Sabah olmuştu. Yıldız gece hiç uyumamıştı . Kalkıp elini yüzünü yıkadı üstünü giyinip çıktı evden . Karşıya baktığında adam yoktu . Belli ki erkenden gitmişti eve . Yıldızda evin yolunu tuttu . Kapının önüne geldiğinde derin bir nefes alıp çaldı kapıyı . Hanife açmıştı . Ama kızının halini görünce korku sardı içini .
Hanife: Yıldız iyi misin sen kızım ? Gözlerinin hali ne??
Yıldız: İyiyim annem iyiyim sadece uyuyamadım . Hadi gel girelim .Beraber içeri girdiler. Yıldız göz gezdirdi odada . Herkes oradaydı. Kuzey de vardı . Adam kadının anlatacaklarını merak ediyordu . Yıldız da geçip nahidenin yanına geçti .
Nahide: Yıldız iyi misin yengem ??
Yıldız: İyiyim yenge .Nahide destek olurcasina elini koydu kadının omzuna . Bunca sene o destek çıkmıştı . Yıldız daha fazla sessizliğe katlanamayıp konuşmaya başladı .
Yıldız: Evet biliyorum çok merak ediyorsunuz neden sizi buraya topladım diye . Ama bu herkesi ilgilendiriyor .
Hanife: Ne oldu kızım anlat hadi !
Yıldız: Ben bir karar aldım ve bunu bilmeye hakkınız var. Ben gidiyorum .
Yaşar: Nereye gidiyon kızım??
Hanife: Ne diyon sen kızım ??
Emine: Emin misin yıldız kızım ??
Yıldız: Eminim hemde çok. Dar geliyor artık buralar. Ne yayla nede burası . Bir türlü sigamadim buralara.
Yaşar: Yine bu Kuzey öküzü mü yaptı birşey . Ne yaptı ??Yaşar kalkıp kuzeyin üstüne gidecekken yıldız oturduğu yerden tutup babasına baktı .
Yıldız: Oturur musun baba??
Yaşar yerine oturdu . Yıldız ilk defa böyleydi. Sakin sessiz . Korkuyordu herkes .
Yıldız: Onun yüzünden değil . Benim yüzümden . Benim suçum tekrar bir şeyler olur sandım sever sandım ama olmadı benim suçum .Kuzeyin gözlerinin içine bakarak söyledi yıldız . Adam buz gibi bakıyordu. Yıldızın gözleri dolmuştu .
Yıldız: Bizim Kuzeyle aramızda olan her şey bitti artık. Kuzey ve yıldız diye bir şey yok olmadı da .
Hanife: Ne diyon kızım sen geçen gün gelip ben kuzeyi seviyorum o da beni seviyor. Ben ona güveniyorum . Evlatlıktan reddedersen de reddet demedin mi babana ??Kuzey şok olmuştu . Kadın babasına bile karşı mi gelmişti yani . Kuzey bunu bilmiyordu.
Yıldız: Dedim ama yanılmışım . Önceki yıldız olsa istemediğini gönderir yada kalır uğraşırdı . Ama ben ilk defa çok yorgunum beni de anlayın . Nefes alamıyorum . Savaşacak gücüm kalmadı artık .
Kuzey: Yıldız.Yıldız elini kaldırıp susmasını sağladı Kuzeyin .
Yıldız: Nolur . Artık konuşmaya gerek yok . Sadece bunları bil diye çağırdım . Hem artık rahat edersin sende. Peşinde dolanan kızan bağıran küsen yıldız yok artık . Ben kararlıyım . Fikrimi değiştirmeye çalışmayın . Elimden her şeyi alsanız da , evlatlıktan reddetseniz de ben yokum . Hadi selametle.Yıldız kalktı gidecekti . Kuzey daha fazla dayanamadı kadının önüne geçti . . Yaşar bile bir şey demedi . Çünkü biliyordu onu yolundan döndürürse sadece Kuzey döndürürdü .
Kuzey Gitme!Kafasını iki yana salladı yıldız .
Yıldız: Özür dilerim . Ben bilemedim nasıl sevilinir. Korktum kaybetmekten . Bir an önce boşan istedim . Bencilce belki de haklısın .
Kuzey: Ben özür dilerim asıl yıldız. Sana neler yaptım ben yinede sevdin . Nolur affet beni gitme. Ben sensiz nefes alamam .
Yıldız: Dedim ya yoruldum ben .
Kuzey: Adımı bile söylemiyorsun yıldız?
Yıldız: Ben senin adını kalbime kazıdım ama biri için hiçsem üstelemenin anlamı yok .
Kuzey: Ben sana onları kızgınlıkla söyledim yıldız .