Emin ağzından kaçırmıştı güneyi kaybettiklerini . Yıldız fazla sinirlenmişti buna . En çokta saklamalarına .
Yıldız:Bundan sonra yüzünüzü görmek İstemiyorum .
Feride: Kovuyor musun bizi?
Yıldız: Seni değil ikisini.
Feride: Kardeşlerimin olmadığı yerde bende durmam .
Kuzey: Kızlar siz biraz çıkın dolanın ben halledicem .
Gökçe: Boşver baba. Zaten en başından beri bu evde yerimiz yoktu bizim .Yıldız Gökçenin dediği şey ile hüsrana uğramıştı . Evet şu an çok sinirliydi onlara. Görmek istemiyordu ama hiç bir zaman onları çok görmemişti .
Yıldız: E-en başından beri mi?? Böyle mi düşündünüz hep gerçekten ? Bana fazla geldiğinizi mi hissettiniz ?? Ben sizi ne kadar sevdiğimi gösteremedim mi size?
Mine: Aynen öyle yıldız abla .
Yıldız: Yazıklar olsun . Ben siz sırf bizle yaşayın diye neler ettim . Bir şeyleri kirsaniz da dökseniz de vazgeçmedim . Canınız yandı canımdan can gitti . Yüzünüzü asık gördüm içim içimi yedi . Şimdi böyle mi gerçekten .
Kuzey: Kızlar haklı bencede yıldız . Sırf güney olduğu için böyle davranıyorsun çünkü onu sen doğurdun demi .Kuzey de ileri gitmeye başlamıştı .
Yıldız: Sakın benim analığımı sorgulama Kuzey sakın . Ben hiç bir zaman onları güneyden ayırmadım . Hep dedim ki keşke ben doğursaydım sizi . Ben kızlarım dedim hep onlara. Ben sorayım peki bir günden bir güne biz yıldızın kızlarıyız dediniz mi . Gerçekten anneniz gibi gördünüz mü beni ? Ben kalbinizi kırmaktan korkarken siz beni düşündünüz mü ? Her kızdığınız da yıldız ablanız oldum ? Halbuki ben size kizsamda kızlarım demekten vazgeçmedim .
Hepsi susmuştu . Belki de haklıydı yıldız . Yıldızı üvey annelik ile suçlamışlardı resmen.
Yıldız devam etti konuşmasına .Yıldız: Geceleri üstünüzü açıyorsunuz üçünüzde her akşam aşağı inip örtüyorum . Mine mesela alçak yastıkta yatamıyor . Gökçe illa bir şeylere sarılarak uyuyacak . Feride daha sakin yatıyor . Hani ayırıyorsun diyorsunuz ya her gece 1 saatimi size ayırıyorum ben . Sırf siz mutlu olun diye neler yapabilirim diye düşünüyorum . Şimdi söylesenize sevmiyormuyum sizi?
Yıldız cevap vermelerini beklemeden çıktı yukarı . Güney'in başına geçti .
Yıldız: Oğlum . Annem . Sende büyüyünce böyle mi düşüneceksin ben iyi bir anne değil miyim gerçekten ? Sana söz böyle düşünmemen hissetmemen için elimden geleni yapıcam .
Yıldız akşam olana kadar inmemişti aşağı . Kızlarda kuzeyde öyle durmuş düşünüyorlardı . Yıldız geç olunca her ne olursa olsun yemek yapmak için aşağı indi .
Kuzey: Yıldız.
Yıldız: Yemek yapıcam ben sofrayı kurarım birazdan.
Feride: Konuşsak biraz yıldız abla.
Yıldız: gerek yok .
Mine:Biz özür dileriz yıldız annem.
Yıldız: Gerçekten istemeden anne demeyin bundan sonra bana.Yıldız yemeğe döndü hazırlayıp sofrayı kurdu . Yemeklerini yediler . Kızlar biz toplarız demişlerdi. Yıldız yukarı çıkıp üstünü değiştirip yatağına girdi. Güneye dönük bir şekilde uzandı . Kuzeyde çıkmıştı yukarı . Yıldız gözlerini kapadı hemen . Kuzeyde üstünü değiştirip yanına uzandı. Arkasından sımsıkı sarıldı kadına. Yıldız sesini çıkarmadı . Kuzey kokusunu içine çekti kadının .
Kuzey: Özür dilerim sevgilim .
Yıldızın gözünden bir yaş süzüldü . Adamın ellerini çekti üstünden .