.
Slps waktu sekolah.......
Alicia pergi ke Akademi MATA seperti biasa. Dlm perjlnan, dia trnmpk Khai yg berjln di hdpnnya. Dia pun pergi ke arah Khai lalu menegurnya.
Alicia : Khai
Khai : Kau nk apa ? ( dingin )
Alicia : Aku nk tahu perkembangan pasal misi kita. Kau ada dpt apa2 maklumat tk ? Skjp lagi aku nk laporkan pd general 😕😕
Khai : Tkde lagi. Kau igt senang ke nk dpt maklumat pasal diorang. Knp bapak kau nk sgt tahu pasal org yg tolong selesaikan misi tu ? Penting ke bnda tu semua ? 😒😒
Alicia : Mestilah penting. Klu kita berjaya dptkan org yg tolong kita, kita blh rekruit dia utk sertai MATA. Kau x suka ke ?
Khai : Aku suka......tpi aku lagi suka klu kau berambus dri MATA.
Khai pergi berjln meninggalkan Alicia. Alicia hnya berdiri tnpa berkata apa2. Sebenarnya, dia agk terasa mndgr kata2 Khai itu tpi dia hnya diamkan shj. Dia fhm mengapa Khai berkata sedemikian.
Di briefing room.......
Alicia dn Khai berada di sana utk melaporkan misi mereka.
G. Rama : Jdi....ada apa2 perkembangan tntg misi kamu berdua.
Alicia : Saya ada dpt bebrapa maklumat general.
G. Rama : Maklumat apa yg kamu dpt Alicia.
Alicia mengeluarkan tabletnya lalu pancarkan maklumat itu secara hologram.
Alicia : Baru2 ni saya ada hack bebrapa cctv di sekitar Cyberaya. Dripd kesemua cctv yg ada, hnya satu shj yg berfungsi.
G. Rama : Satu shj ? Mcm mana blh jdi mcm tu ?
YOU ARE READING
NITRO
FanfictionMengisahkan seorang ejen tekno bernama Ali yg merupakan seorang ejen yg sgt lemah. Dia sering dibuli, dihina dn dicaci olh rakannya termasuklah Alicia. Pd suatu hari, satu misi tlh dijalankan di mana Ali gagal dlm misi itu. Sjk dri itu, MATA tlh bua...