Di HQ MATA.........
Dato Othman berada di briefing room itu dgn wajah yg marah. Semua ejen, G. Rama, mentor dn ketua teras hnya menunduk memandang lantai. Tk lama slps itu, Dato Othman mulakan bicaranya.
D. Othman : Apa yg kamu semua buat ni ?
Masing2 tdk berkata apa2. Dato Othman mula menjerit.......
D. Othman : Saya tnya apa yg kamu semua buat, JWBLAH !!! MASING2 DH BISU KE APA !!! 😡😡
Semua org tdk mnjwb kerana masih terkejut dgn apa yg berlaku. G. Rama memberanikan diri utk mnjwb....
G. Rama : Kami......minta maaf Dato 😔😔
D. Othman : Maaf, kau ckp. Hey, misai !!! Kau sedar tk yg disbbkan ejen2 kau ni, aku kalah, kau tahu tk !!! 😡😡
E. Dayang : Dato, kita x blh nk salahkan sesiapa dlm hal ni. Semua ni berlaku disbbkan ada sistem yg ceroboh masuk ke dlm HQ.
D. Othman : Tk kisah lah sistem ceroboh atau tk !!! Yg jdi masalahnya, aku dgn parti aku kalah dlm pilihan raya semalam !!! Kalah bkn jumlah yg kecil !!! 3000 undi aku ketinggalan kamu tahu tk !!!
E. Dayang mati kata2. Dia pun tdk tahu apa yg patut dia buat sekarang.
E. Ganz : Jdi....apa yg Dato mahu buat sekarang ?
D. Othman : Aku akn sembunyikan diri di Akademi MATA. Aku yakin yg Dr. James akn amik tindakan ke atas aku ats penyelewengan yg aku lakukan sewaktu aku jdi Dato Bandar dulu. Rama !!!
G. Rama : Ya, Dato.
D. Othman : Sediakan aku kenderaan utk aku pergi Akademi MATA. Aku akn duduk sana.
G. Rama : Baik
D. Othman pun mula kluar dri briefing room. Chris hnya tersenyum sinis. Sungguh dia berasa puas yg Dato Othman akhirnya tumbang.
Chris : * Haihh, kesian betul diorang ni. Lps ni, lagi teruk korang kena 😏😏.* ( dlm hati )
Di Bangunan CyberPerdana........
Semua kakitangan kerajaan berkumpul di hdpn bangunan itu bagi menunggu ketibaan Tan Sri Dr. James Wong selaku Dato Bandar Cyberaya yg baru. Slps beberapa minit, kereta yg membawa Dr. James pun tiba di hdpn bangunan itu. Dlm masa yg sama, Dr. Ghazali kluar dri bangunan itu lalu berdiri di hdpn pintu belakang kereta itu dn membuka pintu utk bosnya. Dr. James kemudiannya kluar dn lemparkan senyuman ke arah Dr. Ghazali.
Dr. G : Tahniah Tan Sri ats perlantikan sbg Dato Bandar Cyberaya yg baru 😊😊
Dr. J : Terima kasih dn selamat kembali utk kamu juga Ghazali 😊😊
Dr. Ghazali membalasnya dgn senyuman. Kemudian, Dr. James pun masuk ke dlm bersama Dr. Ghazali ke dlm bangunan itu. Ucapan tahniah dn selamat dtg juga kedengaran saat mereka melangkah masuk ke dlm bangunan itu. Mereka berjln sehinggalah mereka tiba di lobi cafe di mana jamuan diadakan bagi menyambut kedatangan Dr. James. Dr. James pun duduk di situ dn menikmati juadah yg disediakan. Semasa makan, Dr. Ghazali pun berkata.....
Dr. G : Jdi....apa plan Tan Sri sekarang ?
Dr. J : Buat masa ni saya mahu kamu teruskan projek teknologi kamu yg tertangguh masa kamu kena pecat dulu. Pasal Dato Othman, saya akn uruskan.
Dr. G : Baik Tan Sri
Dr. Ghazali dn Dr. James pun sambung menikmati juadah yg disediakan. Slps itu, Dr. James pun masuk ke pejabat barunya itu. Dia meletakkan begnya di ats kerusi dn brjln menuju ke tingkap utk menikmati permandangan Cyberaya.
YOU ARE READING
NITRO
FanfictionMengisahkan seorang ejen tekno bernama Ali yg merupakan seorang ejen yg sgt lemah. Dia sering dibuli, dihina dn dicaci olh rakannya termasuklah Alicia. Pd suatu hari, satu misi tlh dijalankan di mana Ali gagal dlm misi itu. Sjk dri itu, MATA tlh bua...