Kuzey yıldızın gözleme yaparken yanına gitmişti . Ama yıldızdan duyduğu sözler canını çok yakmıştı . En çokta ben kimseye ait değilim demesi . Yıldızın yanından kalkıp uzaklaştı adam . Evinin verandasında oturdu öylece . Biraz zaman sonra ise Nahide geldi adamın yanına .
Nahide: Gemilerin mi battı Karadeniz'de Kuzey??
Kuzey: Hemde ne batmak Nahide . Alabora oldu bir daha da çıkmaz denize o gemi .
Nahide: Aa o ne demek öyle ??
Kuzey: Yıldız bitirdi her şeyi !!
Nahide: Öyle mi dedi sana. Bitti mi dedi??Kuzey derin bir nefes alıp nahideye döndü .
Kuzey: KeÅŸke öyle deseydi biliyor musun ?? Daha az yakardı canımı.Â
Nahide: Ne dedi de yaktı bu kadar içini ??Kuzey dolan gözlerine engel olamadan konuştu .
Kuzey: Ben kimseye ait deÄŸilim dedi . Oysa ben kalbide ruhuda bana ait sanıyordum tıpkı benim gibi.Â
Nahide: Üzme kendini . Hem siz barışırsınız yine .
Kuzey: O artık beni istemiyor Nahide. O , o tabelaya Kuzey yıldızı değilde deniz yıldızı yazacak kadar nefret ediyor benden.Kuzey ayaklanip arabasına gitti . Nahide seslendi arkasından .
Nahide: Nereye??
Kuzey: Bilmiyorum . Sadece yalnız kalabileceğim bir yere .Kuzey arabasına binip uzaklaştı . Nahide hemen oradan çıkıp yıldızın yanına gitti . Hâlâ gözlemeler ile uğraşıyordu . Geçip yanına oturdu. .
Yıldız: Hoş geldin yenge.
Nahide: Pek hoÅŸ gelemedim açıkçası.Â
Yıldız: O niye kız ??
Nahide: Kuzeyin yanından geliyorum . Hiç iyi değildi .
Yıldız: Allah Allah ne olmuş ki öküze??
Nahide: Öküz möküz diyon ama kalbi fena kırılmış yalnız .Yıldız merak etmişti. Sorar gözlerle baktı kadına .
Nahide: Ben kimseye ait değilim demişsin . Ona üzülmüş . Ben onun ruhuda kalbide bana aitti sanıyordum tıpkı benim gibi dedi .
Yıldız: Doğru anlamış . Ben kimseye ait değilim bundan sonra .
Nahide: Şulenin gazına geldin sen yine demi . Adam senin onu istemediğini düşünüyor . Nefret ettiğini sanıyor .
Yıldız: Onu nerden çıkarmış ??
Nahide: Aha arkana yazdığın o deniz yıldızından .Yıldız arkasını dönüp baktı . Oflayarak döndü önüne . Kırmıştı adamı hemde çok . Kalktı yerinden .
Nahide: Nereye??
Yıldız: Kuzeyden özür dilemeye .
Nahide: Burda değil . Yalnız kalmaya dedi çekti gitti .2 gün sonra
Kuzey hâlâ ortalıkta yoktu . Yıldız ve herkes git gide merak etmeye başlamıştı . Telefonları açmıyordu . Bir izde yoktu ondan . Akşam üzeri Yıldız en sonunda dayanamayıp tekneye atladı. Espiyeye bakacaktı . Oraya pek sık kimse gitmezdi ve kuzey yalnız kalmak istiyorsa kesin oradadır diye düşündü . Ki yanılmamıştı bunda . Adamın teknesini gördü. Hemen yanına demirleyip indi tekneden . İçeri girdi . Kuzey ordaydi . Sobanın başında oturuyordu . Yıldızı görünce şaşırdı .
Kuzey: Yıldız senin ne işin var burada .
Yıldız: Ula iki gündür Nerelerdesin sen meraktan öldü herkes . O yüzden geldim bende .
Kuzey: Ä°yiyim iÅŸte gidebilirsin ÅŸimdi.Â
Yıldız: Sende geliyorsun kızlar seni merak ediyor Kuzey.Â
Kuzey: Sen etmiyor musun yani ??Yıldız kaldı öylece. İnatti merak ediyorum demek zor geliyordu nedense .
Kuzey: Doğru gerçi bana ait değilsin sen ne diye merak edesin .
Yıldız: Bunları sonra konuşuruz hadi .