"Aku menunggu kamu...setengah mati menunggu....tiada henti menunggu kamu..."
"Oit taik !! Salah lirik la ngek ! Merindu bukan menunggu."
"Tapi aku tunggu dia."
"Tak rindu ?"
"Rindu la juga !!"
"Waduh waduh kawan ku ini."
"Diam ah !"
"Wei syaz aku kena gerak ah...nak buat laporan bye."
Aku meng'okay'kan ajer. Nak buat apa sekarang ni ? Sambung kerja ah pe lagi en.
"Syazwan !!!"
Ah sudah ! Mula dah ulat bulu ni.
"Kau makan nak apa ?"
"Syaz !!"
"Apa ?" Kau nak apa bahbun !! Jerit aku dalam hati. Mau je nak tampar pompuan tak guna ni.
"Jom laa....teman beli barang..."
"Pergi sendiri."
"Alaaa~~~"
Gedik ×1
"Plisss~~~"
Gedik ×2
"Oppa~~~"
Gedik ×3
"Syaz--...bos ada meeting sekarang."
"Ouh. Thanks ingatkan." Ya Allah terima kasih Nina !!! Hero aku (⊃。•́‿•̀。)⊃
Aku terus pergi tanpa sepatah kata. Dia dah tayang muka cemberut dia. Ada aku kesah ? Siapa yang suruh datang sini.
"Awak...." Panggil dia.
"Riha balik la. Saya nak meeting."
"Awak cancelkan jela meeting tu ! Cakap bakal Isteri ajak keluar. Apa susah." Kata Riha.
"Eh !! No way !!! Balik sekarang sebelum saya panggil pak guard halau !"
"Awak dah halau dah pun."
"Oh....okay. Nina !"
Nina datang dengan dua pengawal. Macam tak biasa. Suka sangat pikir yang dia tu 'bakal isteri' aku.
Aku hanya ada seorang bakal isteri. Tapi dia dah tak da. Haihh.....
"Okay mula kan."
.
.
.
.
.
.
."Betul nak balik ? Awak betul betul dah okay ? Ke nak tunggu saya. Senang nanti boleh jumpa uncle awak sekali."
"Betul. Saya dah okay and nak mula hidup baru kat KL nanti. Buka art studio maybe."
"Okay...ada apa apa call saya. Saya hantar awak ke airport esok."
"Okay." Tu bukan pertanyaan tapi perintah.
"Mama nak pergi mana ?"
"Mama nak balik kampung sayang." Balas aku sambil mengusap rambut Hayyan.
"Nak ikut..."
"Tak boleh." Adrian bersuara. Tegas.
"Okay." Hayyan terus mengikut sahaja.
"Okay. Jom tidur eh sayang."
Selepas menidurkan si kecil. Aku ke bilik aku. Tak dapat tidur. Pusing kiri. Tak dapat tidur jugak. Pusing kanan. Terlentang. Meniarap. Menonggeng. Terlentang balik. Ah tak dapat tidur juga ! Aku merungut.
"Let's get married."
Secara tiba-tiba dia terimgat kan lamaran Adrian.
"Okay..."
And guess what ? Aku terima lah. Siapa je yang tak terima lamaran seorang yang kaya. Yang jaga agama. Yang hensem. Pandai serba serbi. Haaa...full pakage. Hotstuff pulak tu !!! Giler nak tolak.
Tapi Yana, Syazwan nak letak mana ? Kesian dia. Dah lah kau tinggal dia lepastu kau nak nikah dengan orang lain. Kau tipu dia lagi tu. Suara hati aku menolak.
Ah lantak ah...Aku nak balik KL nak buka art studio macam Dayah dan aku impikan.
Fikir punya fikir. Aku terlelap. Bangun ajer.
Bam !
"Mama !!"
Haida dah melompat atas perut aku. Woi !!! Senak aku. Tapi muka dimaniskan.
"Siapa hantar Ida kat sini ?"
"Nenek !!!"
Huh.....huaaaa....aku duduk dan meletak Haida dia atas riba.
"Mama nak mandi. Pergi tunggu kat bawah okay. Abang dah bangun ?"
"Dah...abang pegi ari engan daddy. (abang pergi lari dengan daddy)" Dengan pelat dia berkata dan berlari turun ke bawah.
Haih...nak balik Kuala Lumpur dah. Otak aku ligat berfikir ?
HEADPERFECT
OR
JUTAWAN
OR
ARTIS
.
.
.
.
.
.
.
.
.korang rasa apa yang akan jadi. Tunggu next chap ❤️
Vote please ~~ muah 😘
YOU ARE READING
1 | D'Yana
JugendliteraturKarya Pertama NAHS Syazwan || Diana Engku Diana Haisya. Gadis periang suatu masa dahulu, sebelum gaya hidupnya bertukar menjadi seorang yang pendiam. Perpindahan keluarganya ke Kuala Lumpur telah menyatukan Yana dengan sahabat lamanya. "Engku Diana...