Di bilik komputer NITRO........
Viktor menekan2 papan kekunci hologram dgn begitu laju sekali. Tujuannya adalah utk mengenal pasti kedudukan Sarah dn John. Dgn bantuan nombor telefon Sarah yg mereka gunakan utk pukau Alicia, lagi senang utknya mengenal pasti lokasi base mereka. Bekas ejen2 MATA, Ali dn E. Zain juga berada di situ sdg perhatikan Viktor.
Viktor : Akhirnya, berjaya 😁😁
Ali : Kau dh dpt kesan Sarah dn John
Viktor : Ya, Ali. Berdasarkan koordinat yg saya terima ni, kedudukan mereka di kwsn hutan Cyberaya Timur.
E. Zain : Cyberaya Timur ? Nmpknya mereka masih gunakan base lama mereka
Viktor : Ya tpi saya rasa kwsn ni agk bahaya sikit general
Alicia : Knp plk ?
Viktor : Berdasarkan koordinat ini, saya dpt mngesan beberapa titik2 merah di sekeliling base mereka. Saya syak mungkin ini adalah robot atau perangkap yg mereka pasang.
Rizwan : Nmpknya, mereka dh upgrade base mereka ni. Kali terakhir kita pergi ke sini, mereka blum pasang apa2 perangkap lagi.
E. Zain : Sekarang ni mereka bertmbh kuat. Kita x blh pandang ringan pd mereka. Wlupun mereka hnya berdua shj tpi dgn bantuan teknologi, mereka mampu utk lawan musuh2 mereka.
E. Zain kemudiannya toleh ke arah bekas ejen2 MATA dn berkata......
E. Zain : Saya mahu kamu semua berhati2 dlm misi kali ini. Pastikan yg kamu semua dpt latihan yg secukupnya. Klu blh, saya mahu kamu upgrade gadget2 kamu. Fhm semua sekali.
Ejen : Fhm general !!
Di base Sarah dn John.......
John sdg berada di hdpn komputernya sdg upgrade sistem pertahanan di base mereka. Tk lama slps itu, Sarah pun dtg.
John : Mcm mana dgn bdk tu ?
Sarah : Dia dh tidur. Letih betul saya nk layan bdk tu 😒😒
John : Sabarlah sikit, tk lama lagi segala kepenatan kau tu akan dibalas dgn kekayaan. Kau cuma bertahan sikit je.
Sarah hnya diam dn brjln ke arah suaminya itu.
Sarah : Awk tgh buat apa tu ?
John : Upgrade sistem pertahanan. Kan lagi 3 hri kita nk tinggalkan tmpt ni seminggu jdi aku nk pastikan pertahanan di base kita ni cukup mantap.
Sarah : Org yg nk beli bdk tu dh confirm ke nk jumpa kita nnti
John : Of course lah. Klu tk, xde lah aku upgrade sistem kt sini.
Sarah tdk berkata apa2 sebaliknya hnya tersenyum sinis.
Di NITRO Medical Centre......
Alicia pergi ke wad Jessica bersama Ali utk melawatnya. Air matanya mengalir kerana kesal dgn apa yg terjdi pd rakan baiknya itu. Sungguh dia x sangka semua ni akn berlaku.
Alicia : Jessica, saya minta maaf. Sbb saya, awk terlantar kt ats katil ni tpi.....percayalah.....saya betul2 dipukau olh mereka 😢😢
Alicia memegang tangan rakan baiknya itu.
Alicia : Saya jnji dgn awk....yg saya akn selamatkan Alif utk awk. Saya hrp masa awk sedar, Alif sdh pun selamat berada di hdpn awk ya, Jessica 😢😢
Ali hnya memandang shj Alicia yg sdg menangis itu. Tk lama slps itu, Alicia pun bangun namun tangan Jessica tk lepas dri pegangannya itu.
Alicia : Jessica, saya pergi dulu ya. Nnti saya dtg lawat awk lagi
YOU ARE READING
NITRO
FanfictionMengisahkan seorang ejen tekno bernama Ali yg merupakan seorang ejen yg sgt lemah. Dia sering dibuli, dihina dn dicaci olh rakannya termasuklah Alicia. Pd suatu hari, satu misi tlh dijalankan di mana Ali gagal dlm misi itu. Sjk dri itu, MATA tlh bua...